Kapitoly článku:
Prostor (až) pro sedm
Cestující ve druhé řadě mají k dispozici asymetricky dělenou a samostatně sklopnou lavici, přičemž ve středu její širší části najdeme nejen tříbodový bezpečnostní pás a hlavovou opěrku, ale také výklopné opěradlo s držáky nápojů. Její pravá část je kratší a po předklopení celku opěráku a sedáku umožní celkem pohodlný přístup k dvojici sedadel ve třetí řadě. Tam najdeme také hlavové opěrky a tříbodové pásy, které v případě nepotřeby prostoru zadní lavice nijak neomezují manipulaci s předměty v rozšířeném zavazadelníku. Usadí se na ně překvapivě nejen děti, ale také průměrně vzrostlí dospěláci. V této konfiguraci naložíte do vozu až sedm pasažérů (včetně řidiče), ale je třeba uvědomit si, že pak pro zavazadla zbývá pouhých 89 l prostoru.
Lze se ale domnívat, že Chevrolet Orlando nikdo s mikrobusem zaměňovat nebude, ale bude jej provozovat hlavně v pětimístném uspořádání, které pokládáme za základní. V tomto případě se sedadla třetí řady sklápějí do úrovně podlahy a tvoří s ní jednu rovinu, za níž zbývá krátká, ale objemná uzavřená schránka pro uložení povinné výbavy a dalších drobností. Problémem může být vyjímatelná svinovací roleta za opěráky sedadel druhé řady, kterou před vztyčením posledního páru sedadel budete muset uložit někde vně vozidla. Manipulace s těmito sedadly je ale velmi jednoduchá a lehká díky páčkám na zadní straně jejich opěradel.
Po jejich odjištění se předklopí hlavové opěrky vpřed a oba celky lze snadným pohybem sklopit do podlahy. Prostor pro zavazadla lze ale rozšiřovat i dále, přičemž také opěráky sedadel druhé řady lze sklápět na sedáky do roviny zavazadlového prostoru. Pokud dojde na nejhorší, je možno tato sedadla také zcela předklopit vpřed.
Dětské sedačky
V rámci našeho článku o přípravách tohoto testu se v diskusi objevila také zajímavá poznámka o možnostech zástavby trojice dětských sedaček na druhou řadu sedadel. Věc se má takto. Závěsy ISOFix, resp. jejich vnitřní pár, je vzdálen 450 mm. Vezmeme-li v potaz průměrnou šířku dětské sedačky kolem 450 mm a šířku mezi loketními opěrami ve dveřích Orlanda celkem 1 300 mm, je evidentní, že pro eventuelní středovou sedačku zbývá nejvýše 400 mm, přičemž sedačky krajní pak budou v nepřirozené poloze natlačeny do krajů. Díky tomu je teoreticky možné na kraje usadit standardní sedačky, ale na střed se stěží vejde alespoň „podzadník“ pro starší dítě.
Pokud byste krajní sedačky místo ISOFixů chtěli chytit bezpečnostními pásy, nijak si nepomůžete, neboť jejich zámky jsou si ještě blíže než ISOFixy (350 mm). Jinými slovy, i v tomto případě platí sbalit všechny sedačky a pokusit je usadit do vozu přímo v nejbližším dealerství Chevroletu. Je ale třeba jedním dechem dodat, že podobné rozměry jsou podobné také u běžných sedanů střední třídy.