Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

Prostor a variabilita patří k hlavním požadavkům motoristů. A to i těch, kteří jej vlastně ani nepotřebují. Na druhou stranu je příjemné vědět, že v případě potřeby „můžete“.
Seznam kapitol
  1. Tradice (ne)zavazuje, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na strohou dodávku zapomeňte, V království schránek a schráneček
  3. Zavazadelník „čekaně“ skvělý, Za volantem,
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Tradice (ne)zavazuje

Modely Citroën Berlingo a Peugeot Partner, produkty francouzského koncernu PSA, jsou dlouholetými matadory na evropských trzích s lehkými užitkovými vozidly. Není to nic nového, přesto je třeba to úvodem konstatovat: jsou to prakticky identické vozy, které se od sebe liší jen označením modelů a dílčími specifikacemi.

Testy | Citroën | Citroen Berlingo

Citroen Berlingo 2,0 HDi: rodinný praktik (velký test)

Také v tomto segmentu panuje stále tužší konkurenční boj a zákazník má k dispozici celou řadu alternativ, nicméně dvojčata Berlingo/Partner nabízejí řadu předností včetně komfortu cestování, prostorného interiéru či kultivovaných a hospodárných vznětových motorů HDi.

První generace modelu Citroën Berlingo se představila v roce 1996 na autosalonu v Paříži a generace druhá, která se vyrábí dodnes (byť s nedávno představeným faceliftem), nastoupila do prodejů v roce 2008. V ladných a bohatě členěných liniích karoserií však snadno objevíte stejné základní proporce včetně mimořádně krátkého zadního převisu.

Nabídka verzí

Citroën Berlingo ve stávajícím provedení (zmíněný facelift se teprve prodávat začne) je k dispozici v základním dvoumístném dodávkovém provedení Furgon s plechovou „boudou“ a jako prosklený pětimístný Multispace. Berlingo Furgon je k mání s výbavami S a SX a se zážehovým čtyřválcem 1,6 VTi o výkonu 98 koní (72 kW), případně vznětovou jednotkou 1,6 HDi dodávanou ve výkonových verzích 75 a 92 koní (55, resp. 68 kW).

Pro Berlingo Multispace je paleta dostupných motorů širší. Najdeme v ní nejen silnější zážehovou šestnáctistovku VTi naladěnou na 120 koní (88 kW) a HDi posílené na 115 koní (84 kW), ale také „ekologickou“ variantu AirDream. Ta vychází z dieselu 1,6 HDi/92 k a vyznačuje se řadou prvků vedoucích k redukci spotřeby a emisí a jako jediná je v rámci řady Berlingo nabízena také s šestistupňovou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Berlingo XTR v našem čerstvém testu

Výbavové stupně Berlinga Multispace nesou označení Attraction, Tendance, XTR a Exclusive a v současnosti lze volit také z cenově zvýhodněných variant Furio (alias Attraction) a Selection (vychází z Tendance). Kompletní specifikace jednotlivých typů najdete v připojeném přehledu.

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali model Citroën Berlingo v takřka nejvyšší výbavě XTR a se slabším z dieselů. 1,6 HDi. Jeho standardní výbava postavení stupně XTR v horní části spektra odpovídá a nachází se v ní kromě jiných čtveřice airbagů, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládanými předními okny a zrcátky, kůží obšitý volant, denní svícení, klimatizace, rádio s CD a MP3 nebo zvýšený podvozek s krytem motoru.

K mání je také široká škála příplatkové výbavy a námi testovaný exemplář byl dovybaven prakticky veškerými „pakety“, takže jeho „akční“ ceníková cena 364 900 Kč narostla na rovný půlmilion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na druhou stranu jsme se díky tomu mohli těšit například z parkovacího asistentu vzadu s grafickou a akustickou projekcí ve středovém displeji, tempomatu s omezovačem rychlosti, dvouzónové automatické klimatizace, samočinných stěračů, trojice samostatných sedadel vzadu a celé škály dalších užitečných drobností.

Citroën Berlingo XTR 1,6 HDi 90
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)494 400 Kč (akční cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)269 900 Kč (akční cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, ASR, HillStart
Centrální zamykáníAno na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
ČalouněníLátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD, MP3 a vstupy AUX a USB
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuNe
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tradice (ne)zavazuje, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na strohou dodávku zapomeňte, V království schránek a schráneček
  3. Zavazadelník „čekaně“ skvělý, Za volantem,
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2005
Stav: 133 160 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 50 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2010
Stav: 112 966 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků