Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?

30 komentářů

Johny HD
11. března • 0:15

Měl jsem Logana 1,6 Arcticu z r 2008 a MCV 1,6 Arcticu z r. 2009, vzhledem k bezproblémovosti, jsem teď obě auta vyměnil za Dokkera 1,2 Tci Arcticu a tohoto Dustera, ovšem 1,6 16V bez další příplatkové výbavy, protože černá nemusí být v metle, multimediální systém je na pytel, raději tam mám kvalitního Pioneera s DAB tunerem, na navigaci pořádného Garmina na čelní sklo, kožená sedadla nebrat, vyhřívání řeším na zimu vyhřívaným potahem a parkovací čidla mám z autoshopu za 1000 Kč i s ukazatelem vzdálenosti. Spíš jsem si připlatil za čelní rám s xenonovými dálkovými světly. Chalupa, v zimě hory, dálnici zvládá v poho, jasně, na štreku nad 250 km raději Dokkera.

Pavel
10. března • 21:05

Moje zkušenost je taková, že auto budí neuvěřitelný zájem okolí… První půlrok se mě prakticky denně někdo ptal, jak se mi s ním jezdí. Myslím, že toto a fakt, že si na Dustera docela počkáte mluví jasně jak je to s tou krásou….

jan
10. března • 22:37

Chudak kdo si to koupi....snad jedine s jinou motorizaci.....pokud se to s timto motorem dozije sta tisic kilometru....prijde konec....at zije Renault a jeho skvele 1.5dci zadrene na klice......

řízek
14. března • 17:25

1.5dci cpe i Mercedes do Áčka tak to nemůže být taková tragédie...

stréc od piva
11. března • 21:01

Mluvíte z vlastní zkušenosti nebo máte autoservis,kde servisujete Dacii.Prosím uveďte konkrétní informace co kdy na kterém vozidle odešlo.Děkuji.Jinak je Váš příspěvěk klasický štěk internetového inteligenta...

Jan
17. března • 11:07

vlastní zkušenost, Scenic 1.5 dci, 78kw, 114 tis km.....zadřená klika.
kupováno nové, olej měněný každých 15 tis km !!!
když se podíváte na stránky renault klubu, diskuzní forum......tak je nás tam s podobným
problémem hodně. nic nepomůže, je tam konstrukční vada a problém ( vydřené šálky ) se opakuje po nájezdu dalších km.

Petr
10. března • 17:55

SPOLEHLIVOST: proč v záporech není uvedeno, že Dacia obsazuje poslední příčky v hodnocení spolehlivosti?

Switch007
9. března • 19:16

Vysvětlí mi někdo smysl té samolepky? Proč zrovna výškoměr? :-|

XiXao
9. března • 20:25

Protože s Prášivcem dojedete až na Kilimandžáro.

dub
9. března • 18:58

Jo Duster že není SUV? Na slovensku tolik netrpí na vlezdořitnictví nejmenovanému koncernu a Dustera otestovali v terénu. Kdo se na to dívat nechce, tak ve zkratce - Duster je v terénu nečekaně schopný. Zdejší pisálek je asi za volantem lopata, nebo terénu nebyl. Odkaz na větší profíky - https://www.youtube.com/watch...

mpolan
9. března • 20:25

Duster je čistokrevné SUVko, i když je v terénu schopnější, než mnohá ostatní. V opravdu náročném terénu by neobstál.

dub
10. března • 19:48

S tím souhlasím a postovaný odkaz to snad jasně ukazuje, nechápu poznámku - Blackstorm se tváří jako SUV, ale to Duster není ani náhodou - pod obrázkem v kolonce Starosti.

mpolan
11. března • 8:06

Asi tím místní pisálek chtěl říci, že Duster vůbec nesmí na silnici, ale má jezdit jen po polních cestách, protože se na silnici nechová jako sportovní sedan.
Přiznám se, že stále netuším, co od toho auta lidi čekají. V plné výbavě, čtyřkolka diesel se vším možným myslitelným je za 440 tisíc (Celebration), co za tohle člověk koupí? Stěží základ Yetiho. O třídu menší Captur nebo 2008. Tiguana v předokolce...
Ano, Duster se jim nebude rovnat na silnici, i když komfortní jízda v něm je tak do 120 km/h, pak už je fakt docela hlučný. Na druhou stranu, ani jedno z těch výše zmíněných aut nezvládne tolik, co Duster, máme přestat označovat je za SUV, protože v reálu zvládnou jen silnici?

svetak
9. března • 14:59

Neda se nic delat. Je to levna bida a nalepka to nevylepsi. To je proste hloupy krok. Meli usetrit penize a nabidnout nejakou expedition verzi, ktera by byla jeste oholenejsi, nez zaklad a byla by tak fajn zakladem pro dalsi stavbu...specializovanou a ne takovyto nesmysl. Hezke a paradni auto to nebude nikdy, leda ze by to do nej naprali nekolika davkami z AKcka, pak by to dostalo nejaky charakter....

mpolan
9. března • 20:26

Samonosná karoserie, nezávislé zavěšení, spíše silniční ladění a automatický pohon všech kol... to je opravdu ideální přestavba.
Zbytek, co jsi psal, jsou tupé kecy.

dkdkfkd
9. března • 14:50

Kapitoly mi nevadí - používám mobikní verzi kde je vše na jeené stránce.
Co mě ale sejří je galerie. Proč je tam proboha tolik téměř stejných fotek? Jako jestli si autor myslí, že hlavně kvantitu místo kvality tak to teda ne. Jako 17 fotek ze předu a šikně ze strany ... trochh přemýšlet.

noro
9. března • 13:46

Tak tiez som nazoru, ze Duster je fajn v nejakej lacnejsej konfuguracii, tato keby nemala hlinikove disky, lakovane narazniky, takto nemozne utopenu navigaciu, lepsie spravenu ergonomiu interieru, atd. , ale tie nalepky zlte celkom mne sedia, vyzera to take Fun auto na hory, turistiku, sport. Este keby tu prevodovku inak sprevodovali, alebo keby bol na vyber typ prevodovky, s roznym sprevodovanim, ked uz redukciu nemozno ocakavat. Ale zazraky nemozno cakat v tej cene, a dufam, ze Dacia ostane takto cenovo posadena, a zaroven taka nedokonala, a nebude z nej dalsia Skodovka. Aj ked v urcitych veciach ako ergonomia, by sa mohli polepsit, to si nemyslim, ze je vec ceny az tak uplne v tomto pripade. Nedavno som skusal Duster, a bol neskutocny plastovy smrad v tom aute, co vo vedlajsom Capture nebol, takze aj tam je rozdiel v kvalite.

Pavel
9. března • 12:19

Možná by to chtělo při mytí dovřít dveře, nebo okno. Protože se mi nikdy nestalo, že by mi do Dustera natekla voda.

mpolan
9. března • 12:25

Celý tenhle "test" působí hodně ubohým dojmem, nejen tato část. Celkové vyznění ve stylu "pokud nebydlíte na samotě u lesa a netaháte denně vagón dříví, Duster je k ničemu" mi zavání fakt hodně velkým nesmyslem. To auto na silnici není tak marné, jak o něm pissálek tvrdí. A naopak, v terénu je sice Duster schopný, ale offroad to rovněž není. Tedy klasické SUVko, jen prostě jednodušší konstrukce. Logan a Sandero taky vůči mainstreamu v odladěnosti zaostávají a nevšiml jsem si, že by je kdokoli odsoudil jako naprosto nepoužitelná auta, vhodná jen na vesnici pro vidláka (třeba kvůli slabým světlům), protože Octavie a Fabie to umí o trochu líp...

Adolf
9. března • 13:32

Duster vůbec nemá na silnici špatné jízdní vlastnosti. Pouze má poněkud nevhodnou silniční převodovku. Chtělo by to jiné zpřevodování,nebo 7 kvalt,případně redukci.

Antiautomat
10. března • 8:14

Myslim ze dvojkolka ma o nieco dlhsie prevody /opravte ma ak sa mylim/, na nejakych cestovnych 12o kmh v pohodicke pianko andante by to s prehladom stacilo. Co sa tyka tejto verzie, spomenute zlte doplnky by som ocenil skor v inej farbe, trebars v striebornej, ladilo by to asi spolu viac. Kazdopadne za test Dustera pochvala, len sa mi zda ze su uz pani novinari prilis rozmaznani a vzdialeni od potrieb bezneho prakticky zmyslajuceho nasinca. Ten oceni skor jednoduchost, pohodlny podvozok /a ten Duster ma/, nenarocnost, opravitelnost no a ano...cenu. A nejakych plus minus 10kmh cestovnej rychlosti mu moze byt akosi ... no vieme kde a na com :-)

svetak
9. března • 15:00

Adolfe, Duster neduster, zidi stejne za nic nemuzou! ;-)B-]:-D

Adolf
9. března • 15:02

Raději Žid ,než cikán.:-D

prosi
9. března • 12:15

"...když myjete auto hadicí zvenku, máte mokrá sedadla uvnitř..." - můžete toto prosím přiblížit? Jako že do auta teče? To se mi nějak nezdá ;-)

řízek
14. března • 17:19

pán si zapoměl zavřít okýnka;-)

Adolf
9. března • 9:38

Nelíbí. Ale vzhled není důležitý.:-)

Jig
9. března • 9:35

jj je nádherná... samolepky to zachrání, ještě zvýší výkon a sníží spotřebu (sarkasmus)

svetak
9. března • 14:59

Je krasnejsi nez Aventador.

Luboš
9. března • 11:41

Docela by mi zajímalo srovnání Dustera a Kadjara..

juchuch
10. března • 19:13

Dacia krásná být může, proč by nemohla. Ale není.

Doporučujeme

Články odjinud