Kapitoly článku:
- Do celého světa, Globální koktejl, Diesel původem z Itálie, Zkoušený vůz
- Velmi slušná nabídka, Na první pohled pokrok, Na palubě zklamání
- Zavazadelník bez problémů, Za volantem se stylem, A startujeme, Jízda pod kontrolou
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie (109x foto)
Zavazadelník bez problémů
Prostor pro zavazadla je docela pohodlně přístupný nezvykle rozměrným víkem. Odjistit je lze tlačítkem na dálkovém ovladači, nebo malým spínačem v tělese středové brzdové svítilny, v obou případech se víko pomalu otevře působením pružinového mechanizmu (zavírat je třeba manuálně a s použitím většího švihu).
Rozměrné víko zavazadlového prostoru se otevírá samo po stisknutí tlačítka na voze, nebo dálkovém ovládání a jeho závěsy nijak nezasahují mezi zavazadla
Masivní závěsy kapoty naštěstí zajíždění do postranního čalounění a nijak neohrožují ani neomezují vnitřní využitelný prostor. Nákladová hrana je dosti vysoko, ovšem využitelnost širokého prostoru bez hluchých míst je znamenitá, navíc víko je zevnitř čalouněné a nese madlo pro zavírání čistou rukou. Kotevní oka pro síť v prostoru jsou, ovšem třeba háčky na igelitové tašky nebo výstup na 12V byste tam hledali marně.
Zavazadlový prostor Chevroletu Malibu je objemný a skladný, což ale nelze říci o všech odkládacích místech ve voze...
V případě potřeby přepravy větších či početnějších předmětů lze sklápět opěradla zadních sedadel na sedáky. Vzniklá plocha sice není zcela rovná a narušují ji navíc části výztuh skeletu karoserie za obytným prostorem vozu, ale od tříprostorového sedanu nikdo mimořádnou přepravní kapacitu beztak očekávat nemůže. Hlavně díky rozměrnému víku je však využitelnost zavazadelníku modelu Chevrolet Malibu citelně lepší a pohodlnější než u řady sedanů o několik tříd dražších.
Za volantem se stylem
Působivým, nikoli však na první pohled patrným rysem palubní desky je průběžný pás jemných lamel procházejících až do obkladů dveří. Jejich středy prochází chromované plochy, v nichž se v celé šířce po setmění zrcadlí namodralé světlo trubic s LED. Podobným odstínem je prosvětlena většina ovladačů a tlačítek včetně těch na středové konzoli a na volantu.
Volant a většina ovladačů je společná jiným Chevroletům a Opelům, přístrojový štít je však pro Malibu jedinečný a má opět připomínat Camaro
Tvarování volantu včetně páček pod jeho věncem je dobře známé z jiných modelů Chevrolet a Opel a jejich logice nelze nic vytknout. Přístrojový štít s hranatými schránkami pro tachometr a otáčkoměr opět napodobuje Camaro, ovšem třeba v porovnání s nedávno zkoušeným Chevroletem Cruze SW působí poměrně jednoduchým dojmem.
Modré podsvícení všech ovládacích prvků je působivé a příjemné, touto barvou za šera září také vodorovné chromované lišty v palubní desce
Na rozdíl od Cruze však uprostřed najdeme rozměrný a snadno čitelný displej pro údaje palubního počítače a systémová hlášení. Dominantním prvkem středové konzole je sedmipalcový dotykový displej pro přehledné ovládání komfortních funkcí a zobrazování údajů audiosoustavy a klimatizace. Po jeho vyklopení se pak otevře rafinovaný přístup do rozměrné schránky pro drobnosti.
Dotykový displej na středové konzoli má velkou úhlopříčku a slušné rozlišení, neumí ale česky a kvůli absenci jakéhokoli stínění a nešikovnému sklonu je za slunce chvílemi špatně čitelný
Tlačítka na konzoli pod tímto displejem jsou na rozdíl od Opelů přehledně značená a rozměrná. Startovací tlačítko je na obvyklém místě vpravo od volantu, spínač elektrické parkovací brzdy najdete hned za řadicí pákou.
A startujeme
V rámci testu tohoto vozu jsme se neubránili častému srovnávání modelu Chevrolet Malibu s nedávno zkoušeným kombíkem Chevrolet Cruze. Jeho vznětový motor nabízel nepatrně vyšší objem, výkon i točivý moment, ovšem v praxi jsme změřili zcela identické zpřevodování. Ale o další překvapení z tohoto srovnání nebyla nouze, zvláště při praktických měřeních…
Motor Malibu po krátkém stisku tlačítka naskakuje s krátkým nažhavením rychle a bez pazvuků. V porovnání s Cruzem však není od prostoru pro posádku tak dobře odhlučněn, což alespoň částečně dokumentují nepatrné rozdíly v naměřené hlučnosti při stání a rychlosti 50 km/h, jež hovoří ve prospěch menšího z Chevroletů.
Rodokmen motoru sahá do Itálie
Zvláště řidič se navíc musí připravit na větší porci vibrací. Převody jsou opět dosti dlouhé, ale k přesnosti řazení jsme neměli větších výhrad.
Jízda pod kontrolou
Spojka je jemná, ale přesně dávkovatelná. Podobně jsou na tom také brzdy. Již od pohledu je jasné, že kotouče na všech kolech mají značný průměr, brzdová soustava zajišťuje spolehlivé a účinné zpomalení i z vysokých rychlostí. Řízení je při vší úctě k tvůrcům modelu Malibu odtažité (zvláště v přímém srovnání s kapalinovým posilovačem Cruze), nicméně nijak neopouští mantinely toho, co nám „ekologické“ elektrické posilovače nabízejí u ostatních automobilek.
Pravda, platforma GM Epsilon II žádným vysloveně převratným ústrojím není, ale naše dosavadní zkušenosti s Opely Insignia byly vesměs dobré. Chevrolet Malibu se chová podobně jistě jako Insignia, ovšem zaznamenali jsme citelné a velmi protivné poklapávání ze závěsů předních kol při přejezdech drobných nerovností, kterými byly typické vozy Cruze před faceliftem.
Řazení je přesné a v pohodlném dosahu, elektrická ruční brzda bohužel znemožňuje v kritické situaci pomoci vozu do zatáčky
Jízdní vlastnosti Malibu jsou dobré a nikdy vás nemile nepřekvapí. V porovnání s výše odkazovaným Cruzem SW 2,0 VCDi opatřeným podobným motorem není Malibu naštěstí zdaleka tak těžké na předek, což oceníte zvláště při ostřejších průjezdech zatáčkami nebo na kluzkém povrchu. Dynamické změny nijak netrhají volant z ruky, kola neodskakují a na rozdíl od Cruze je nedotáčivost omezena na rozumnou úroveň. Přesto je jasné, že Chevrolet Malibu je určen především na delší, pohodlně strávené cesty v rychlém tempu.
Místo rezervního kola jen lepicí sada
A když jsme u toho: i přes nepatrně vyšší pohotovostní hmotnost a nižší výkon i točivý moment tohoto Malibu jsme v porovnání se zmíněným Cruzem změřili nepatrně příznivější hodnoty pružného zrychlení. Zkrátka i Chevrolet Malibu CRDi nabízí velmi kvalitní dynamické schopnosti, jež v běžném provozu překonávají většinu toho, co se na našich silnicích obvykle pohybuje.