Test: Citroën C3 Picasso 1.4 VTi - designová záležitost

Malé francouzské MPV působí na trhu už relativně dlouho, světová premiéra se odehrála na pařížském autosalonu v roce 2008, a za celou dobu se toho nic moc v případě C3 Picasso nestalo. Proč tedy znovu testovat všem dobře známý model
Seznam kapitol
  1. Color Concept: málo, ale hodně, Malý Prostorný Vůz
  2. Škoda spotřeby, Za volantem
  3. Cena!, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Citroën C3 Picasso se základním benzinovým motorem 1.4 VTi opravdu není žádnou významnou novinkou. Nakonec test tohoto modelu se na Autorevue.cz objevil už téměř před třemi lety a tehdy šlo prakticky o identické auto. No a dnes přinášíme další test opět v provedení s benzinovou jedna-čtyřkou. Proč to všechno? Říká se, že konkurence nikdy nespí. Dokonce bych řekl, že konkurence 25 hodin denně vymýšlí něco, čím by své soupeře překonala. Jak si tedy aktuálně vede malé Picasso na trhu? Má v současnosti stále co nabídnout?

Tohle byly ty nejzásadnější otázky, které jsem si kladl během tohoto trochu kratšího a také trochu opakujícího se testu, přestože by asi samotná automobilka raději viděla jako hlavní téma takzvaný Color Concept. Osobně jsem do testu šel s tím, že si vyzkouším, co přesně se pod těmito slovy ukrývá, jenže se tak nějak zjistilo, že nejde o nic zásadního, a kdybych měl pouze otestovat Color Concept jako takový, za pár řádku bych se s vámi rozloučil, protože by zkrátka nebylo o čem psát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C3 Picasso vypadá pořád velmi dobře. Design se hodně povedl.

Color Concept: málo, ale hodně

Citroën už nějakou dobu nabízí pro C3 Picasso verzi Color Concept. Ta obsahuje základní motor 1.4 VTi, dvě barvy karoserie, bohatý seznam prvků základní výbavy a pár paketů, respektive příplatkových věcí navíc. Kdo by si dal tu práci, zjistil by, že toto provedení odpovídá druhému stupni Tendance u standardního C3 Picasso. Je ale dražší a na první pohled nenabízí nic zásadního navíc, tedy až na pár detailů.

Zřejmě tím nejhodnotnějším prvkem, který je zahrnut do výbavy Color Concept, jsou sedmnáctipalcová litá kola, následují drobnosti typu chromových detailů, nárazníků v barvě karoserie a podobně. Seznam věcí vylepšujících design není malý, ale opět kdo je porovná s pakety Look u běžného Picassa, zjistí, že také zde je možné vše pořídit. Barevný koncept ovšem přidá barevné detaily – jmenovitě kryty zpětných zrcátek, boční lišty a kola. Vybírat můžete mezi testovaným vínovým odstínem nebo jedovatě zelenou. Standardem je bílý lak karoserie, za příplatek 13 400 Kč máte k dispozici také odstín zvaný „černá obsidien“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola, boční lišty a zpětná zrcátka, to je to hlavní, co vám přinese výbava Color Concept.

Je jasné, že se bavíme o několika málo detailech, takže se nabízí otázka, zda vůbec Color Concept stojí za to. Po testu vám mohu nabídnout zcela jednoznačnou odpověď. Ano, stojí to za to. Heslo o tom, jak kola dělají auto, myslím znají všichni. Barevné disky určitě nebudou pochuti každému, stejně jako ostatní barevné drobnosti, jenže Picasso ozvláštňují a auto tak v šedi běžného provozu vynikne díky úplným „prkotinám“ mnohem více, než byste si mysleli. A krom toho, řečeno úplně jednoduše, mně osobně se výsledek hodně líbí, stejně jako celkový design modelu C3 Picasso.

Malý Prostorný Vůz

V tuto chvíli jsme obsáhli všechno, co činí Color Concept Color Conceptem. Žádné další zásadní novinky na vás nečekají, takže pokud dobře znáte C3 Picasso, dále už číst nemusíte a přeskočte rovnou na závěr. Budeme totiž tak trochu opakovat, což samozřejmě nikdy není na škodu.

Testy | Citroën

Test Citroën C3 Picasso 1,4i: půvabný krabicoid

Citroën C3 Picasso je maximálně kompaktní MPV. Na délku měří 4078 mm, široké je 1766 mm a vysoké 1621 mm. Kompaktní je také rozvor náprav 2540 mm. Navzdory těmto mírám ale interiér rozhodně není malý a rozhodně nepůsobí nijak stísněně. Jako téměř u každého MPV, také zde se sedí relativně hodně vzpřímeně, vzadu pak narazí na problémy v oblasti kolen vyšší postavy (u takto malého auta nelze čekat zázraky). Tím ale veškeré výtky na téma interiéru končí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní sedačky jsou posuvné a po jejich sklopení vznikne rovná plocha. Za pozornost stojí výhled šikmo vpřed. 

C3 Picasso je výborné především ve dvou ohledech. Zaprvé to je variabilita a vůbec využití obestavěného prostoru. Bylo by trochu smutné, kdyby auto z kategorie MPV toto nenabízelo. Přihrádek je dostatek, zadní sedadla lze posouvat a samozřejmě také sklápět, a to do úplné roviny. Konkurence ovšem umí minimálně to stejné. Picasso ale nabízí s pozice řidiče skvělý výhled. Může za to dvojice předních sloupků, přičemž ten úplně první je doslova miniaturní. Výhled šikmo vpřed do zatáčky je prostě skvělý. Škoda, že pohled šikmo vzad dosti úspěšně kazí masivní zadní sloupky.

Pro úplnost ještě doplním, že v základním uspořádání pojme zavazadelník C3 Picassa 385 až 500 litrů v závislosti na tom, v jaké poloze jsou zadní sedačky. Určitě není třeba zdůrazňovat, že v poloze „zcela vpřed“ si do druhé řady sedne leda tak kojence s dětskou sedačkou. Maximální objem činí 1506 litrů. A co na to konkurence? Větší Opel Meriva zvládne 400 l, respektive 1500 l, Škoda Roomster, která je také větší než C3 Picasso, uveze 509/1585 l a nový Ford B-Max postavený nabídne kromě unikátních dveří zavazadelník o objemu 326/1293 l. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Color Concept: málo, ale hodně, Malý Prostorný Vůz
  2. Škoda spotřeby, Za volantem
  3. Cena!, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 50 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2010
Stav: 113 272 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 190 478 km
Cena: 111 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků