Kapitoly článku:
Letmým pohledem
Zkoušený vůz byl lakován pro verzi Exclusive specifickým odstínem Botticelli, jenž oblým tvarům karosérie vyloženě slušel. Jakkoli důrazné mohou být naše výhrady k mohutné artilerii chromovaných ozdob, které najdeme i na robustních stojnách zrcátek s vestavěnými blikači, klikách dveří či v rámování masky chladiče nikoli nepodobné některým strojům Mitsubisihi, na karosérii nepůsobí nijak nepatřičně, naopak je třeba připustit, že vzhledu vozu účelně přidávají na dojmu milého luxusu.
Přídi dominují sdružené světlomety s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla obklopené mohutným nárazníkem. Veškeré prolisy na karosérii jsou jen velmi jemné a dávají zapomenout jisté stylistické zvrhlosti francouzských designérů nedávné minulosti.
Sloupky A přecházejí jednoduchou oblou křivkou celým rámem střechy a sestupují až do horní hrany zadního nárazníku. Vynikajícím prvkem provedení Exclusive je rozměrné jednodílné čelní sklo sahající až nad hlavy cestujících vpředu, na jeho středu se vznáší zpětné zrcátko, ale v porovnání s řadou podobně vybavených vozů naštěstí v žádném z provozních režimů nevibruje.
Zaoblená zadní část s dělenými sdruženými svítilnami opticky navazuje na tu zadní, ovšem za cenu zvýšené hrany nákladového prostoru. Výhled z vozu je do všech směrů dobrý a napomáhají mu především rozměrná zpětná zrcátka a parkovací asistent s jednoduchým grafickým zobrazováním na displeji palubního počítače.
Zkoušený vůz
Testovaný vůz: | Citroën C3 1,4 VTi Exclusive |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH): | 377 400 Kč (v rámci zaváděcí série Airdream) |
Cena základního provedení (vč. DPH): | 239 900 Kč (v rámci zaváděcí série Airdream) |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. řízení podvozku: | ABS, EBD, EBA |
Centrální zamykání: | Ano, na dálkové ovládání |
El. ovládání oken: | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek: | Ano, včetně el. vyhřívání a sklápění ke karosérii |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano |
Stavitelný volant: | Ano, výškově a podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná |
Tempomat: | Ano |
Klimatizace: | Ano, aut. |
Autorádio: | Ano, na CD a MP3, 7x repro, Bluetooth |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ano |
Palubní počítač: | Ano |
Uvnitř
Interiér je pohodlně přístupný čtveřicí bočních dveří, otevírají se ve značném úhlu, ovšem od vozu těchto rozměrů nemůžeme očekávat nijak závratný prostor na zadních sedadlech. Při rozumných požadavcích na jízdní komfort se však do vozu vměstná pětice dospělých postav, pasažéři v pravé části interiéru těží z hluboce vykrojené spodní části palubní desky a ti vzadu pak z přiměřeného prostoru pro hlavy. Cestující vpředu však v oblasti temen svých hlav mohou přicházet do kontaktu s robustní roletou, jež nese běžné sluneční clony a v případě nutnosti omezí rozměr čelního skla na obvyklou míru.
Celkové pojetí interiéru navazuje na karosérii, takže se můžete těšit na materiálově pestré čalounění doplněné chromovanými a leskle černými prvky. Celek působí žoviálním a veselým dojmem, postrádá však jednotný styl. Všechna sedadla jsou pohodlná a ta přední i poměrně rozměrná, boční vedení v zatáčkách však od nich ani přes první dojem nelze očekávat. Kvalita obkladových materiálů je spolu s jejich zpracováním průměrná.
Interiér nabízí řadu odkládacích prostorů včetně schránek ve dveřích, před řadicí pákou či v objemném prostoru v přihrádce před spolujezdcem. Zavazadelník nabízí slušný základní objem 300 l a lze jej v případě nutnosti zvětšit sklápěním nestejně dělených opěradel na pevný, jednodílný sedák, přičemž vzniklá plocha není zcela rovná.