49
Fotogalerie

Test Chevrolet Lacetti WTCC: levný hot hatch?

Kapitoly článku:


Výkonem neurazí

Žádný sportovní výfuk, žádné turbo, žádných 200 kobylek pod kapotou. Ani náhodou. Pod kapotou sídlí poctivá jednašestka z korejských dílen. Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 598 ccm nabízí 80 kW (110 k) při 5 800 ot./min. Maximální točivý moment činí 150 Nm při 3 600 ot./min.

Po nastartování se projevuje tichým a po vytočení chraplavým zvukem. Jako by dával najevo, že by potřeboval alespoň ostřejší vačku. Rozjezdy s ním jsou poklidné, do 2 500 ot./min. se vcelku nic neděje a Lacettiho srdce ožívá až v pásmu 3 500 - 5 000 ot./min.

chevrolet_lacetti2/P1920635.JPG chevrolet_lacetti2/P1920629.JPG chevrolet_lacetti2/P1920633.JPG

Ve městě s ním lze jezdit zlehounka, nebo si hrát na sportovce, ale pak se vystavujete riziku, že vám „nadržení” řidiči kdejakého vozu střední třídy dají lekci. Dynamika Lacetti je sice dostatečná a do 160 km/h zrychluje velmi ochotně, 110 koní je ale pořád jen 110 koní.

Na dálnici se mu líbí pohodová jízda stotřicítkou a na nějaké závodění je třeba zapomenout. Za to se během týdenního testu odvděčil průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km.

Naměřená dynamika

Zrychlení:

0-100 km/h: 10,4 s
0-120 km/h: 14,8 s
0-140 km/h: 20,8 s
0-160 km/h: 29,3 s

Nejvyšší dosažená rychlost: 190 km/h

Pružnost:

40 - 80 km/h: 2 st. 6,0 s; 3 st. 10,0 s; 4 st. 12,7 s; 5 st. 13,7 s
60-100 km/h:                   3 st.  8,4 s; 4 st. 12,8 s; 5 st. 14,8 s
80-120 km/h:                   3 st.  8,1 s; 4 st. 11,8 s; 5 st. 22,3 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně

1 –   50 km/h při 6 500 ot./min
2 –   90 km/h při 6 500 ot./min
3 – 130 km/h při 6 500 ot./min
4 – 175 km/h při 6 500 ot./min
5 – 175 km/h při 5 200 ot./min

Převody:

 40:   2 - 2800; 3 - 1900; 4 - 1400; 5 - 1100
 60:   2 - 4100; 3 - 2900; 4 - 2100; 5 - 1800
 80:   2 - 5700; 3 - 3900; 4 - 3000; 5 - 2300
100:                 3 - 4900; 4 - 3700; 5 - 3000
120:                 3 - 5900; 4 - 4500; 5 - 3600
140:                               4 - 5200; 6 - 4100

Korejská houpačka

Že je dnes Lacetti svými jízdními vlastnostmi takřka klasickým vozem, o tom jsme psali již v testu naftového kombíku. Korejská podvozková škola připomíná Francouze nebo Japonce z osmdesátých let, kdy se i sportovně laděná auta houpala jako kachna na hladině.

Při poklidné jízdě svou posádku odmění královským komfortem, při pokusu o utažení zatáčky se ale značně náklání. Na horizonty reaguje záď s klasickou nápravu nervózně, při losím testu se rozvlní více, než je dnes běžné.

chevrolet_lacetti2/P1920617.JPG chevrolet_lacetti2/P1920638.JPG chevrolet_lacetti2/P1920600.JPG

S vlastnostmi podvozku koresponduje rozvláčné řízení s přespříliš horlivým posilovačem a řazení, jehož přesnost nelze s německým srovnávat. Při pomalém poklidném řazení je to ideál, ale při sportovním řazení se dráhy hledají přece jen o něco déle než u špiček třídy.

Brzdy také nepobraly evropské míry. Dokáží sice s Lacetti flekovat, ale při opakovaném prudkém brzdění rychle ztrácejí na síle. Lacetti se podle nás hodí do rukou rozvážných řidičů, kteří jedou na spotřebu, nikoliv skutečných řidičů závodníků.

chevrolet_lacetti2/P1920662.JPG chevrolet_lacetti2/P1920663.JPG chevrolet_lacetti2/P1920666.JPG

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud