80
Fotogalerie

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče

Kapitoly článku:


Testované provedení

Námi zkoušený vůz pocházel z edice Jumper Travel Bus 30, která za zvýhodněnou cenu 499 900 Kč bez DPH přidává ESP a ASR, airbag v pravé části palubní desky s deaktivací, tempomat, klimatizaci a rádio s přehrávačem CD a MP3 a ovládáním na volantu. Celková hmotnost tohoto Citroënu leží na 3 000 kg, takže jej může provozovat i řidič s oprávněním pro skupinu B.

P1080197.JPGP1080202.JPGP1080218.JPG
Velká prosklená plocha usnadňuje výhled všemi směry, středové zpětné zrcátko však chybí

Testovaný Jumper byl navíc dovybaven paketem Komfort (parkovací asistent vzadu, automatická klimatizace a Bluetooth; 19 900 Kč), patnáctipalcovými litými koly (+ 15 000 Kč) a metalizovaným lakem (+ 16 000 Kč), čímž jeho cena narostla na 550 600 Kč bez DPH.

Během zpracovávání tohoto testu se ukázalo, že materiály dodávané importérem značky Citroën jsou poněkud rozporuplné, například pohonná jednotka 2,2 HDi s výkonem 120 koní (88 kW) s filtrem pevných částic DPF v aktuálním ceníku nefiguruje.

V tomto testu tedy najdete technické údaje zkoušeného vozu (části z nich se také dopátráte v již dříve odkazovaném katalogu), zatímco výbavové a cenové specifikace vycházejí z aktuálního ceníku. Zájemce o konkrétní vozidlo proto odkazujeme na nejbližšího dealera značky Citroën.

Na první pohled

Jakmile k Jumperu Kombi přijdete, je vám jasné, že je to spíše dodávka než osobní vůz. Ačkoli i zvenčí vypadá takřka stejně jako jeho sourozenci z továrny Sevel, nelze mu upřít jistou dávku osobitosti a švihu moderních stylistických trendů (všimneme si třeba populárního umístění bočních blikačů ve zpětných zrcátcích).

P1080193.JPGP1080205.JPGP1080214.JPG
Hranaté tvary jen potvrzují, že jde vlastně o upravenou dodávku

Přídi dominuje robustní, poněkud předsazený nárazník s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům, mlhovkami, velkým továrním znakem a nášlapy pro snadnější čištění čelního skla. To disponuje doslova enormními rozměry a jsme rádi, že jsme tímto autem nemuseli jezdit v silném letním slunci, kdy se budete za volantem nejspíš cítit jako ve skleníku. Většina jeho plochy je však spolehlivě obhospodařována dlouhými raménky dvojice stěračů.

Tvary veskrze funkční

Sdružené svítilny, nesoucí oddělené paraboly pro dálková světla, jsou v této generaci uloženy dosti vysoko, takže je drobné dopravní nehody neohrozí. Zvláště při pohledu na profil karoserie jsou patrny přísně účelové, takříkajíc „krabicoidní“ proporce Jumperu převzaté z výchozího Furgonu, nicméně snadno odtušíme, že v „plechové“ dodávce takřka rovné boky oceníte.

P1080204.JPGP1080207.JPGP1080208.JPG
Drobnými detaily se Citroën Jumper snaží držet krok s trendy

Také zadní část karoserie Jumperu Kombi je vyloženě hranatá. Svisle orientované sdružené svítilny s čirými kryty blinkrů a couvacích světel jsou včleněny do zadních sloupků, takže prakticky neomezují přístup k ložné ploše, resp. prostoru pro zavazadla. Do stran se otevírající vrata (po odjištění pojistky je lze rozevřít až o 180 stupňů) jsou sice dělena symetricky, ale vnitřní zpětné zrcátko řidič k dispozici beztak nemá, takže to jeho výhledu nevadí.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud