Test Citroën Grand C4: sedmimístný vizionář

20 komentářů

Radim
4. února • 22:13

Mám to auto asi půl roku. Vážení, za cenu 475 tis s dph ve výbavě o jaké si můžeme nechat jinde snít ( nebo přitlačit k ceně třeba 50-100 tis) je to pecka. Dobře se řídí, žere to málo a kecy, že v apexu se to nakládí atd.. to jsou blbosti. S takovými auty se jezdí na dovolené, v klidu, pohodě, po dálnici max 140.. spotřeba 5,7l/100 :-) . Jediné co je blbě na tom autě je výhled nopředu při parkování. Fakt tam nic nevidíte a moje žena úplný prd. Tak tam jsou čidla a je pokoj.

ANONYM
8. srpna • 18:58

S rucnov nie su problemy po stlaceni plynoveho pedalu sa sama odbrzdi

M.Bogyi
3. prosince • 13:08

Dovolím si nesouhlasit s hodnocením ruční brzdy.Jezdil jsem v grand i v C4 picassu a s r.b. problém neby.Žadné sekundové prodlevy,rozjezd do kopce úplně luxusní(odzkoušeno opakovaně).

Pavel
2. července • 18:19

Tak nevím, původní verze mě natolik znechutila, že jsem raději ani nekoukal na novou. Ta přehršel kudrlinek a nesmyslných ploch byla k uzoufání. Jezdil jsem den se starším autem, divil jsem se, jak byl interiér omšelý a téměř nevyčistitelný, hlavně záhyby palubovky, kam se ani nedalo dosáhnout. V létě to fungovalo jako skvělý dohřívač, když se ta masa plastů nahřála. Výhled z auta byl mizerný. Celý interiér drnčel. Nechápu, jak za to někdo mohl dát 600 tisíc. Neočekávám nic moc lepšího.

mrazik
2. července • 18:51

Ja nechapu jak nekdo muze napsat - vyhled mizerny - kdyz to ma nejvetsi proskleni z MPV. Posadte se do Altey XL a tam prehlidnete i vlak se vsema vagonama :-D
Me Grand C4 Picasso prijde nejlepsi z dnesni nabidky MPV.

koffr
2. července • 22:47

mno asi tak. jen bych zakazal palubovky uprostred 3-[

Jogurt
3. července • 10:35

Přístroje uprostřed jsou sice nesmysl, který nemá ani logiku, ani žádné jiné rozumné zdůvodnění, ale proč hned všechno zakazovat? Soudný klient si auto s touhle hovadinou prostě nekoupí. At si to klidně vyrábí dál.

mrazik
3. července • 11:45

Vidis a me se to libi, asi nejsem soudny. Poprve jsem se s nim setkal v Yarisu, ktereho jsme koupili pro manzelku. Pristupoval jsem k tomu s despektem, ale nevadi mi to a naopak se mi to libi. Digitalni pristroje jsou take jen o zvyku. Manzelka je z toho naopak nadsena a podle poctu yarisu a jejich oblibe bych rekl, ze tech nespokojenych moc nebude.
V C4 Picassu jsou dobre citelne, uzivatelsky konfigurovatelne a skutecne clovek nemusi tolik preostrovat. Uznavam ale, ze nekomu to skutecne sednout nemusi, ale chce to nejdrive zkusit, nez hned zatratit.
Logika a rozumen zduvodneni tu je - nemusi se tolik preostrovat, take pri pohledu na pristroje je situace na silnici v mnohem vetsim perifernim videni a rychlejsi odecteni rychlosti. Dalsi mozny argument je vznikly odkladaci prostor pred ridicem, to se muze hodit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
no.problem
3. července • 14:14

toto je asi skutocne vec nazoru, mne maximalne vyhovuju rucickove pristroje, specialne otackomer z C4 vnimam rovnako ako chybajuci otackomer, rychlost je sice krasne citatelna, ale perifernym videnim sa zistit neda (na rozdiel od polohy klasickej rucicky) Cely display je trosku preplneny a neusporiadany, niektore udaje su zobrazene prilis malymi cislami a naopak a clovek sa v nom nezorientuje tak rychlo ako na klasickom displeji, nastastie sa da vacsina udajov vypnut a davkovat si to postupne po lyzickach :-D . Ako uplne najvacsi ulet mi pripadli tie tlacidla okolo display-a, to snad ergonomovia nemysleli vazne?

mrazik
2. července • 10:42

,Záď už dynamiku předních částí a profilu postrádá a nese se v duchu hranatých, nepříliš nápaditých tvarů. Jakýkoliv náznak emoce bourá přehršel vodorovných linek. Na stranách se schovávají nevýrazné, vysoké světlomety, Ale je třeba chápat, že máme co do činění s faktickým „kombíkem“, u kratšího picassa se záď vyvedla daleko lépe."
Zajimave, ze mam nazor naprosto opacny. Grand mi prijde vyvazenejsi nez kratsi Picasso. Zadni svetla u Grandu mi pruijdou hodne napadita a zejmena vecer rozsvicena jsou nadherna.

model
2. července • 10:10

Mohutné nasávací otvory a vysoko položený nárazník posouvají hlavní prvky masky - světlomety a logo autobilky - poměrně vysoko. ...ty už to nehul kdo zná autobilku? mohli byste si po sobě na autorevue testy aspon přečíst kdo to má po vás číst

ploYd
3. července • 10:50

hele, nevim sice jestli autor neco hulil, ale ja jsem dnes jeste nehulil nic a taky jsem si hned napoprve toho preklepu nevsiml.... :-)

Milda
2. července • 8:44

:-D sportovní MPV,no nevím.Každopádně autor opět píše blbosti.V tomto autě jsem je v Brně na autosalonu a 1.6HDI 80KW je strašně málo a to samé platí i v 407.Navíc se mi o mnoho víc líbil 2.0HDI s robotizovanou převodovkou.Auto jelo jako "drak",řadilo bezproblémů,s možností řazení pod volantem,samozdřejmě s téměř stejnou spotřebou jako 1.6HDI.Všichni na to nadávaj a přitom v tom eště nejeli.

mrazik
2. července • 10:38

Robotizovana prevodovka nemusi vyhovovat kazdemu. Ja ji zkousel na testovaci jizde u prodejce a nechci to v zadnem pripade. Motor 1.6 HDi je zaklad a taky je potreba k tomu tak pristupovat. Neni to trhac asfaltu, ale auto to rozhybe dostatecne s dobrou spotrebou - jiste ze je 2.0 HDi lepsi, bylo by divne, kdyby nebyl, ale tam je opet ta robotizovana prevodovka.

no.problem
2. července • 19:24

Eh, no, mal som tu cest sa kratko previezt tymto francuzom s 1.6HDi a robotizovanou prevodovkou, auto za viac ako milion Sk si predstavujem inak. Hlavne nemozem suhlasit s tym, ze auto sa velmi nenaklana. Naklana sa v porovnani s beznym combi a to poriadne a urcite aj v porovnani so spominanou alteou. Naklananie je jedine varovanie, ktore auto dava soferovi, riadenie mu o diani pod kolesami nepovie absolutne nic. Okrem toho dost plava a naklana sa pri zrychlovani a dobrzdovani, rozvor je extremne kratky a odpruzenie na moj vkus prilis makke. Napriek tomu je podvozok celkom schopny, relativne vela znesie - problem je, ze clovek nic neciti od volantu ani ked uz auto opusta stopu, to mi pride svojim sposobom nebezpecne. Prevodovka sa moze niekomu zdat super, ale iba pokym je to jediny automat, ktory skusil. Radi dost zvlastne, nepreraduje pomaly, ale pocitovo dost neprijemne, auto akoby sa pohybovalo hupavo. Problem je v tom, ze po rozbehu motor dosiahne tak 3000 otacok, auto prestane zrychlovat, prevodovka vsak zavaha asi sekundu kym nepreradi. Po zaradeni dalsieho kvaltu auto celkom razantne zrychli, ale situacia okolo 3000 otacok sa opakuje aj s hupavym pocitom - pre predbiehanie urcite ideal... Okrem toho som zazil sok hned na prvej krizovatke, ked som sa snazil nahmatat nohou brzdovy pedal a nedalo sa. To co som nahmatal bol akysi vycnelok krycieho (?) plastu, ktory ma celkom vystresoval. Po polhodine som si zvykol, ale ci by som to zvladol aj v krizovej situacii... V 3. rade by som nechcel sediet ani nahodou a deti by som tam neposadil radsej tiez (bezpecne to nevyzera), takze skutocne len nudzove pouzitie. Celkovo si viem predstavit toto auto pre cloveka, ktory jazdi hlavne po dialnici (ma 6-stupnovy automat) a rovno, s 5-clennou rodinou, potrpi si na extra makke pruzenie a nie je ten typ sofera, ktory si jazdu chce vychutnat, lebo sofera jazda nenadchne. Volant ma asi 20 tlacidiel a to mi pride byt prilis vela, okrem toho su z lacneho plastu a neprijemne na dotyk tak ako vlastne volant (cakal by som kozeny za tu cenu). Prijemna sa mi zdala rucna brzda, ktoru s automatom netreba odbrzdovat, ale ocakaval by som ze bude jednym zo stupnov automatu. V pohode vyzerala byt aj konstrukcia, zatial nic nevrzgalo po cca 10.000km. Prijal by som porovnanie s S-Max...

matuS
5. července • 22:01

neviem kde si prisiel na tu cenu, ja mam ponuku na granda 1,6hdi s odpoctom dph a s robotizovanou prevodovkou, v strednej vybave + par drobnosti, cennikova cena 930tis (s dph) a rovno mi supli aj 100tisic dole.
Na druhu stranu, za 850tis uz kupis aj vito a to je ina pesnicka

no.problem
7. července • 21:54

ja som sa o tu cenu extra nezaujimal, kedze auto uz mam a toto by kandidat aj tak nebol - skratka som sa previezol a cena mi bola len oznamena. Predpokladam, ze to bolo vo vybave confort, kedze tam nebol kozeny volant, parkovacie senzory+sklapatelne zrkadla boli ako priplatkova vybava (silne kafe je, ze do dvoch nizsich vybav sa neda objednat park pilot???) takze cennikova cena nakoniec +-milion (bez odpoctu dph). Tento mesiac v akcii o tych 100tis menej, ale zily mi to netrha, mojmu srdcu blizsi by bol asi c/s-max, snad sa podari niekedy sa povozit :-) , vito je pekne, ale je to dodavka a ne ze ne B-]

x12345678
2. července • 23:39

Měl jsem tu čest se povozit v 2,0HDI s robot-automatem, v Holandsku to na mě proti mé vůli zbylo v půjčovně, přestože jsem si původně objednal S-Max.Za 886km jsem nasbíral tyto zkušenosti:Motor OK, kultivovaný, ne vysloveně líný, ale mohlo by to jet lépe. Subjektivně tam chybí kus dynamiky.
Převodovka výborná, místy trochu letargická, ale to je každý automat bez rozdílu konstrukce (tedy i DSG), když chcete něco jiného, než předpokládá.
Sedadla příšerná, nulové boční vedení, špatná opora od lopatek výš -> bolavá záda.
Podvozek ne vyloveně francouzsky měkký, ale na německá subMPV svou gumovostí nestačí, v ostře jetých zatáčkách a zejména při přechodu z jedné do druhé (apex) silně nejistý. Pro klidnou jízdu výborný, pro ostrou vysloveně špatný.
Volant s pevným středem (první zkušenost) - jde si na to zvyknout rychle, ale že by mě to ohromilo, to se říci nedá.
Ruční brzda otřesná.
Vysoké čelní sklo vysloveně nepříjemné.
Spotřeba velmi dobrá, průměr (město+ dálnice) 6,6
Shrnutí: lepší než Zafira nebo Altea, horší než C-Max i Touran. I přes relativně příznivou cenu bych to nekoupil a to ani manželce. Na francouze ale vysloveně nadprůměr.
Můj názor.

jyrka
16. července • 7:56

chodíš po půjčovnách a manželce bys toto auto vůbec nekoupil. To jsemse pobavil..!..chi chi..!!

Petr
2. července • 8:13

Říci o tomto autu, že má sportovní vzhled je ..... velmi odvážné.

Doporučujeme

Články odjinud