69
Fotogalerie

Test Citroën C5 2,0i vs HDI: s turbem nebo bez?

Kapitoly článku:


Čechům se vyplatí benzin

Češi jsou podle nás motoristický národ. Přesto nejsme evropskými Kolumby, kteří by každoročně dobývali vzdálené končiny kontinentu. Vzhledem k našim výpočtům a dobrým zkušenostem s oběma motorizacemi se kloníme k benzinové verzi. Hovoří pro ni cenový rozdíl, vyšší kvalita jízdy a lepší dynamika.

Kdo se přesto považuje za Kryštofa Kolumba, měl by vážně uvažovat nad naftovbou motorizací. Pravdou je, že nafta se bude po letech prodávat dráže a kalkul s benzinovou motorizací může vést k nižší odprodejní ceně, až se svého francouzského miláčka budete chtít zbavit. Jaká je tedy naše rada? Do rodiny na vnitrostátní cestování určitě benzin, do služebních flotil připadá v úvahu nafta.

Citroën C5 2,0i se nabízí v námi testované druhé nejvyšší výbavě Dynamique od 669 900,- Kč vč. DPH, v nejdražší výbavě Exclusive pak šplhá na 769 900,- Kč vč. DPH.

Citroën C5 2,0 HDI satrtuje jak v druhé nejnižší výbavě Confort, tak v následující s benzinem srovnatelné výbavě Dynamique na 739 900,- Kč vč. DPH. Teprve nejvyšší výbava Exclusive šplhá na 839 900,- Kč vč. DPH.

Abychom byli spravedliví, zmíníme také možnost pořídit Citroën C5 1,6 HDI s kompaktním naftovým čtyřválcem od 659 900,- Kč vč. DPH, je třeba ale uvést, že jde o motorizaci pro vyloženě defenzivního řidiče. Umí se sice rozjet, ale pak se ztrácí výhoda nízké spotřeby.

Citroën C5 je podle nás novým hitem ve střední třídě a má aspiraci vážně zamíchat s prodeji v této třídě v České republice. A teď ještě sladká novinka pro milovníky automobilového února: námi testovaný Citroën C5 2.0i lze u vybraných prodejců pořídit od 609 900,- Kč vč. DPH, verzi 2.0 HDI již od 679 900,- Kč vč. DPH. Nabídka platí od začátku února do začátku března.

Technické údaje Citroën C5 2,0i

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním typu common-rail
    * Objem: 1 997 ccm
    * Největší výkon: 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 200 Nm při 4 000 ot./min
    * Palivo: Natural 95

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 210 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 12,0
          o Mimo město: 6,3
          o Kombinovaná: 8,4

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 510 kg
     * Užitečná hmotnost: 505 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 779 mm
    * Šířka: 1 860 mm
    * Výška: 1 451mm
    * Rozvor náprav: 2 815 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 439 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: nezjištěno

Technické údaje Citroën C5 2,0 HDI

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním typu common-rail
    * Objem: 1 997 ccm
    * Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. Rychlost: 204 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 7,5
          o Mimo město: 4,8
          o Kombinovaná: 5,8

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 608 kg
    * Užitečná hmotnost: 547 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 779 mm
    * Šířka: 1 860 mm
    * Výška: 1 451mm
    * Rozvor náprav: 2 815 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 439 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: nezjištěno

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud