Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Na svezení s vrcholně sportovním Citroënem DS3 Racing jsem se těšil od doby, kdy jsem jej poprvé uviděl na fotkách. Vypadá skvěle a navíc má motor s německými geny. Tohle by mohlo fungovat.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samozřejmě tvrdý
  2. 3,2,1… startujeme, Ale to je velká škoda…
  3. Podvozek jen tak pro srandu, Převodovka na úrovni, Design: efekt především
  4. Koupit nebo ušetřit, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Citroën rozšířením nabídky o božskou řadu DS na sebe upoutal nemalou pozornost. Nejmenší (tedy alespoň zatím) DS3 jsem si už párkrát vyzkoušel a velmi se mi líbila. Pravda, je trochu dražší, ale tak nějak člověk má pocit, že dobře ví, za co si připlácí. Design je parádní a to stejné hodnocení platí jak pro jedna-šestku VTi, tak pro 1.6 THP s výkonem 155 koní. V podstatě je tohle podle mého názoru jediné trochu smysluplné DS. Klíčky od DS4 mám pár dní na stole a je to teda pro mě jedno velké zklamání, ale o něm v plnohodnotném testu až za pár týdnů.

Právě zkušenosti s „obyčejnou“ DS3 měly hlavní podíl na tom, proč mě vrcholná verze Racing tak extrémně zajímala. Tak malé auto s motorem o výkonu 207 koní, vyšperkovaná karoserie, podvozek nižší o patnáct milimetrů a navíc všechno okořeněno omezenou produkcí, to musí být prostě „pecka“. Uznávám, že tenhle test nepatří k nejaktuálnějším, neb novinářský exemplář měl najeto už přes 20 000 km, ale alespoň vyzkoušíme, jak si stojí po důkladném zajetí. A věřte, že novinářské zajíždění je opravdu extrémně důkladné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën DS3 Racing se snaží upoutat pozornost za každou cenu. Křiklavá oranžová barva je nepřehlédnutelná.

Nebudeme dlouho otálet a rovnou vezmeme DS3 Racing na okresky. Přesně tam je tento model určen především a také předpokládám, že většinu z vás stejně zajímají jízdní vlastnosti vrcholné DS3 více než design.  

Samozřejmě tvrdý

Než jsme se ale po převzetí auta dostali na okresky, bylo nutné jet přibližně půl hodiny přes Prahu. Jak asi každý tuší, jízda ve městě pro DS3 Racing jednoduše není. Podvozek snížený o 15 milimetrů a přitvrzené tlumiče ve spolupráci s osmnáctipalcovými koly vás budou důkladně informovat o každé „kočičí hlavě“. Samozřejmě, tak už to prostě chodí. Nelze mít auto výborné na okreskách a zároveň komfortní pro městskou zácpu.

Mimochodem jasným dokladem o nevhodnosti do městského provozu byl rozbitý nárazník. Ten je už u standardní verze poměrně nízký, v tomto případě je navíc nastavený o přední spoiler. Sečteno a podtrženo, nad obrubník jej nedostanete, i kdybyste tisíckrát chtěli. Takže to chce být při parkování hodně obezřetný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ta lepenka vlevo dole dokazuje, že při parkování musíte dávat pozor. Jinak vám něco trochu upadne...

To aby se vám nestalo, že si spodek nárazníku trochu pošramotíte a efektní lízátko se na dálnici odporoučí k zemi. Kdo sleduje náš profil na Facebooku, ten ví, o čem je řeč. Pro všechny ostatní přikládám příslušný odkaz. Nerad bych ale, kdybyste si tohle všechno vyložili jako kritiku. Je to zkrátka holé konstatování. DS3 Racing za nic z toho nemůže. 

Následující kapitola
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 180 000 Kč
Citroën C3 1.398
Rok výroby: 2005
Stav: 115 322 km
Cena: 55 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků