Test Chevrolet Cruze 1,6: levný, ale kvalitní

137 komentářů

ss
21. června • 0:27

sračka obecná-drzost to porovnávat s Octavií

kupit ci nekupit
15. února • 16:12

Viete mi poradit,
kupit ci nekupit CHEVROLET CRUZER 1,6 Benzin r.v. 2011 základná výbava za
sumu 8500 Euro rocne auto, alebo SKODA OCTAVIA 1.4 TSI.... 90KW za 13 000 Euro
zakladna vybava. obidve su pouzite predvazacie auta 1 stare.

Jiří
13. února • 19:10

koupil jsem chevrolet cruze r.v.09,uplně nové a je to to nejhorší auto se kterým jsem se setkal,peníze vyhozené do vzduchu....momentálně jsem s firmou vast-oil Karviná v soudním sporu!!Pokud máte ještě možnost vyhněte se jakemukoli Chevroletu!!!!!!!!!! To nejsou auta to jsou plechovky ze šrotiště! :-(

palčo
31. ledna • 20:30

Ako často potrebujete ten pol kubíkový kufor v oktávii? ;-)

Pepa
27. listopadu • 16:34

I mně se Cruze líbí,nicméně pokud budu uvažovat selským rozumem dám přednost rok starému Mondeu,které se dá pořídit už od nějakých 340 tis. A myslím,že Mondeo je technicky,kvalitou a prostorem uplně někde jinde.

Jarda
27. listopadu • 21:12

Tak já se zrovna mezi 1-2 letém Mondeu versus nový Cruze rozhoduji. Selským rozumem je asi lepší to Mondeo, ale už to je přeci jenom hodně velký auto, když s tím budu jezdis i hodně po městě. A nový auto je nový auto a vím, že v tom nejezdilo žádný čuně.

Jiří
30. září • 17:24

nechtěl bych tě zklamat,ale z osobní zkušenosti bych nebral asi ani jedno!Vlastním Chevy cruze 1.6 a jsem nad míru nespokojen!Po roce vlastnění jsem nalítal 28 000 km a byl jsem v servisu nespočet krat.Vadný snímač vyfukových ventilu,vadné brzdiče zadní nápravy atd.. což po roce je celkem síla a to nejmenuji vše!Takže z mého hlediska snad něco německého!!Hodně štěstí ři výběru!

Jakub
11. srpna • 15:36

Twl ty musis jezdit hodne divne...sam mam cruze asi 92000 najeto a jede vpoho mam 1.6 83kw je pravda ze to nejede dokud to nevytocis ,ale to sami O2.mpi za tu cenu je to super kara a ikdyz jezdim hlavne po meste a obcas se dostanu z mesta tak nejezdim moc predpisove mam prumer 8l a to je pod udávanou mestskou spotrebou..B-] jo a jednou sem s tim dojel camaro pravda ,ze kdyby chtel tak by mi ujel,ale dobazla benzin drahej...na 1 50km/h,,,2 95km/h,,,3 az 140 a na nemecky dalnici dlouha rovinka sem vymackl 215 podle gps i tachaku...proste lepsi auto nez octavia za lepsi cenu s peknou vybavou i designem.... Dobrá koupě :-D :-D :-D

Raki
31. ledna • 23:02

Dobrý Den. V Cruzu jsem měl možnost se projet od kamaráda. Má 1.6ku. Já vlastním Nissana Primeru P11 2.0 GT(110 kw) Jako...Chevrolet je docela zdechlá kráva. Ale jak se rozjede, tak jede hoodně slušně. Interier? Líbivý, typický korejský(Hyundai ,Kia)...A Octavia? To je auto pro lidi, co autům prakticky nerozumí a koupí si to jen kvůli toho, že je to české auto. Nenabízí žádnou nějakou velkou výbavu. ani motory nejsou nějak úchvatné. Octavia je normální kočár s motorem bez nápadu. Každopádně mého Nissanka musím jen chválit.Je to rok 1998 a najetych 240 000.Poruchy? žádné!!! Jen výměna zadních ramen. Jinak obyčejná udržba. A k tomu sem dodělával lepší brzdy ze sportovní 300SX...Rozhodně bych bral toho Cruze než Octávku. Cruze má aspoň nápad, i jak sem to viděl na rampě. Zadní náprava je sice kliková, ale ty železa zase nejsou nějak nejtenčí takže očekávám kvalitu. Octávka má sice víceprvkovou nápravu, ale oproti Primeře má hrubost želez poloviční(a to fakt doslova). Nemám rád Octávky..nevím co na nich lidi vidí. Obyčejné předražené auto. Ale, nemužu srovnavat Primeru a Cruze protože starší auta byly ohodně kvalitnější a spolehlivější. Ale i tak mě nadchl Cruze a myslím, že konkurence s VW, Škoda, Seat,Hyundai bude zajímavá.Chevroletu držím palce! :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
blekota
25. července • 22:24

Ahoj, chcem napisat len svoj pocit z korejskych aut... a mam pocit, ze v sucasnosti prave korejske auta sa najviaci podobaju "mechanickym" starsim autam, ktore, ako cas ukazal, aj nieco vydrzali. V principe jednoduche zelezo bez vychytavok na podvozku a pod. Nechcem napisat, ze sa tam nema co pokazit, ale k tomuto konstatovaniu maju podla mna svojou konstrukciou blizsie nez sucasna europska konkurencia.

Tomek
13. února • 9:31

otázkou je, jaká je spolehlivost korejce a jaké jsou jízdní vlastnosti - po přečtení několika recenzí jsem ho vyřadil z výběru, páč jsou prý mizerné a auto nezábavné pro důchodce.
Koktávka je sice masovka, ale jistota ...

M@rtin
20. března • 16:39

A jak je to možný? Já s mým nalítal 60000km a zatím nic.Asi jezdíš jako prase a po lesních cestách.:-/

Sl.
13. ledna • 22:26

A ešte niečo čo sa týka kúpy jazdených aut nikdy nevieš čo kupuješ ak je to vozidlo staré 2 roky tak ho predáva pre chyby alebo je kradnuté alebo ho mal taký čo ma dosť peňazí na kúpu nového každé 2 roky a taký im dáva dobre zabrať.A čo vrazíš do opráv ako by si dal do nového. Vždy je to o peniazoch a 5 ročná zaruka tiež nieje k zahodeniu. Pomer v Chevrolet CRUZE výbava - cena. oproti OCTAVII alebo Mondea ? NOVE. POROVNAJ

Sl.
13. ledna • 21:43

No chlapi ja som si tak so zaujom čítal Vaše príspevky, celkom ma to zaujalo, len musím dodať že najlepšie si auto vyskúšať a pak hodnotiť. Sám som si kúpil CRUZE 1.6 LS s vybavou LSplus a musím dodať že niesom nijak náročny. Hodnotím ho ako SUPER a hlavne keď zoberiem do úvahy kvalitu našich ciest a cestné zákony ktoré musím dodržiavat. Na ceste sedí, pekný vzhlad, príjemný a pekný Priestor, prijateľná spotreba aj ked nieje ešte zabehaný ale časom môže byť aj nižšia. To čo do velkosti chýba v zavazadlovém priestore CRUZEmu to má navyše v priestore pre cestujúcich oproti OCTAVII. Skôr dam prednost pohodliu cestujúcim ako zavazadlám, čo potrebujem na výlet zmestí sa aj do 450 l. A ak chcem prevážať tovar tak si kúpim dodávku, alebo existujú aj prívesne vozíky a na to aby som závodil potrebujem FERARI. Tak čau

Pavel
14. října • 17:43

http://chevroletcruze.blog.cz/Zde jsem napsal několik zkušeností, hlavně negativ, ale neberte to tak, že mám na auto pouze negativní pohled. Jen jsem rád, když jde vše jednoduše a nemusím se o nic starat a to mi Cruze příliš nedopřává, jinak jízda s ním je parádní a až na ty popsané negativa a plasty v interiéru si nemohu stěžovat. Vzhledem k ceně je auto výborné.

Luk
5. srpna • 14:51

Tak jsem někde jinde četl, že plasty jsou tvrdé, špatně sedí a těch pár měkkých se snadno poškrábe. Tady nic...
a taky že ovladač větráku se ovládá nechtěně kolenem spolujezdce. Tak cooo?

XsPaCe
31. srpna • 10:28

Projel jsem se v LS v naftě....ja pravdou, že ta není 6 stupeň, ale motor je po 2000ot neskutečně živý.Zrovna jsem prodal auto a ohlížel jsem se po něčem jako je O2...nicméně chevrolet si mě získal.Cena/výkon - design....Už jsem v sobotu objednal LT verzi 2.0 150k....Test na Primě ohledně spotřeby nemůže být pravdivý.Jel jsem k letišti většinou 160 a parkrát 200km/h(jako prase) a průměr byl 7,3l/100km.Nikdy bych neřekl, že si koupim Daewoo, ale je to tady. Ovšem je pravdou, že se mi to vevnitř ze začátku zdálo trochu stísněné,ale po pár km jsem o ničem nepřemýšlel a užil si to.Je potřeba se projet alespoň ve verzi LS s LT paketem:-)

David
2. září • 9:32

Taky uvažuji o naftě ve verzi LT, zajímalo by mě, jestle je na 17" kolách ještě přijatelně komfortní. Cruze má údajně tvrdší odpružení

nespokojny
11. května • 13:55

mna by len zaujimalo - nepripada vam ta pruznost dost zla? zo 60 na 100kmh za 15 sekund je priserny vysledok - to sa skor rovna 1,4benzin spreddesat rokov..

mikes
13. května • 15:57

Je to benzin 1.6 v relativne velkem aute, co bys cekal. Kdyby to byl diesel o stejnem vykonu tak jsou ty hodnoty cca polovicni.

Jiří Duchoň, autor
13. května • 18:17

Dobrý den, ano, ta pružnost byla opravdu bída, ale věřím, že se po zajetí alespoň trochu zlepší. Na druhou stranu, konvenční motory tohoto objemu jsou dnes kvůli emisím tak udušené, že pod 3 000 ot./min. prostě nejedou.

Antracit
15. května • 12:11

Zrychluje to v podstatě stejně jako moje Fabia HTP (na trojku 60-120 km/h tacho).

mack
28. září • 12:46

ty mas 1.2htp predpokladam asi 47kw a zrychluje to stejne jako cruze 1.6 83kw alebo 1.8104kw?
ty a pri tom zrychlovani na ty tvy fabii te nahodou zezadu netlaci jeste ten cruze? :)))))

Antracit
15. května • 12:13

blbost. :-DChtěl jsem napsat 60-100 km/h na trojku. Ale i ostatni zrychleni jsou podobne. Snad se ten motor po zajeti vyrazne zlepsi. Ale nevim... o tolik se to lisit nemuze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
F12
18. května • 8:28

Nevim jak je to s benzínem, ale nafta má dlouhý převody poměrně. Zrychlení se odráží hodně v nich

Venda
10. května • 18:21

Když už se tu tak o tom mluví, taky něco povím. Když se kdysi dejvů přejmenovalo u nás na Chevrolet,nebyl jsem z toho nadšenej, říkal jsem si že je to špinění slavného Velkého jména.
Myslel jsem si to dlouho,jenže pak jsem se dostával k dalším a dalším informacím... Však si vemte třeba Chevrolety Chevette,alias opel kadett, všechny nesmysly se jménem Geo (Geo metro alias swift) a tak dále a tak dále. Nehledě korvetám,kamrům,úžasným truckům a dalším božským věcem, Chevrolet vždyky byla levná značka a občas dělala i krapet mrdky...
Podívejte se na Cobalta, podívejte se na lacetti. Obě ty auta potřebujou vyměnit. Amíci milujou Civik a Chevy jim potřebuje ukrást krapet zákazníků...
Spoustu kladiv na spoutu japonců. jak vidno,tohle se jim povedlo, Camaro se povedlo, Volt se snad taky povede. přijde ještě spousto nových GM aut a ty auta musej bejt dobrý. Musej,ptorože bejt špatný si nemůžou dovlit...Někdo tu prohlásil cosi o Švýcarských kořenech Chevroletu. To jsou asi takový kořeny,jako Český kořeny Porsche...

DaewooMaster
13. května • 12:54

A to snad něco mění na faktu, že pan Louis Chevrolet se narodil ve Švýcarsku nebo Ferdinand Porsche ve Vratislavicích nad Nisou? Kořeny jsou podle Vás u stromu života co? Až ta koruna s listím nahoře? :-P Jinak Chevrolet čuchnul k autům poprvé ve Francii a v USA nejdřív dělal pro Fiat, potom pro Buick a teprve potom se společníkem založil automobilovou firmu pod svým jménem...

Martin
10. května • 11:01

V tech prednich svetlech jsou jaky zarovky? H4?

fajka
9. května • 11:04

nebude to mit nejaky silnejsi motory ? 1.4 pro ameriku ?
neco kolem 150 koni by me stacilo a beru to

JayJay
10. května • 21:20

141 by se dalo nazvat kolem 150k ;-) Ale chapu ze nakej peknej treba 2.2 litr kolem 180 koni by byl mnohem lepsi...

pefi
8. května • 21:41

Hm, mě se to auto líbí, možná časem začnu i o korejci uvažovat když to takhle půjde dál :-) Auto je pěkný, ale zase tam do interiéru nacpali ty hnsuný stříbrný plasty. To se mi tak nelíbí (a nikdy nelíbilo). Se docela divím se, že se to stále do interiéru dává, už je to hodně moc let, co to tam dal někdo poprvé. Přece nejsem jedinej, komu to připomíná levnou stříbrnou plastovou hifi věž z osmdesátých let. A zdá se mi, že stříbrných plastů neubejvá, spíš naopak. Takže říkám STOP :-)

Lukas
25. května • 13:49

Chce to fakt přestat žvanit a sednout si do toho, přišli by jste na to že to stříbrné je ve skutečnosti látka, stejně jako na dveřích !!

feri
30. června • 0:00

a nie je to náhodou hliník ako v lexuse?

kuci
26. dubna • 10:59

je to imitace hliniku, jinak cruze vlastnim uz ale 5 mesicu a zatím zadnej problem nalitano 35 000.

klokanicek
4. června • 13:02

Bohužel, nyníj si se však totálně znemožnil a zřejmě jsi v tom autě vůbec neseděl, neb by jsi nemohl napsat takovou hloupost, že se jedná o látku a nikoli o plasty - nikdo přeci nepsal o plastech na dveřích či na palubce jako celku, ale spíše to bylo myšleno na středový panel, který je opravdu ze stříbrného, tvrdého, levného plastu.
P.S. mě osobně se cruze líbí jako celek i s palubkou, která má stříbrné ladění i dle tvého názoru stříbrné látky.

olina
12. května • 16:49

hej, je to grc, maláriu na toho kto tie plasty strieborné vymyslel :-))

Petr
11. května • 10:06

Já když se na ty plasty podívám, tak mi do hlavy skočí název AIWA :D nevím co to znamená.

feri
6. července • 0:19

no,ono tie plasty majú dnes prakticky vsetky nové autá:)))
v skutočnosti je to hliník.
Keby ste celý život len nesedeli v bytovke doma pred pc a niekedy si aj nejaké auto kúpili,tak by ste sa aj dozvedeli,že v skutočnosti je to leštený hliník.
Prípadne si aspoň nájdite na nete niečo o strojarine.

MickeyMon
11. května • 14:07

OBROVSKY SUHLAS :-D Mne tie strieborne plasty pripominaju DOUBLE CASSETTE RECORDER (2x 100 W PMPO) z trznice u Vietgongu :-P (ale aj take nove MONDEO ich ma pozehnane), to hadam chrlia z jednej linky v Cine (s tymi kazetakmi).

Haya
8. května • 13:00

než tady tohle "camaro" :-D tak to opravdu raději i30 nebo Ceeda B-]

F12
8. května • 18:19

V sedanu? zajímavý. eště sem neviděl;-) ceed i i30 sou povedený. Což neznamená, že Cruze taky ne. A někdo sedan vyžaduje. To je fakt plno keců tady ale nikdo v tom asi eště nejel tady že? Takže sem tu jedinej:-D:-D

mikes
7. května • 17:49

Nemohli byste uvadet alespon jeden overeny vnitrni rozmer, treba misto pro kolena vzadu pri nejakem normovanem nastaveni predni sedacky? V Autobildu na to maji nejakou sablonu tusim, kdy simuluji pokazde stejneho cloveka na miste ridice. Je sice hezke ze napisete ze ma napr. tohle auto o 10cm vetsi rozvor nez Octavie, ale jaky to ma prinos konkretne pro cestujici vzadu by byla uzitecnejsi informace. Nerikam ze to je zrovna tento pripad, ale zdaleka ne vzdy vetsi rozvor znamena vetsi prostor uvnitr.

sl
12. března • 19:29

Kupil som CRUZE 1.6 s LS paketom a nic viac mi do toho nebolo treba kupit sadnut a hotovo a co sa tyka vnutornych priestorov pre cestujucich tak znamy s vyskou 182cm si sadol do predu za volant a potom do zadu bol milo prekvapeny priestor mu vyhovoval co sa tyka na nohou nebol problem aj ked svažujuca strecha mu trocha vadila pri nastupovani ale prežil to.
sam ma octaviu a cruze je prestranejši, okrem batožinoveho priestoru. Ale ja v kufri necestujem.

neodborník
9. května • 5:48

"Ověřeno" je to pisatelem článku, jak měřitelné vnitřní rozměry, tak neměřitelný pocit z jízdních vlastností. I když se spíš jedná o předdefinované časopisové teorie, stačí mu věřit.

Petr
7. května • 22:04

viz. bmw 3

mikes
8. května • 0:40

Co viz. BMW 3?

Petr
8. května • 15:16

cit."zdaleka ne vzdy vetsi rozvor znamena vetsi prostor uvnitr" - a BMW 3 je jeden příklad za všechny. Ať už e46 nebo e90, i přes dlouhý rozvor je v nich místa jako v cliu. Což je však dáno umístením motoru. Chtěl jsem tím jen ilustrovat váš příspěvek.

mikes
8. května • 16:04

U toho BMW se to jeste da pochopit, ale jsou i auta s pricne ulozenym motorem a taky to byva s prostorem vzadu slabe pres vetsi rozvor.

Petr
7. května • 14:45

a bude v klidu, i potom se zákazníci najdou

mikes
7. května • 17:42

Nevim co jsi chtel rict, ale zajiste to bylo neco hodne kvalitniho...

M@rtin
7. května • 13:41

A čeho? :-O Že se počůrá smíchy? :-)) To snad redaktor nemyslí vážně, srovnávat americko-korejský šmejd s jakýmkoliv evropským autem. 3-[ A nebo jiný dotaz: Kolik Vám Chevrolet platí?

pavel
13. května • 10:44

Heh, dalsi co nemel Skodovku dostatecne dlouho :)

F12
8. května • 18:13

Ale no tak. Chran si škodovku s velkym kufrem a neotravuj pod timhle článkem. Zrovna sem ted dva dny sedlal naftovýho a za tu cenu je to nádhera...Oproti lacetti je to na míle daleko. podvozek je taky výbornej. Oktávku mam zrovna jako jednu škodu z mála rád, tak mi to nekaž. Je pravda že v čr jí to skoro vůbec neohrozí, ale na jinejch trzích určitě.

Draft
7. května • 15:00

A tys Cruze viděl naživo? Seděl si v něm? Jel jsi s ním?
Takových prázdných nekonstruktivních výkřiků je plný internet.
Doufal jsem, že z toho většina lidí už vyrostla...B-]

xchlup
29. května • 16:47

Já jsem v něm seděl a jel jsem s ním. Celé jsem si ho prolezl a to auto za ty peníze nemá chybu. Je moc hezké a vypadá i kvalitně zpracované a ta 1,6 jezdí velice dobře. Jediné co mě také zarazilo byla látkou čalouněná palubka, což si myslím moc nevydrží, ale uvidíme. Za peníze co máš výbavu LS s paketem LS+ máš sotva základní octavii v metle. Takže já ho zkusím a věřím, že chyba to rozhodně nebude.

Peet
7. května • 23:25

Proč tolik extrémismu. GM krachuje. Daewoo už jeden vážný problém s udržením se při životě mělo a najednou by to měl nový model všechno zachránit. Já bych do daewoa měl strách jít i pro to, že jeho budoucnost je přinejmenším nejistá a nejsem ten, kdo mění auto s koncem záruční doby. Když vezmu Škodovku, po které je zde colkem pliváno, je zde 100 let, přežila fašisty, komunisty, zatím i kapitalisty, ono to nejak dopadne. Zatím to vypadá hůř pro to daewoo, nebo jak chcete chevrolet. Smutné je, že pod značkou chevrolet jsem si vždy tak nejak představoval malinko jiné auta, ne daewoa ;-)

DaewooMaster
8. května • 17:24

Nechci ti kazit Tvůj idealismus, ale bez šrotovného zejména v Německu, by škodovka byla v dost velkém průseru stejně jako naprostá většina ostatních automobilek. Navíc máš sice pravdu, že přežila fašisty i komunisty, ale kapitalisty rozhodně ne. Zřejmě sis ještě nevšiml, ale v roce 1991 se ze škodovky stal jen odštěpný závod VW... A dnes už vlastní 51% Wolkswagenu firma Porsche...A další nepravda, co tvrdíš, je to, že Škoda jako výrobce automobilů, je zde 100 let. Ve skutečnosti ale od roku 1925 ještě 100 let neuplynulo. V roce 1925 stála před krachem firma Laurin & Klement, kterou převzala právě Škoda. Takže skvělá "škodovka" už má v historii minimálně 2 krachy identity za sebou. Daewoo zatím jeden, i když je samozřejmě pravda, že Daewoo začalo s auty mnohem později. Na druhou stranu Daewoo spolupracovalo úzce s GM odjakživa (mimo prvních pár let, kdy se orientovali na Toyotu), takže ta plná kontrola GM byla spíš logická evoluce, než skoková změna jako v případě škodovky. Dodnes se jako Chevrolet prodávají ještě modely vyvinuté plně v režii Daewa. To, že Tys znal z obrázků v časopisech se znakem Chevrolet donedávna akorát Corvettu nebo Camaro, nic nemění na tom, že se znakem Chevroletu se po světě prodávala (a stále prodávají) dávno před převzetím Daewa rozličná malá a obyčejná auta původem např. od Opelu, Suzuki, Isuzu nebo třeba Holdenu... Navíc kořeny Chevroletu nejsou americké, ale švýcarské...A nakonec ještě malá poznámečka - Cruze rozhodně nic nezachraňuje (minimálně u nás), Spark je nejprodávanější ve své třídě, Aveo je ve své třídě šesté (nejlepší z korejců), celkově se Daewoo/Chevrolet pohybuje kolem 11. až 13. místa v prodejích, takže za ním je logicky spousta tzv. zvučných značek.

MIREK
16. srpna • 19:08

...TAK TO JSI SNAD DĽáš SRANDU...Vlastnictví WV (A NE WW!!!) Porsche??? Tak vznikají drby.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Player
29. srpna • 2:33

Když už VW ale to je fuk...

Petr
11. května • 10:03

Je hezké si historii upravovat a překrucovat podle toho, jak se to komu hodí do krámu. Stejně jako ty, i automobilky pak svoje působení na trhu ohraničují v různých intervalech. Jak prameny uvádějí, Škoda má opravdu historii sahající až do roku 1895. Vliv na současnost to jistě nemá, maximálně marketingovou hodnotu - a nebudeme se hádat kvůli 16 letům. Jinak Škodu vlastní VW, chevy je zas pod záštitou GM. O obou tedy můžeme říci, že se jedná o automobilky s dlouholetou tradicí a tečka. Na závěr k tomu bych jen dodal, že náš trh není zrovna pro GM ten směrodatný, ale proč se u nás prodávají lépe než zvučné značky - prodávají se protože jsou to levné a dostupné vozy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
13. května • 12:37

To je pravda, historie by se překrucovat neměla, proto jsem to uvedl na pravou míru. Stejně tak uvádím na pravou míru, že Škoda rozhodně nebyla založena v roce 1895, ale již v roce 1859 panem Emilem Škodou. I přesto však firma Laurin & Klement začala vyrábět automobily až v roce 1905 a je směšné do automobilové historie jedné firmy počítat i dobu, kdy jiná firma vyráběla jenom šicí stroje a jízdní kola... To by se pak ze stejně trapných pohnůtek mohl považovat za začátek automobilové "historie" den, kdy paní Laurinová nebo Klementová otěhotněla apod. zhůvěřilosti... :-PJinak to, že náš trh není pro GM směrodatný ani prioritní neznamená, že si Chevrolet nevede v ostatních zemích stějně nebo i výrazně lépe (např. v Rusku, které je 2. největším evropským automobilovým trhem, je Chevrolet vůbec nejprodávanější ze všech zahraničních značek). Prodávat levné a dostupné vozy je podle mě jasné plus, prodávat předražená auta není žádné umění, neboť i v ekonomicky silnějších zemích, než je ČR, lidé často používají mozek...

Petr
8. května • 0:25

Zdá se mi, že je u nás přetrvávajícím zvykem z dob minulých plivat na vše "české". Opravdu, kolik kritiky slyším na vozy vyrobené u nás v tpca nebo ŠA (vozy jinde příjmány dobře).... Podívejte se na německé diskuze - plive někdo na jejich automobilky? Ne. To jen ten náš národ - nic mu není dost dobré a hospodský-švejkoismus nás provází na každém kroku - a leštíme ty své favority. Kdo dnes z velkých výrobců vyrábí špatná auta, kdo si to může dovolit? Nikdo. Pak je to jen o osobních preferencích a velmi bych si přál, kdyby v diskuzích každý psal místo: "xxxx je strašnej křáp a shiiit a nikdo si ho nekupujte (= protože mi to řekl pepa)" - spíše: "s tímto vozem mám takovou a takovou zkušenost, ujel jsem s ním tolik a tolik kilometrů a nevyhovuje mi protože...". Kdyby tomu bylo takto, mohli bychom se konečně bavit jako lidé, a ne jako češi.

Luke
26. července • 4:08

K otázce kdo dneska vyrábí špatný auta - Citroen. 2 ks Berlingo, 1.9D a 1.6HDI, oba r.v. 2006. Oba naprosto příšerný - například u 1.9D mi motor (kusy motoru) proletěly haubnou a skončily někde na silnici za mnou.

homer
11. května • 9:48

Proč bychom měli být nacionalisticky nadšení z každého tuzemského produktu? Zejména u produktů automobilek je skepse nejrelevantnější postoj.
A že nikdo z velkých výrobců nevyrábí špatná auta? To je optimismus z nedostatku informací.

JetoBida
7. května • 14:31

V garáži mi stojí Nubira r.v. 2004 takže Lacetti v sedanu a po 120 000km s ní nemám jedinej problém, pokud nepočítám uvolněnou mlhovku, kde pomohlo dotažení pár matek.Samozřejmě ji v pravidelně servisuji ...tak jako bych to ostatně dělal u každého jiného auta. A jinej dotaz kolik si najezdil z americko-korejskym šmejdem, že máš u něj tak jasno?

Vladik
7. května • 13:34

Kdo to dnes kupuje? Fakt bych teda vysolil o 50t. víc za to že mi to bude spalovat naftu místo benzínu. Když zohledním spotřebu benzínové a naftové verze, rozdíl v ceně povinného ručení, tak se mi nafťák nikdy nesplatí, leda bych s tím jezdil tisíce kilometrů měsíčně. Navíc dnes už odpadne nutnost vozit rezervu tak se dá předělat auto na LPG s cenou kolem 30t. bez ztráty kufru a s cenou provozu poloviční. A přesto skoro všichni známí básní o nafťácích. Já o nich tedy taky básnil ale už bych si ho nekoupil. Koupil jsem si 1,6 v benzínu a jezdím mírně přes 6 litrů což myslím jde.:-))

martin
27. října • 15:22

jezismarja nestaci vam ze s tema dehtakma delate prisernej ramus na kilometry a cmoudite jak fabriky,dyt sem se minule skoro zadusil kdyz kolem mne jeden projel,ale hlavne ze na tom usetrite korunu,by ste si nechali koleno vrtat. 3-[3-[3-[

Lukke
10. září • 21:11

Co to meleš... Ten nafťák se např. mně, kdo najede 40-50 tisíc ročně zaplatí po 2-3 letech! Mimochodem, s naftovým BMW jsem najel zatím 220.000km a žádnou doplňkovou údržbu oproti benzínové verzi jsem nedělal. Člověk, který hodně jezdí, na naftě ušetří, to je bez debat.

Michal
8. května • 9:39

Vies, nie pre kazdeho je dolezita spotreba. Jazdil som s kadecim, ale auto pod 100kW by som uz nechcel, pretoze ked jazdis naozaj vela, vykon sa zide (krizovatky, dialnica, predbiehanie).
Takze ak 1.6, tak 1.6T v insignii ;-)

MartinX
8. května • 9:45

A benziny sa nad 100kw nevyrabaju ? :-D

JetoBida
7. května • 13:31

Parádní auto, podle fotek sem si ho zamiloval;)

zdenek
7. května • 8:03

Já jsem toho názoru že dva benzíny a jeden diesel, úplně stačí.

PePa
7. května • 21:45

Já teda nevím, ale mě v autě stačí motor jeden;-)

F12
7. května • 12:36

Taky v tom nevidimproblém. nemusímmít tisíc motorů na výběr. a aspon neni v základu mpi. Myslim že většinu kupců chevroletu paleta motorů pokrývá

Petr
7. května • 21:32

Chápete vůbec co je to mpi?

LOL
7. května • 23:13

Mají Pouze Id*oti :-P

chevyman
7. května • 13:16

a hlavně když si např. škodovka dělá v cenících motorizace uměle - např. u dieselů použitím, nebo nepoužitím DPF atd...

David
6. května • 22:12

Milé překvapení za příjemný peníz toto globální dílko. Ovšem nemilé překvapení při prohlížení fotogalerie;musím otvírat okno po okně. Ale zpět k vozu. Raději dám přednost vozu v podání sesterské fabriky Opel. Po pravdě,zmiňováná konkurenční značka Škoda mne nikdy příliš nepřitahovala. :-/ Jí a Peugeot jsem přesicen ze služebního autoparku zaměstnavatele. Opel má sportovnější nádech, mám proň slabost. A Chevy vždy chytne za oko kolemjdoucí a vzbudí zvědavost sousedů ;-) ...hmm

mikes
7. května • 17:39

Neni nad to kupovat si auto kvuli sousedum.

DaewooMaster
7. května • 0:26

Opel zatím v téhle třídě nic podobného nemá a už dlouho sesterskou fabrikou nebude...

DaewooMaster
6. května • 14:26

"Na asijských trzích se Cruze bude prodávat pod značkou Daewoo a uveden zde bude zhruba ve stejné době jako v USA." - V Jižní Koreji, která bezpochyby do Asie patří, se Cruze jako Daewoo Lacetti Premiere prodává už déle jak půl roku (od října 2008).Nepřijde mi moc fér porovnávat (obzvláště zavazadlový prostor) sedanu a hatchbacku, i když chápu, že u nás se musí úplně vše srovnávat právě se Škodovkou... :-) Jinak fajn recenze... B-]

DaewooMaster
7. května • 16:07

A jak vidím, tak v Číně se jako Chevrolet Cruze už taky dávno prodává. Asi ani Čína nepatří do Asie. ;-)

Petr
6. května • 15:17

Octavka je liftback, ne hatchback. Nic to nemeni na faktu, ze sice ma velky kufr, ale absolutne neprakticky.

mikes
7. května • 17:38

Sedan ma ten kufr zajiste praktictejsi... :-))

DaewooMaster
6. května • 17:30

Mně spíš šlo o to srovnávání různých typů karosářských provedení, než o slovíčkaření. Jinak já četl, že: "A liftback is a variation of the hatchback body style." :-)

Radek Ondrášík
6. května • 15:20

Budete se divit, ale původně byl liftback a hatchback to samé. Jedna automobilka to značila tak a druhá onak. Dokonce i dnes to tak některé automobilky mají a značí dnešní liftbacky jako hatchbacky. A některé hatchbacky jako kombi.

Basel
6. května • 17:20

To je pravda,jen kombi bylo značení pro prodej N1.

Shimi
6. května • 13:37

Měl bych dotaz ohledně ceníku. Z jakého zdroje redakce čerpala? Oficiální ceník na ofiko stránkách Chevroletu vypadá trochu jinak. Třeba zmíněná 1.8 se v oficiálním ceníku objevuje až v nejvyšší výbavě LT. Docela by mě to zajímalo, páč výbava LS je pro mě dostačující, ale 1.6 je zároveň slabá, takže ta 1.8 by byla rozumný kompromis. A celkově mně ty, vámi uváděné, příplatky za jednotlivé motorizace nějak nesedí.

Konnan
19. května • 16:44

Taky by mě zajímalo, kde přišel recenzent k uváděným cenám.

k22
6. května • 12:42

O2 má kde kdo a přiznejme si, že je to jen průměrný vůz (i co se týká bezpečnosti). Takže bych do Cruze určitě šel B-]

Petr
6. května • 15:16

Co se tyce bezpecnosti dokonce silne podprumerny.

zdenda
6. května • 20:34

???
Ze nema kontrolku zapnuti pasu?

Petr
7. května • 12:19

Podivej se na vysledky narazovych testu a pocet bodu, ktere ziskala. Suverenne nejmin v nizsi stredni. O bod min a ma tri hvezdicky, takto o fous dosahla na ctyri.

zdenda
7. května • 18:04

Hm, aha, tak podle EuroNCAP to beru. Jen nikdo nerekl, podle ceho to bylo hodnoceno.
Protoze bracha dela u hasicu a rika, ze nejhorsi nehody byvaji u vozu s vice hvezdama. Neb maj mekkej predek , aby pohltily energii. Dle jeho zkusenosti do cca 60km/h plati celkem metodika NCap, ale kolem 70tky vetsina 5ti hvezdickovejch ma uz uvnitr auta predek, kdezto tuzsi 4hvezdy jsou prorazeny teprve k prepazce...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pavel
13. května • 10:41

Heh furt lepsi mit srolovanej predek pred sebou nez nesrolovanej v sobe :)

olina
12. května • 16:41

ked ti nepohltí energiu nárazu ten makký predok, tak ti to odskáču vnútorné orgány. auto bude vyzerať v poriadku, akurát črievka si vymenia miesto s pľúckami.

fillippsp
6. května • 11:43

titulok hlasa Chevrolet Cruze levný, ale kvalitní, ale ako mozte povedat ze je kvalitny ked ma len 600km
inak sa aj mne velmi paci, ale mam obavy ako bude na tom po 100.000km

Jan
6. května • 14:45

V rodině máme Matize r.v. 99, nyní 130tis km a to BEZ PORUCHY! Neuvěřitelné, ale je to tak. Za těch 10 let má 1x výměnu baterky, 1x přední desky, 1x výfuk, 1x rozvody a svíce dle doporučení výrobce a pak jen náplně + filtry....

Peet
7. května • 23:12

Nedovolil bych si srovnávat techniku Matize 99 s např. Fábií. Vše má určitě svoje, ale Matiz má jen ... v podstatě Favorit se vstřikem. Fábie je technologicky úplně jinde. Jak dalece mají ti korejci (nebo kdo to dneska vlastně vyvíjí) si netroufám říct. Hrabal jsem se jak ve Fábii (i Junior - úplně ořez) i v matizu. Nesrovnával bych to. Ale to jsou věci, které většinu uživatelů nezajímá. Já osobně bych zatím Daewou moc nevěřil. Nelíbí se mi politika, má to stejný podvozek ... ale ...musí se spokojit ... Pokud by jste mě chtěli kamenovat, zkusím napsat toto. Srovnávám to, co srovnáváte vy z jiného pohledu. Škoda 120 jezdí dodnes, Daewoo s tím samým věkem ne. A na š120 jsou závady ve srovnání s dnešními auty, prkotiny(myslím techniku, ne karosérii). ;-)

feri
29. června • 23:34

:))))že škoda 120 jezdí dodnes:)))) sa z toho poserem od smiechu,skôr si mal napísať,že sa tlačí dodnes

trent
8. května • 11:02

Nechci rýpat, ale toto srovnaní také není nejlěpší...Uvidíma za 30 let jak budou drandit třeba Fabie...Jesli vůbec

Radek Ondrášík
6. května • 12:00

Co jak bude? To jste nikdy nevidel soucasne Chevrolety/Daewaa s najezdem 100-200-300tkm?

XMIF
6. května • 13:59

úplně současný chevrolet jsem s takovým nájezdem také neviděl, ale můj ex. Lanos z r. 1998, se zhruba ve 120 tis. km začal hlásit o pozornost (během roku se mimo spotřební věci měnilo čerpadlo benzinu, zlobil imobilizer, odešla řídící jednotka airbagů, začalo pištět ložisko alternátoru nebo čerpadla klimatizace (řemeny byly vyměněny)) a začal jsem z něj mít pocit, že se přiblížil jakémusi svému "poločasu rozpadu". Jak to probíhalo dál nevím, šel do světa. Tak jen doufat, že tohle auto už je někde jinde.

feri
29. června • 23:28

lanosy sem nepleť

Radek Ondrášík
6. května • 14:09

No já vím o firemní flotile cca 30ti chevroletů a co vím od pana majitele, tak přešel přes Ford, Škodu a Mazdu k Chevroletu a hodlá u něj zůstat. Takže to zřejmě nebude tak špatné.

Zelí
6. května • 16:44

Ano jsou spolehlivé. Cruze je i na pohled velmi sympatický. Musím dodat, že na rozdíl o designu firmy škoda, kde se jim do systému dostal nějaký krtek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LuThOr
7. května • 7:48

Né jen krtek, celá tlupa asiátů jim zničila design vozů a kluci si toho ani nevšimli :-D

martin
6. května • 13:25

Ne

Wolruf
4. června • 14:00

Taky si prisadim. Daewoo Leganza 2.0 CDX 240tkm a stale bez problemu :_)

fajka
9. května • 11:01

toz se musite lepe koukat
ja sem se vezl v esperu s 500t km (taxi) a taky znamy ma espero s 200t a bez problemu

vlasto
6. května • 13:52

Tak my vlastnime 2 auta. Jedno - nova octavia a to druhe - daewoo nubira 2.0 CDX 1998. Na to daewoo nedame dopustit. Ma nabehanych vyse 230tkm, bez jedinej vaznej poruchy. Super kara, dlhorocny priemer spotreby 8.4.

Jan
6. května • 10:46

Nevíte jestli přijde na trh i verze kombi? A jakého provenience je ten 2,0 nafťák?

Radek Ondrášík
6. května • 10:55

Naftak je vlastni vyroby. Ale na druhou stranu jenom dobre, protoze korejci svoje CRDi opravdu umi a patri ke spicce

Jan
6. května • 14:41

CRDi ano, ale to je Hyundai. Tohle exDaewoo používá tedy stejný motor?

Jiří Duchoň
7. května • 8:57

Dobrý den, "nafťák" pro Cruze je produktem VM Motori, stejně jako třeba u Epicy. A to je opravdu velmi povedený motor.

kukino
6. května • 10:46

Ja som do toho na autosalone sadol, a brutalne mi to pripominalo moju Octaviu I. Vsetky ovladacie prvky boli na tom istom mieste. Aj toho miesta vpredu tak pomenej, pricom sa mi noha rovnako obtierala o stredovy panel. Proste "dežavi" jak vyšité.
Teraz este by som rozmyslal ci kupit, ale ked bude z toho kombik, to sa bude predavat jak rozky v obchode.

pro2n
11. května • 21:45

Ja som si do toho tiez sadol, a Octaviu 1 mi to vobec nepripominalo! Ako tak rozmyslam, ziadnu podobnost som nenasiel... Ale ked uz pisem, interier a palubna doska su fakt podarene, ovela krajsie ako napr. v novych Toyotach.

kukino
6. května • 10:46

Ja som do toho na autosalone sadol, a brutalne mi to pripominalo moju Octaviu I. Vsetky ovladacie prvky boli na tom istom mieste. Aj toho miesta vpredu tak pomenej, pricom sa mi noha rovnako obtierala o stredovy panel. Proste "dežavi" jak vyšité.
Teraz este by som rozmyslal ci kupit, ale ked bude z toho kombik, to sa bude predavat jak rozky v obchode.

kukino
6. května • 10:46

Ja som do toho na autosalone sadol, a brutalne mi to pripominalo moju Octaviu I. Vsetky ovladacie prvky boli na tom istom mieste. Aj toho miesta vpredu tak pomenej, pricom sa mi noha rovnako obtierala o stredovy panel. Proste "dežavi" jak vyšité.
Teraz este by som rozmyslal ci kupit, ale ked bude z toho kombik, to sa bude predavat jak rozky v obchode.

Flash
6. května • 9:31

Škoda Octavia pro mě má (zatím) lepší zvuk a faceliftovaná se dle mého povedla, ale Cruze se mi také líbí a určitě bych jej zařadil do úvahy při výběru.

Petr
6. května • 9:28

Cruze je moc povedene auto, myslim ze se bude dobre prodavat. Soudruzi v MB maji dalsiho zdatneho konkurenta. Kufr mi rpijde akorat, ten v Octavce je sice velky, ale maximalne neprakticky. Lednicky nestehuju, na to si najmu stehovaky. K cemu mi kufr kufr, kteryje malo siroky, ale rozmery dohani delkou, takze kdyz mi nejaka mensi vec zapdne k operadlum zadnich sedacek, tak musim pomalu vlezt do kufru, abych na to ni dosahl?

VODVAZ.CZ
6. května • 9:12

sice jde o jine auto, ale Cruze ve WTCC letos porazi SEAT, alespon v to doufam a Chevroletu fandim a verim

pavel
31. března • 22:52

ahoj ty mas chevroleta cruze??jestli ano rad bych mel par otazek.

DaewooMaster
6. května • 14:36

Cruze ve WTCC je to samé auto (ostatně máš to i přímo ve specifikaci S2000 - sériově vyráběné cestovní vozy, kitově upravené, použitý motor musí být odvozen z homologovaného modelu).Jo a SEAT - není to ten, co má jako jediný motory dopované turbem (a na naftu), zatímco ostatní mít turbo nesmějí? To se to pak závodí, když mají všichni "stejné" podmínky... :-/

Radek Ondrášík
6. května • 22:07

Všichni stejné podmínky nemají. BMW musí mít o 40 kg více, než předokolky, Seat do TDI taky dovažuje. Takže ani v době atmosférických benzínu nebyly rovné podmínky.

DaewooMaster
7. května • 0:24

V tabulkách vidím, že minimální hmotnost 1140 kg (včetně řidiče) mají všechny 4 značky stejnou, BMW nic nedovažuje podle tohoto pravidla:- 1110 kg pro vozy s pohonem přední nápravy a originálním řazením
- 1140 kg pro vozy s pohonem přední nápravy a sequenčním řazením (Chevrolet, Seat a Honda)
- 1140 kg pro vozy s pohonem zadní nápravy a originálním řazením (BMW)
- 1170 kg pro vozy s pohonem zadní nápravy a sequenčním řazenímAle to je fuk, hlavní je, že v posledním závodě o víkendu v Maroku vyhrál Cruze oba závody. B-]

Radek Ondrášík
7. května • 8:30

Sám si to napíšete a pak řeknete, že nic nedovažují :) zkuste si to přečíst ještě jednou a pak to zkusit znovu. Možná vám to dojde.A já vám pomohuPřední náhon - 1110 kg, zadní náhon 1140 kg
Přední náhon - 1140 kg, zadní náhon 1170 kg- jelikož vám to možná nedojde, tak připíšu, že ten zadní náhon má vždy o 30 kg více. Takže pořád mají všechny vozy stejnou váhu?A co se týká jednoho víkendu, pak vám přeji tu jednoduchost mysli

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jouda
2. března • 19:10

mají

DaewooMaster
7. května • 16:04

Nejdřív jste psal 40, teď zase 30 a já přitom stále vidím, že všechna auta spadají do kategorie 1140 kg, tak se s tím už smiřte... Navíc považuji za nefér to, že SEAT si může nasadit přeplňované motory a ostatní nikoliv, tak se nehádejme a hmotnosti...

Radek Ondrášík
7. května • 17:02

Jak spadají do stejné kategorie. BMW má zadní náhon a má tedy větší minimální váhu, než ostatní vozy s předním náhonem a to o 30 kg.A jiank přeplňované motory může nasadit kdo chce.Takže celou dobu WTCC je BMW penalizováno váhou a to vám nevadí, že? Ale hloupý motor, který může nasadit kdokoli vám vadí.

DaewooMaster
8. května • 16:39

Tak znova, do třetice, když jinak nedáte:- 1140 kg pro vozy s pohonem přední nápravy a sequenčním řazením (Chevrolet, Seat a Honda)
- 1140 kg pro vozy s pohonem zadní nápravy a originálním řazením (BMW)Nevím, jak u Vás, ale nás v obecné škole učili, že 1140=1140 a ne, že 1140 je o 30 víc jak 1140. ;-)

Radek Ondrášík
11. května • 22:45

A proč srovnáváte váhu vozu se sekvenčním a s originálním řazením? Prostě pokud si vezmete předokolku a zadokolku, oba budou mít stejné řazení, pak ta předokolka váží o 30 kilo méně.Chápu, že si vytáhnete dvě rozdílné specifikace, abyse ukázal jaký jste ehm blb, ale co naděláte.PS - všechny továřní týmy jezdí se sekvencí a nevím ani o žádném soukromém, co by ji neměl. Takže ano, předokolky váží o 30 kilo méně.

DaewooMaster
13. května • 11:25

Srovnávám auta, která jezdí nyní WTCC. Tedy nejsem blb, který tu šermuje neexistujícím imaginárním autem, aby podepřel své smyšlenky...PS: Nejsem žádný fanda WTCC, ale kupř. tady tvrdí něco jiného než Vy hlásáte:http://www.wtcc-fanklub.cz/wtcc-championshipTakže ne, všechny vozy váží podle té tabulky stejně.

Radek Ondrášík
15. května • 7:31

Proc si hrajete na hlupaka? To je pro vas problem priznat, ze proste zadokolky vazi o 30 kg vice? Proc nejdete primo ke zdroji, tedy na stranky FIA.com?http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/D1979BA97EBFED08C12574FF005313DD/$FILE/263%20(2009)-15112008.pdfbod 4.1.
Predokolka pri stejne pouzite prevodovce vazi vzdy o 30 kg mene, nez zadokolka.Nechapu na co si to tady hrajete. Plati to tak uz roky a to nejen u FIA WTCC, ale v daleko vice kategorii. Ale chapu, ze smirit se s tim fanda Chevroletu nedokaze, protoze by musel priznat, ze jeho milacek dostava vyhodu, aby byl schopny vubec zadokolce konkureovat.Tim koncim debatu, pokud nechapete ze 1170 je o 30 kg vice nez 1200

xchlup
29. května • 16:29

Bohužel jste se sekl 1170 je o 30 méně než 1200 :-D , ale ten člověk co se s Vámi dohadoval je opravdu blb.

VODVAZ.CZ
7. května • 8:40

Myslim ,ze letos na to Huff ma a ikdyz je preSEATovano a jeste majit auta vyhanene turbama, tak letos DAEWOO vyhraje..

Radek Ondrášík
7. května • 8:57

Ono je to vzdy takove, ze automobilka nasadi novy model a zacne vyhravat. Byla to Alfa, BMW, Seat, Chevrolet apod. a toci se to dokola. Ve finale jsou to nudne zavody.

Doporučujeme

Články odjinud