Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Orlando od Chevroletu u nás patří k nejlevnějším sedmimístným automobilům, ale to není zdaleka jeho jediná deviza.
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Robustní a trochu tajemný, V hlavní roli interiér
  3. Prostor (až) pro sedm, Dětské sedačky
  4. Za volantem, Otázka „rezerva“, Na silnici, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Velký návrat

Koncem června jsme vás informovali o tom, že pro vás připravujeme test zajímavé novinky na našem trhu, sedmimístného Chevroletu Orlando. Nedočkavci se nyní dočkali. Vše důležité o tomto modelu jsme vám přinesli již dříve, proto tentokrát zanechme dlouhých úvodů a vrhněme se přímo na zkoušené auto. Snad s jedinou poznámkou: model Orlando vrací jihokorejskou automobilku Daewoo (ta na některých trzích včetně našeho prodává dnes své vozy pod značkou Chevrolet) do segmentu MPV, který vyklidila před několika lety s ukončením prodejů typu Tacuma. S ním však Orlando nesnese srovnání, je daleko lépe vybavené, prostornější a i přes svérázný styling také o poznání bližší evropským řidičům.

Tip 1: Kompletní představení modelu Chevrolet Orlando najdete na tomto místě
Tip 2: Ceny a popis výbavových stupňů modelu Chevrolet Orlando najdete zde

Nabídka verzí

Chevrolet Orlando je pětidveřové a již ve standardu sedmimístné MPV, jež hodlá u našich zákazníků bodovat především neotřelým, robustním designem a velmi zajímavou cenou. Dodává se ve výbavových stupních LS, LT, LT Plus a LTZ, doplňková výbava se podobně jako u jiných vozů dovážených z Asie omezuje prakticky jen na metalízu (+ 12 000 Kč) a klimatizaci (+ 15 000 Kč, jen pro LS, jinak v sérii) a pro nejdražší LTZ dodávané kožené čalounění (+ 28 000 Kč) a vestavěnou navigaci s barevným displejem a českým menu (+ 23 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Orlando, mladý talent v segmentu MPV

Standardní výbava základního provedení LS zahrnuje například stabilizaci ESC, šestici airbagů, denní svícení, dálkově ovládané centrální zamykání se sklopným klíčem, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, základní informační displej, rádio s CD/MP3 a vstupem AUX, tónovaná okna, výškově stavitelná přední sedadla a volant nebo élektrický posilovač řízení (pro diesely hydraulický). Verze LT se vyznačuje jiným čalouněním sedadel, maskou chladiče s chromovaným rámem, klimatizací, elektrickým ovládáním všech bočních oken, palubním počítačem, parkovacími senzory vzadu či mlhovkami. U varianty LT jsou klimatizace automatická a ráfky hliníkové, na palubě najdeme navíc vylepšenou audiosoustavu doplněnou vstupem USB. Prestižní provedení LTZ pak do vínku dostalo dešťový senzor, tempomat, chromované lišty okolo oken, sedmnáctipalcové lité ráfky, elektrické přiklápění vnějších zpětných zrcátek nebo vnitřní zpětné zrcátko se zatmavováním.

Zkoušený vůz

Ještě dodejme, že pro všechny výbavové stupně je k mání zážehový čtyřválec 1,8i 16V s výkonem 141 koní (104 kW) a v nabídce jsou také dvě verze vznětové jednotky 2,0 VCDi s výkonem 130 koní (96 kW), resp. 163 koní (120 kW). Slabší se dodává v kombinaci se stupni LS, LT a LT Plus, výkonnější je pak k dispozici pro LT Plus a LTZ. Automatická převodovka stojí 30 000 Kč a lze ji mít pouze s výkonnějším dieselem. A ke vznětovým motorům ještě jeden postřeh: za příplatek jen 7 500 Kč získáte navíc 32 koní, takže pokud z jakéhokoli důvodu trváte na „naftě“, tento příplatek doporučujeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ke zkouškám jsme měli k dispozici Chevrolet Orlando s nejvyšším stupněm výbavy a jediným dostupným zážehovým motorem. Jak jsme již předeslali v článku o přípravách tohoto testu, v době jeho začátku měl tento stroj najeto teprve 130 km, takže je jasné, že od takto syrového vozu nelze očekávat žádné dynamické zázraky. Ze stejného důvodu nebudeme nezajetý motor trápit ani dynamickými měřeními, nicméně v závěru článku najdete alespoň tabulku změřeného zpřevodování na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech.

Výbava a ceny:
Chevrolet Orlando 1,8i 16V LTZ
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
429 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH):
362 900 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano, elektrický
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, ESC
Centrální zamykání:
Ano, dálkové
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a přiklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut., jednozónová
Autorádio:
Ano, na CD a MP3 a vstupy AUX a USB
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano
Xenonové světlomety:
Ne

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Robustní a trochu tajemný, V hlavní roli interiér
  3. Prostor (až) pro sedm, Dětské sedačky
  4. Za volantem, Otázka „rezerva“, Na silnici, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Chevrolet Aveo 1.229
Rok výroby: 2012
Stav: 48 488 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků