Test Citroën C4 sedan: změna charakteru

Na počátku dubna jsme vás informovali o příchodu čtyřdveřové verze Citroënu C4 na náš trh. Dnes je zde její test.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Citroën C4 sedan obecně, Nabízená provedení
  2. Na první pohled, Uvnitř, Zadní část
  3. V zajetí displejů, Na silnici, Závěrem
  4. Stručné technické údaje, Výbava a ceny, Převody, Zrychlení z 0 na 100 km/h
  5. Kompletní fotogalerie

Verze sedan je v modelové nabídce Citroënu obohacením o takřka nový vůz. Několik zásadních změn z typu C4 udělalo automobil zcela nové povahy a Citroën C4 sedan díky tomu dnes patří mezi největší vozy nižší střední třídy, přičemž svojí délkou překonává i některé vozy ze třídy střední. O přítomnosti tohoto modelu na evropských trzích se spekuluje již od začátku loňského roku, v půli roku 2007 bylo rozhodnuto, že C4 v provedení sedan bude k dostání i u nás. C4 sedan se od dubna 2007 vyrábí a prodává v Argentině, produkci zajišťuje výrobní závod v Palomar nedaleko Buenos Aires.

P5010074.jpgP5010059.jpgP5010056.jpg

Citroën C4 sedan obecně

Nový vůz zapadá do současných trendů koncernu PSA, kde Citroën hrál vždy úlohu producenta avantgardnějších verzí a Peugeot stál za výrobou vozů konvenčnějších. To lze pozorovat i na příkladu Citroënu C4 sedan, jenž je technologicky spřízněn s Peugeoty 307/308, o čemž svědčí tvarování skeletu karosérie včetně poněkud vpřed skloněných závěsů předních dveří nebo protiběžných stěračů. V interiéru je podobnost jasná zejména v páčkách pod volantem nebo panelech rádia a klimatizace a v jejich ovládání. Také Citroën C4 sedan nabízí elektronické prvky, v nichž koncern PSA často patřil mezi průpopníky, tedy například automatickou aktivaci výstražných světel při prudkém brzdění, zamykání vozu po rozjetí nebo samočinné stěrače a světlomety. Citroën C4 je pojat skutečně pokrokově, a to především v interiéru, ačkoli provedení sedan z něj na první pohled udělalo vůz o něco konvenčnější.

Nabízená provedení

Jak již tomu u vozů importovaných z velké dálky bývá, také sedan C4 je nabízen pouze v několika verzích a s omezenou možností individualizace pomocí příplatkové výbavy. Nabízí se pouze se dvěma „šestnáctistovkami“, zážehovou 1,6i 16V a vznětovou 1,6 HDI, přičemž obě dosahují shodného výkonu 80 kW a „nafťák“ točivým momentem vyšším takřka o 100 Nm. Díky tomu jsou dynamické vlastnosti obou vozů takřka shodné (HDI je přítom o 40 kg těžší), spotřeba paliva však nesrovnatelná, stejně jako pořizovací cena. Také výbavové stupně jsou dva, a sice Pallas a Exclusive. K nižší výbavě lze přiobjednat jen ESP (pouze pro HDI, + 20 000 Kč) a metalízu (+ 13 000 Kč), Exclusive můžete kromě toho obohatit o parkovací senzory vzadu (+ 10 000 Kč) a pakety Plus a Extra. Paket Plus za cenu 18 000 Kč přináší samočinné stěrače a reflektory (u zkoušeného vozu se zapínaly po každém nastartování), zatmavovací vnitřní zrcátko a šestnáctipalcová litá kola, Paket Extra za 24 000 Kč kromě zmíněného nabízí hands-free sadu Bluetooth.

P5010054.jpgP5010073.jpgP5030098.jpg

Základní výbava verze Pallas přitom zahrnuje třeba šest airbagů, automatické zamykání dvěří po rozjetí, ABS s rozdělovačem EBD a asistentem EBA, posilovač řízení s variabilním účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním ve sklopném klíčku, elektrickou regulaci zpětných zrcátek, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD a ovládáním na volantu nebo zpětná zrcátka a otěrové lišty lakované v barvě vozu, ale také elektrické ovládání všech dveřních oken, palubní počítač nebo tempomat. Provedení Exclusive přidává vyhřívání zrcátek, automatickou klimatizaci s pylovým filtrem, zvláštním ventilátorem pro zadní sedadla a vestavěným osvěžovačem vzduchu, velurové čalounění nebo možnost poslechu nosičů s MP3. Základní Citroën C4 sedan s benzínovým motorem stojí 459 900 Kč, resp. 484 500 Kč v provedení Exclusive, za vznětový motor se v obou případech připlácí nezanedbatelných 69 500 Kč. Námi testovaný vůz měl zážehový motor a vyšší stupeň výbavy, dovybavený pouze metalízou.   

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Citroën C5 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 196 376 km
Cena: 120 000 Kč
Citroën C-Elysée 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 92 372 km
Cena: 139 000 Kč
Citroën Jumper 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 544 km
Cena: 173 000 Kč
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Test ojetiny Renault Clio RS

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.

26.  7.  2016 | Dalibor Žák | 9 příspěvků
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

24.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 57 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků