Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Krátce jsme pro vás vyzkoušeli novou generaci Citroënu C3 s atraktivním benzinovým motorem o výkonu 95 koní. Jaký je?
Seznam kapitol
  1. Styl a elektronika, Dostatek motorů, Bohatá výbava
  2. Letmým pohledem, Zkoušený vůz, Uvnitř
  3. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme, Stručné technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Styl a elektronika

Automobilka Citroën při tvorbě druhé, zcela nové generace modelu C3 akcentovala ty prvky, které od jejích vozů zákazníci poslední dobou očekávají nejdychtivěji: především stylovost a bohatou elektronickou výbavu. Novinka přijíždí připravena pro modelový rok 2010 a navazuje na svého stejnojmenného předchůdce, jehož byly dosud vyrobeny bezmála dva miliony exemplářů. Také druhá generace směřuje do segmentu B, ale oproti většině konkurentů zůstává svojí délkou pod hranicí čtyř metrů. Na krátké svezení jsme měli k dispozici vůz s relativně pokrokovým zážehovým motorem 1,4 VTi a nejvyšší výbavou Exclusive.

Dostatek motorů

Nový Citroën C3 právě vstupuje na český trh a zákazník bude mít k dispozici širokou paletu pohonných jednotek. Základem se stává jednoduchý, veskrze konvenční zážehový čtyřválec s objemem 1,1 l a skromným výkonem 60 koní (44 kW) a podobně řešená jednotka 1,4 l naladěná na 75 koní (54 kW). Do jiné „ligy“ pak patří dvojice moderních čtyřválců VTi s proměnným časováním ventilů a příznivým průběhem točivého momentu již z nízkých otáček. Motor s objemem 1,4 l je naladěn na 95 koní (72 kW), což z něj činí druhý nejvýkonnější motor v nabídce vozu a skrýval se i pod kapotou toho námi zkoušeného. Vrcholem nabídky se pak stává šestnáctistovka, jež se vyznačuje výkonem 120 koní (88 kW) a točivým momentem 160 Nm při 4 250 ot./min., což jsou hodnoty donedávna obvyklé u dvoulitrů. Posledně jmenovaný agregát má Citroën C3 rozjet z klidu na 100 km/h pod 9 s při průměrné spotřebě 5,9 l/100 km, k čemuž přispívá i skutečnost, že pohotovostní hmotnost žádné z verzí nepřesahuje 1 100 kg.

Milovníci nafty mohou sáhnout po jednom ze tří turbodieselů s chladiči stlačovaného vzduchu a objemy 1,4 a 1,6 l. Ten nejmenší dává 70 koní (50 kW), šestnáctistovka je dostupná ve verzích 90 koní (66 kW) a 92 koní (68 kW). Navzdory pouze nepatrnému rozdílu ve výkonových špičkách vykazuje silnější provedení, osazené filtrem pevných částic FAP, kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km, což je paradoxně o půl litru méně než u slabší verze, emise CO2 se navíc mají udržet těsně pod hranicí 100 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bohatá výbava

Nabídka začíná výbavovým stupněm X, který kromě jiného nabízí i čelní a boční airbagy, ABS s EBD a EBA, posilovač řízení s proměnným účinkem, palubní počítač s ukazatelem doporučujícím řazení rychlostních stupňů (nikoliv pro diesely), dálkové ovládání centrálního zamykání nebo elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek.

Střední výbava SX je bohatší o záclonové airbagy, mlhovky, kožený potah volantu, rádio s přehrávačem CD a MP3 či velurové čalounění, ale také o tempomat a klimatizaci s manuální regulací.

Verze Exclusive pak nabízí skutečně luxusní nádech, o čemž se můžete přesvědčit i z přiložených snímků. Do seznamu její standardní výbavy pak patří též parkovací asistent vzadu, elektrické ovládání zadních, zatmavených oken s dálkovou aktivací dětských pojistek, vyhřívaná a sklopná zrcátka, automatická klimatizace, středová loketní opěrka vpředu, rozměrné čelní panoramatické okno Zenith, šestnáctipalcové lité ráfky, čalounění kombinací látky a Alcantary a sada Look, jež zahrnuje širokou škálu leskle černých a chromovaných dílů uvnitř i vně vozu.

Následující kapitola
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek