Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

Prostor a variabilita patří k hlavním požadavkům motoristů. A to i těch, kteří jej vlastně ani nepotřebují. Na druhou stranu je příjemné vědět, že v případě potřeby „můžete“.
Seznam kapitol
  1. Tradice (ne)zavazuje, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na strohou dodávku zapomeňte, V království schránek a schráneček
  3. Zavazadelník „čekaně“ skvělý, Za volantem,
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Tradice (ne)zavazuje

Modely Citroën Berlingo a Peugeot Partner, produkty francouzského koncernu PSA, jsou dlouholetými matadory na evropských trzích s lehkými užitkovými vozidly. Není to nic nového, přesto je třeba to úvodem konstatovat: jsou to prakticky identické vozy, které se od sebe liší jen označením modelů a dílčími specifikacemi.

Testy | Citroën | Citroen Berlingo

Citroen Berlingo 2,0 HDi: rodinný praktik (velký test)

Také v tomto segmentu panuje stále tužší konkurenční boj a zákazník má k dispozici celou řadu alternativ, nicméně dvojčata Berlingo/Partner nabízejí řadu předností včetně komfortu cestování, prostorného interiéru či kultivovaných a hospodárných vznětových motorů HDi.

První generace modelu Citroën Berlingo se představila v roce 1996 na autosalonu v Paříži a generace druhá, která se vyrábí dodnes (byť s nedávno představeným faceliftem), nastoupila do prodejů v roce 2008. V ladných a bohatě členěných liniích karoserií však snadno objevíte stejné základní proporce včetně mimořádně krátkého zadního převisu.

Nabídka verzí

Citroën Berlingo ve stávajícím provedení (zmíněný facelift se teprve prodávat začne) je k dispozici v základním dvoumístném dodávkovém provedení Furgon s plechovou „boudou“ a jako prosklený pětimístný Multispace. Berlingo Furgon je k mání s výbavami S a SX a se zážehovým čtyřválcem 1,6 VTi o výkonu 98 koní (72 kW), případně vznětovou jednotkou 1,6 HDi dodávanou ve výkonových verzích 75 a 92 koní (55, resp. 68 kW).

Pro Berlingo Multispace je paleta dostupných motorů širší. Najdeme v ní nejen silnější zážehovou šestnáctistovku VTi naladěnou na 120 koní (88 kW) a HDi posílené na 115 koní (84 kW), ale také „ekologickou“ variantu AirDream. Ta vychází z dieselu 1,6 HDi/92 k a vyznačuje se řadou prvků vedoucích k redukci spotřeby a emisí a jako jediná je v rámci řady Berlingo nabízena také s šestistupňovou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Berlingo XTR v našem čerstvém testu

Výbavové stupně Berlinga Multispace nesou označení Attraction, Tendance, XTR a Exclusive a v současnosti lze volit také z cenově zvýhodněných variant Furio (alias Attraction) a Selection (vychází z Tendance). Kompletní specifikace jednotlivých typů najdete v připojeném přehledu.

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali model Citroën Berlingo v takřka nejvyšší výbavě XTR a se slabším z dieselů. 1,6 HDi. Jeho standardní výbava postavení stupně XTR v horní části spektra odpovídá a nachází se v ní kromě jiných čtveřice airbagů, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládanými předními okny a zrcátky, kůží obšitý volant, denní svícení, klimatizace, rádio s CD a MP3 nebo zvýšený podvozek s krytem motoru.

K mání je také široká škála příplatkové výbavy a námi testovaný exemplář byl dovybaven prakticky veškerými „pakety“, takže jeho „akční“ ceníková cena 364 900 Kč narostla na rovný půlmilion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na druhou stranu jsme se díky tomu mohli těšit například z parkovacího asistentu vzadu s grafickou a akustickou projekcí ve středovém displeji, tempomatu s omezovačem rychlosti, dvouzónové automatické klimatizace, samočinných stěračů, trojice samostatných sedadel vzadu a celé škály dalších užitečných drobností.

Citroën Berlingo XTR 1,6 HDi 90
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)494 400 Kč (akční cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)269 900 Kč (akční cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, ASR, HillStart
Centrální zamykáníAno na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
ČalouněníLátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD, MP3 a vstupy AUX a USB
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuNe
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tradice (ne)zavazuje, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na strohou dodávku zapomeňte, V království schránek a schráneček
  3. Zavazadelník „čekaně“ skvělý, Za volantem,
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Citroën C-Crosser 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 223 865 km
Cena: 145 000 Kč
Citroën C3 1.398
Rok výroby: 2007
Stav: 116 235 km
Cena: 57 000 Kč
Citroën Jumper 2.198
Rok výroby: 2010
Stav: 80 799 km
Cena: 290 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků