Test Citroën Grand C4 Picasso: grandiózní excentrik s „robotem“

Vyzkoušeli jsme čerstvý přírůstek mezi sedmimístnými MPV. Vyniká prostorným a variabilním interiérem, ale zdaleka nejen tím…
Seznam kapitol
  1. (Ne)překvapivá evoluce, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Nový vzhled, Komfortní, nikoli však bezchybný interiér
  3. Digitální přístrojový štít, atd., Skutečně praktický interiér, Na silnici
  4. Sváteční řidič pod kapotou, Velký hráč, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

(Ne)překvapivá evoluce

Když Citroën letos v Ženevě vystavil prototyp Citroën Technospace, označoval jej za studii, ovšem většině z pozorovatelů bylo prakticky jasné, že jsme stáli před novou generací sériového modelu Citroën C4 Picasso. To se potvrdilo už s prvními dubnovými dny, kdy nový Citroën C4 Picasso oslavil svoji oficiální premiéru.

Zajímavosti | Design | Premiéry | Citroën

Citroën Grand C4 Picasso: sedmimístný dostavník odhalen (+ 34x foto)

Představení prodlouženého, až sedmimístného provedení Grand pak už bylo jen otázkou času, a tak nový Citroën Grand C4 Picasso jsme vám podrobně představili již na konci letošního června. Při pohybu předprodukčních vozů této řady si Citroën ani v tomto případě hlavu příliš nelámal, takže jsme vám první snímky nemaskovaných vozů nabídli už v květnu a v polovině června.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzhled nového Citroënu Grand C4 Picasso vychází ze studie Technospace

Pokud jste si mysleli, že předchozí generace této řady působila poněkud extravagantním dojmem, generace nová z vašeho omylu jistě vyvedla. Nový Citroën Grand C4 Picasso pokračuje ve šlépějích svého předchůdce, takže jde o prodlouženou verzi výchozího MPV C4 Picasso, jež na své palubě usadí až sedm pasažérů. Výraznou novinkou se stává použití zcela nové koncernové podlahové plošiny EMP2.

Testy | Citroën

Test: Citroën Grand C4 Picasso 1,6 HDi - rodinný autobus

Ta má totiž vozu zajistit snížení hmotnosti až o 110 kg, což přispívá ke zlepšení jízdních vlastností, ale hlavně ke snížení průměrné spotřeby a emisí CO2. Nová platforma v tomto novém modelu zároveň vyniká delším rozvorem náprav a výrazně zkráceným předním převisem, který u Citroënu označují jako vůbec nejkratší v dané třídě.

Nabídka verzí

V době publikace testu byl v platnosti tzv. akční ceník pro model Citroën Grand C4 Picasso, vztahující se na všechny verze, ovšem my jsme se řídili tím „neakčním“. Ona akce totiž v oficiálních materiálech není vůbec jednoznačně definovaná. V některých místech se zdá, že je z ceny odečten bonus za ojeté auto plošně 55 000 Kč, jinde se píše, že je to „až“ 55 000 Kč, navíc není vůbec jasné, zda jde o auta skladová, nebo pro zadání do výroby.

Platnost tohoto akčního ceníku je navíc omezena poměrně úzkým obdobím od začátku do konce tohoto měsíce. Proto se zde budeme věnovat oficiálním cenám a pro přesnější představu o skutečných cenách zájemci raději doporučíme osobní návštěvu u dealera. Grand C4 Picasso je k dispozici ve čtyřech výbavových stupních a mezi pohonnými jednotkami hrají prim zážehové a vznětové „šestnáctistovky“.

Základem pro stupně Attraction, Tendance a Intensive jsou atmosféricky plněné zážehové čtyřválce 1,6 VTi/88 kW, vznětovou alternativou je známý 1,6 e-HDi/85 kW (písmeno „e“ znamená v praxi hlavně start/stop systém). Tendance proti základnímu Attraction přidává varianty v podobě robotizované převodovky pro „diesel“ a motoru 2,0 HDi/110 kW.

Provedení Intensive je k dostání také se zážehovým turbomotorem 1,6 THP/115 kW a „automatem“ pro 2,0 HDi, přičemž z této palety lze volit také v nejvyšším stupni Exclusive, z nějž ale vypadává nejlevnější 1,6 VTi. Kromě 1,6 VTi jsou standardem šestistupňové manuální převodovky.

Zkoušený vůz

Za sedmimístné uspořádání (standardně má Grand C4 Picasso pět sedadel) se připlácí ve všech variantách 15 000 Kč (jmenuje se to Pack Family), ale v této ceně najdeme také celou řadu dalších příjemných drobností včetně vyjímatelné svítilny v kufru nebo posuvná sedadla v prostřední řadě. A teď už k vozu, který jsme si „proklepli“ v rámci redakčního testu.

Co francouzské novince nelze upřít, to je nabídka příplatkové výbavy, resp. její rozsah a jistá důmyslnost. Považte, v oficiálním ceníku patří seznamu prvků výbavy na přání plné tři strany! Jde přitom o směs jednotlivých položek a výbavových sad (tedy paketů), přičemž jde o pestrou, navzájem často propojenou a ve finále nepříliš přehlednou soustavu, takže čtenáři doporučíme pozorně se do ní začíst.

A jak už to tak bývá, k testu jsme měli opět vůz v nejvyšší výbavě (Exclusive) v kombinaci s vznětovým motorem 1,6 e-HDi a šestistupňovou převodovkou ETG6 s robotizovaným řazením (bez spojky). V oficiálním ceníku toto provedení figuruje s cenou 720 900 Kč, v „akci“ pak 665 900 Kč. Testovaný Citroën Grand C4 Picasso byl navíc dovybaven o Pack Drive Assist (+ 8 000 Kč), Pack Park Assist 360 (+ 12 000 Kč), bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáčky (+ 21 000 Kč), prosklenou střechu (+ 14 000 Kč) nebo vyhřívání předních sedadel (+ 9 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaný vůz byl vybaven opravdu komfortně, nechyběla masáž v předních sedadlech

Za zmínku stojí také již zmíněný Pack Family (+ 15 000 Kč) a metalíza (+ 15 000 Kč), takže ceníková cena vozu na snímcích se vyšplhala na 814 900 Kč (v aktuální „akci“ by to bylo asi 759 900 Kč). V tomto světle zarazí zejména absence CD přehrávače (museli byste si připlatit 2 500 Kč), jenž s „uklízením“ palubních desek současných Citroenů a Peugeotů v tichosti mizí.

Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1,6 e-Hdi 115 ETG6
Rok výroby 2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) 814 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH) 469 900 Kč
   
Výbava  
Posilovač řízení Ano
Airbagy 6x
El. řízení podvozku ABS, ASR, ESP, EBD, EBA, Hill Assist
Centrální zamykání Ano, na DO, bezklíčkové
El. ovládání oken Ano, 4x, aut.
El. ovládání zrcátek Ano, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalounění kůže/textil
Výškově stavitelné sedadlo řidiče Ano
Stavitelná bederní opěra Ano, vč. masáže
Stavitelný volant Ano, výškově i podélně
Dělená zadní opěradla Ano
Tempomat Ano, aktivní
Klimatizace Ano, aut., dvouzónová
Autorádio MP3, USB, AUX
Bluetooth Ano
Navigace Ano
Přední mlhová světla Ano
Nárazníky v barvě vozu Ano
Litá kola Ano
Xenonové světlomety Ano
Denní svícení Ano (LED)
Palubní počítač Ano
Kožený potah volantu Ano
Vyhřívaná sedadla Ano
Vyhřívaný volant Ne
Parkovací asistent Ano, vpředu i vzadu, aut., s kamerou
Start/stop systém Ano
Metalíza Ano
   
Následující kapitola
Citroën Berlingo 1.587
Rok výroby: 2005
Stav: 162 245 km
Cena: 70 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2008
Stav: 198 337 km
Cena: 70 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 207 961 km
Cena: 35 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků