Test Chevrolet Cruze 1,6: levný, ale kvalitní

Ačkoli to tak konstruktéři jistě nemysleli, Octavia má díky modelu Cruze další důvod k obavám. Proč? Nejen to se dočtete v našem testu.
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Evropa bez benzínového turbomotoru, Nový podvozek
  2. Hubená škála motorů za dobré peníze, S Octavií z očí do očí, Velkorysá výbava
  3. Na první pohled, Prostorný a důvěryhodný, Slušný zavazadelník
  4. Za volantem, Nesmyslná kontrolka, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Důležitá novinka

Souhrnem svých vlastností se jihokorejský Chevrolet Cruze stává jedním z nejdůležitějších debutů tohoto roku na našem trhu. Jedná se o kompaktní čtyřdvéřový sedan s tříprostorovou karosérií klasického střihu, který se nebojíme zařadit až na samotné pomezí nižší střední a střední třídy. Základní cena je přitom dle předpokladů mimořádně zajímavá. V rámci zaváděcí prodejní kampaně lze Cruze koupit za 319 900 Kč při platbě v hotovosti, případně za 279 112 Kč při nákupu na leasing.

Na test jednoho z prvních vozů na českých značkách jsme se opravdu těšili, nutno nakonec dodat, že nikoli zbytečně. Nový a dlouho toužebně očekávaný Chevrolet Cruze se představil vloni na podzim v Paříži a není sporu o tom, že to pro General Motors bude zásadní model. Cruze je totiž postaven jako globální auto, které se pustí na trhy v Evropě, Severní Americe a Asii. Měli jsme možnost být mezi prvními, kteří mohli model Cruze ozkoušet na českých silnicích. Setkání to bylo krátké, přesto jsme za volantem sympatického Chevroletu strávili bezmála 600 km.

Evropa bez benzínového turbomotoru

Verze pro jednotlivé kontinenty se budou mírně lišit. V Evropě se Cruze v prvních vybraných autosalonech objeví právě tento měsíc a v tu chvíli bude nabízen se třemi motory.

Zážehové jednotky budou mít objem 1,6 a 1,8 l a budou dosahovat výkonu 82, resp. 103 kW. Obě obdrží variabilní časování sacích i výfukových ventilů k podpoře tahu v nízkých a středních otáčkách a relativně nízké spotřebě benzínu. Třetím motorem bude dvoulitrový „diesel“ s výkonem 110 kW a točivým momentem vrcholícím hodnotou 320 Nm, jenž se zároveň stane špičkovou motorizací a my jsme vám jej na tomto místě představili pod kapotou o poznání většího Chevroletu Epica.

Standardně budou motory k dostání s pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, ale pro zážehové verze se objeví též nový, šestistupňový „automat“. Americká verze vozu Chevrolet Cruze nahradí stávající model Cobalt a obdrží vlastní motory a výbavové stupně, ale do prodejů přijde se zpožděním: až na počátku roku 2010. Předpokládá se, že v USA Cruze dostane i přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a kombinovanou spotřebou benzínu 5,9 l/100 km. Její výroba bude probíhat v továrně Lordstown v Ohiu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový podvozek

Chevrolet Cruze je jako vůbec první vůz koncernu General Motors postaven na platformě Delta 2. V následujících letech ji bude využívat řada koncernových novinek, včetně Chevroletu HHR, Opelu Astra nebo Opelu Zafira, Cruze se však bude muset vzadu spokojit s jednodušší klikovou nápravou.

Chevrolet Cruze nyní nastupuje jako sedan, záhy se však dočkáme i hatchbacku a SUV v podobě modelu Orlando, které dohromady nahradí přestárlý model Lacetti. Na asijských trzích se Cruze bude prodávat pod značkou Daewoo a uveden zde bude zhruba ve stejné době jako v USA. Z výše uvedeného vyplývá několik předpokladů: evropský trh je pro Chevrolet stále zásadním (především díky Rusku), důraz na nízkou spotřebu převažuje v USA a pokračuje zmatek v korejských a amerických vozech General Motors díky žonglování se jmény Chevrolet a Daewoo...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Evropa bez benzínového turbomotoru, Nový podvozek
  2. Hubená škála motorů za dobré peníze, S Octavií z očí do očí, Velkorysá výbava
  3. Na první pohled, Prostorný a důvěryhodný, Slušný zavazadelník
  4. Za volantem, Nesmyslná kontrolka, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 185 000 Kč
Chevrolet Spark 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 105 420 km
Cena: 37 000 Kč
Chevrolet Captiva 2.231
Rok výroby: 2011
Stav: 106 735 km
Cena: 270 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků