Kapitoly článku:
Pracoviště řidiče nezklame
Převážná část palubní desky spolu s díly dveřních obkladů je potažena teple působícím textilem, což v podstatě omezuje oblíbené diskuse o tvrdosti plastů. Kvalitu materiálů i jejich slícování hodnotíme jako dobré, ale třeba sesazení plastů ve dveřích nenechá pozorovatele na pochybách, o jaké že to kategorii (nižší střední) je řeč. Šedavé zbarvení celého interiéru oživují vesměs leskle stříbřité obklady okolo výdechů ventilace, na středové konzoli a na volantu, přičemž středový panel je zdoben jakousi parafrází na uhlíkové kompozity.
Pro výbavový stupeň LTZ jsou vyhrazeny chromované rámečky přístrojového štítu. Pracoviště řidiče je rozvrženo účelně, ale nudně nevypadá. Na volantu jsou tlačítka tempomatu a audiosoustavy, na levé páčce pod volantem najdeme ovládání palubního počítače (základní hodnoty se zobrazují na přístrojovém štítě uprostřed), vpravo se pak aktivují stěrače, jejichž automatický režim pracuje bezchybně a lze jej mít aktivován neustále.
Horní části středové konzole dominuje sedmipalcový barevný displej příplatkové navigace, jež je vedena v češtině a má velmi snadné a intuitivní ovládání. V tomto modulu je integrována také regulace audiosoustavy. Na monitoru se zobrazují rovněž údaje automatické klimatizace, jež obsahuje i automatické spínání vnitřní cirkulace. A toto prostředí je přesně tím, co model Cruze odlišuje od přímé konkurence, která je o poznání unylejší a působící méně hodnotným dojmem.
Uvnitř
Cestující na předních sedadlech mají ve všech směrech dostatek místa, ovšem jakékoli jiné zjištění bychom na poli soudobé nižší střední třídy považovali za fatální. Kůží obšitý volant má dostatečně tlustý věnec, je dvouose stavitelný a dobře padne do ruky. Hlavice řadicí páky je v jeho těsné blízkosti a řidičova pravice přímo z ní snadno dosáhne na ovládací prvky ventilace (panel navigace a rádia je ale umístěn příliš vysoko).
Při podrobnějším pohledu do prostoru cestujících vzadu potěší účelné řešení obložení stropu nad hlavami pasažérů na zadních sedadlech. Ačkoli by pohled z profilu se směrem vzad sestupující linií střechy mohl budit obavy ze stísněného prostoru, na zadní sedadla se překvapivě pohodlně usadí i dvojice dospělých cestujících s výškou řekněme 190 cm. Prostřední místo na zadní lavici dlouhé cestě dospěláka neprospěje, takže spíše pojede jinak a cestující na krajích využijí výklopnou loketní opěrku s držáky nápojů.