Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

20 komentářů

Ondra
21. června • 23:40

Dobrý den ,chci se zeptat mám Berlingo a v zadu jedna strana je spadla nevím co můžu být jestli je tlumič nebo náprava děkuji

Ondra
21. června • 23:39

Dobrý den ,chci se zeptat mám Berlingo a v zadu jedna strana je spadla nevím co můžu být jestli je tlumič nebo náprava děkuji

Michal
5. srpna • 11:20

Tak som sa zacal vozit na Citroën Berlingo 1,6 HDi XTR. To auto vyzera na prvy pohlad fajn. Na druhy uz su tam problemove drobnosti. 5 stupnova manualna prevodovka je velmi zle sprevodovana a paka ma dlhe radiace drahy. Ked clovek radi, tak ma naozaj pocit, akoby miesal marmeladu. do 90km/h ma auto prijemnu spotrebu, no ked som ho zobral na dialnicu, tak zral aj male deti. Pri 130 som mal spotrebu 14l. Otacky do neba a 6. stupen nikde. To som takmer zaradil Raketu (R).
Sedadla akokolvek anatomicky vyzeraju, nemaju dobru oporu. Telo sa prirodzene zosuva a po par hodinach z toho poriadne boli chrbat.
Tiez hlk v kabine na dialnici je na hranici tolerancie.
Palec hore pre dvojzonovu klimu.
Myslim, ze ako pracovna dodavka po meste je fajn. Na dlhe cesty je to za trest.

Tom
31. prosince • 12:28

S XTR 115k sem najezdil ve Španělsku po horách a dálnici přes 3000km. To jste měl asi zataženou ručku na těch 14l. Já jel po volné dálnici 130-170km/h a v horách jsem auto nešetřil. Celková spotřeba pod 7l/100. V zatáčkách na krabici dost stabilní i pružné. Jestli někdo někoho brzdil, tak drtivá většina mě. Přespání při výšce 187cm +menší kamarádka úplně v pohodě. Mouchy se najdou na každém autě, ale tohle na dovolenou/kempování úplně super. Spolehlivost nehodnotim, na to jsem najel málo a z dlouholeté praxe znám frantíky... Jenže dneska už to je skoro jedno a vw group se jim už kvalitou vyrovná. Takže za mě spokojenost. Na doplnění - sám mám Hondu Civic a rád jezdím svižně...

hans
2. května • 16:46

tedy chápu toto auto jako levnou variantu prostorného auta. Ale za bezmála půl milionu můžete mít víceméně stejně prostorné Grand Picasso v naftě a rozumné výbavě, které je přece víc osobní auto než dodávka. Sice nebudete mít panoramatickou střechu, ale zase více airbagů a ESP ....

Michal M.
28. dubna • 22:52

Máme doma testované Berlingo, jen jsme při objednávce zaškrtli 82kW Hdi motor a navigaci MyWay. Najeto 17 tis. km, při 10 tis. úprava ŘJ. Letos v krutých mrazech bodlo Webasto. Samozřejmě si uvědomuju, že jsme mohli mít MPV. Jenže my jsme k C5 nechtěli další komfortní osobák s místem nad hlavou, ale užitkový špičkově vybavený osobák s jasným určením - mít místo, ve kterém rodina bude společně trávit cesty necesty, které bude vzdušné a prosvětlené, které bude dostatečně variabilní, které bude odolné proti dětským ručičkám a dětské špíně. Auto, které bude úsporné, dynamické, bezpečné. Auto se skvělým servisním zázemím (mám kliku), pětiletou zárukou za decentní příplatek, nenáročné na údržbu, technicky prověřené.
Povinné propriety bych doporučil z vlastní zkušenosti umístit do toho "prapodivného", jinak ale skvělého boxu o objemu 40 litrů nad zavazadlovým prostorem, který je přístupný zezadu vozu i z kabiny. Gumové řazení bylo možná slabinou novinářského auta, u nás nic takového nemáme. Náš vůz má nyní maximálku lehce přes 190 km/h, při stotřicítce bere 6,2 l/100km, při tachometrových 150 je spotřeba 6,9 l/100km. Čistá rovina, samozřejmě. Nejezdíme zdaleka předpisově, ale dlouhodobý průměr je 5,9 l/100km. Stabilita je vynikající i díky v této třídě špičkovému cx=0,34. Podvozek je naladěn na velmi dobrý kompromis jízdních vlastností a komfortu, v každém případě, pokud jedu sám, nikdo mne s Berlingem zatím "nedal".
Neměl jsem moc důvěru ke zjevně recyklovaným plastům v interiéru, mohly by vypadat hodnotněji. Fakt je, že právě vzhled palubní desky a výplní dveří mne od výměny nového Berlinga za předchozí model odrazoval. Nicméně, sestavení je dobré, nic nevrže a neklepe. Přehršel úložných prostor snad ani nejde využít. Byť se nemohu pyšnit bujnou kšticí, na hlavu mi slunce nepálí - střešní okna jsou tonovaná a nic takového jako se píše v článku v souvislosti s nimi dlouhodobě nepozoruji.
Berlingo je zkrátka skvělé auto navíc za skvělou cenu, byť v našem případě využití celého ceníku to pro někoho může být dost špatný vtip. Ne nadarmo doslova válcuje v prodejích druhou Caddy, která mu atmosférou a komfortem nesahá ani na paty. Je to zkrátka Citroen se vším všudy, vůz pro individuality. Ber nebo nech být.

Pwetr 59
7. dubna • 15:34

Super komentář s tím srovnáním Doblo:-D
Že o ty fiaty je takový zájem. Čím to je, že skoro ve stejné cenové relaci jsou Dacie a přitom jich je tu víc než fiatů:-O

Michal M.
29. dubna • 11:58

Ještě jsem zapomněl dodat, že technika je kompletně C4 Picasso, je to Picasso v jiném kabátě. Nebo je Picasso převlečené Berlingo? Je mi to jedno, protože to funguje naprosto skvěle.

Jirka K.
28. dubna • 22:50

Chystám se koupit nějakou starší berlu. Bohužel neexistuje jiné auto, které by za ty peníze lépe vyhovovalo svojí variabilitou.

Michal M.
1. května • 0:40

Jestli chceš jít proti Berlingu o třídu níž, jdi do Kanga. Chceš-li spadnout o třídy dvě, jdi do Dobló. Tolik říká vlastní zkušenost. Také jsem chtěl ušetřit, ale mít dalších pět sedm let na očích to, jak jsem ušetřil a namlouvat si jak to bylo dobře, to jsem si opravdu netroufl.
Usedni do Dobló a zkus ovladače na středovém panelu. Vyzkoušej kvalitu materiálů a nepřehlédni velké nezakryté plechové plochy s bodovými sváry vystavenými na odiv cestujících. Skutečná nádhera technicistního designu. Pak to rozjeď na kolech o dva palce menších než v obou výbavách Berlinga a vyzkoušej ráj skutečně dodávkového podvozku. Ne, nemám proti tomu autu nic osobního. Ale jen proto, že to není auto pro mne.

Breaky
16. února • 0:24

Mluvíš tu o Doblu dvě generace nazpět.Sronávej korektně

dall
29. dubna • 21:59

a o Doblu uz jsi slysel??? ve vsech ohledech lepsi...

angel of death
27. dubna • 18:57

je to hnusné

Dr.River
27. dubna • 14:30

Měl jsem možnost strávit za volantem a na místě spolujezdce tohoto modelu asi 500 km. Jak asi musí někdo nenávidět svojí rodinu, když jí posadí do téhle dodávky. Sice prosklené ale dodávky. Auto příliš nedrží stopu, řízení gumové, řazení otřesné. Interiér se přehřívá, v létě vám svítí do xichtu. Milion přihrádek je k ničemu, věci v nich uložené rachtají a cestující si připadají jak krabice v nákladovém prostoru… Existuje nejméně 10 lepších MPVčkoidních aut, která byla od počátku stavěna jako osobák a jezdí jako osobák…

clovek chodici na zemi
12. února • 20:13

Pripominas my ako by si bol clovek bez jedneho haliera z skodovky,a sniva sa o perfektne auto za 5korun.Pocul si uz o jave,ze kvalita a vyrobok v rovnovahe s cenou?Tak si to prestuduj na internete,aby si sa nesklamal,ked pojdes do obchodu kupit nepremokave turisticke boty,povies kolko mas penazi,a daju ti gumene cizmi.Len pod pultom ti poviem skutocnost,ze neni 10 lepsich aut na trhu momentalne za tolko penazi.Zdravim ta a vrat sa na planetu zem.Zidic znacky Opel.

Milan
27. dubna • 16:18

Srovnáváte nesrovnatelné.. Tohle auto je osobní dodávka, nikoliv pravé MPV. Samozřejmě že takové C4 Picasso na tom bude lépe, ale tohle je stále dodávka. Já taky znám "nejméně 10 lepších MPVčkoidních aut", ale lepší osobní dodávku neznám..

Dr. Maxidriver
27. dubna • 15:15

Najel jsem v novém Berlingu 62.000 km i s rodinou, už vím jaké bude moje příští auto.
Bude to Berlingo. Ano najdete určitě lepší, ale ne v téhle cenové relaci.

veto
27. dubna • 18:00

ja tiez jazdim v berlingu, ale za tie peniaze sa da najst aj ine auta na rodinne ucely.
Treba si najprv uvedomit, ze berlingo je povodne urcene auto na naklad a pracu.
To ze sa z neho stazia urobit rodinne auto stale nemeni nic na fakte, ze zaklad je dodavka.
Berlingo sa kruti v zatackach, vrzga, 5 stuponovy manual je hrozny a hroznejsi(ale to vsetky 5stupne v koncerne PSA) a cena cez 16 000eur za seduction vybavu a 84kw hdi?
Za tu cenu uz naozaj radsej nejake mpv (orlando, scenic, zafira classic)

JiVi
27. dubna • 9:11

nechci vam kazit dojem, ale toto konkretni vozidlo nema ve vybave ESP s Hill asistentem - viz tabulka na prvni strane

Petr
6. února • 12:42

Pro ty, co vůz zaujal a chtěli by koupit, tak Citroen má akci s cenou pod 300 tis. http://citroen.carling.cz/aktuality/citroen-berling... ...

Doporučujeme

Články odjinud