61
Fotogalerie

Test Chevrolet Aveo Sportline: dobrý nápad

Kapitoly článku:


Za volantem

Volant s plochým středem je dosti velký, nicméně červeně stehované kožené čalounění přidalo na tloušťce jeho věnce. Houkačka se aktivuje archaickým způsobem pouze dvojicí vyznačených tlačítek na příčných ramenech, v páčkách pod volantem se na obvyklých místech ovládají blinkry a vnější osvětlení (s automatickou aktivací potkávacích světel po nastartování) a stěrače s ostřikovači. Přístrojový štít nese čtveřici obvyklých, přehledných, zeleně podsvícených analogových ukazatelů a sadu kontrolek ve spodní části stupnic tachometru a táčkoměru.

P1010693.jpg P1010704.jpg P1010705.jpg
P1010708.jpg P1010710.jpg P1010711.jpg P1010719.jpg P1010714.jpg

Na středu palubní desky se v jistém osamocení nachází digitální hodiny. Středové konzoli dominuje vestavěná audiosoustava s rozměrným, zeleně podsvíceným displejem a opravdu mimořádně přehledným a snadným ovládáním rádia, CD, MP3 i vstupů externích zařízení. Pod ní pak najdeme opět velmi přehlednou regulaci topné a ventilační soustavy s manuálně připínatelnou klimatizací a recirkulací. Ještě níže se nachází popelník se zapalovačem cigaret a menší otevřená odkládací schránka. Těch je uvnitř Avea jen velmi málo, kromě kapes v předních dveřích a schránky před spolujezdcem zde najdeme jediný držák nápojů, a to až na konci středové konzole.

P1010718.jpg P1010713.jpg P1010715.jpg
P1010733.jpg P1010720.jpg P1010722.jpg

Na silnici

Ani paket Sportline sedanu Aveo nezajistí nijak sportovní jízdní výkony, ale ruku na srdce, od vozu tohoto druhu je snad ani neočekáváme. Motor naskakuje snadno a jeho chod je klidný a do hranice 3 000 ot./min. i dobře tlumený. Ve vyšších otáčkách je třeba připravit se na vyšší hladinu hluku. Během našeho testu jsme byli nuceni jezdit převážně se zapnutou klimatizací, jež opravdu citelně ovlivňuje výkonovou charakteristiku pohonné jednotky, jakmile ji však odpojíte, motor vás příjemně překvapí svým výkonem a přiměřeným tahem již v pásmu středních otáček. Pérování je laděno dosti měkce, přesto se rázy od vozovky do prostoru pro cestující přenášejí poměrně citelně.

P1010685.jpg P1010686.jpg P1010687.jpg

Jakmile se s vozem rozjedete, je vám jasné, že byl konstruován na klidnou jízdu, podélnou stabilitu zkoušeného exempláře jsme hodnotili dobře, horší to s ním ale bylo v zatáčkách a na nerovnostech, kde zvláště zadní kola poněkud odskakovala. Třeba je též počítat s náklony poměrně vysoké karoserie v zatáčkách a její citlivostí na poryvy bočního větru. Brzdy jsou přiměřeně ostré, ale záhy vadnou, řazení převodovky s vhodným odstupňováním je i přes použití dosti dlouhé páky překvapivě přesné, taktéž řízení půsbí přesným dojmem, částí zřejmě i díky nevýraznému projevu jeho posilovače.  

P1010688.jpg P1010738.jpg P1010684.jpg

A vystupujeme

Za volantem Chevroletu Aveo jsme ve zkráceném testovacím režimu strávili 620 km. Jeho určení dané cenou, jízdními výkony a celkovými proporcemi karoserie jsme zhodnotili jako adekvátní a edici Sportline považujeme po všech stránkách za skutečně zdařilou. Jde o prostorný, rodinný cestovní vůz nabízený v úhrnu své výbavy za skutečně atraktivní cenu. Co se spotřeby týče, v průměru jsme se pohybovali v okolí velmi slušné hodnoty 6,5 l/100 km, v úvahu je třeba vzít takřka permanentní zapojení energeticky náročné klimatizace a vesměs mimoměstský provoz. Na počátku testu měl stroj najeto teprve 3 000 km, takže je možné, že se jeho dynamické parametry ještě zlepší a spotřeba klesne. 

Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Renocar
 

 

 

Kompletní technické údaje
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC
Zdvihový objem motoru, typ
1 399 cm3, zážehový
Vrtání/zdvih
77,9/73,4 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
74 kW (100 k)/6 400 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
131 N.m/4 200 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,9 s
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
Man., 5 st.
Zákl. objem zavazadlového prostoru
400 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost pohotovostní/maximální
1 155/1 573 kg
Spotřeba paliva komb.
5,9 l/100 km
Spotřeba paliva město
7,9 l/100 km
Spotřeba paliva mimo město
4,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 480 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu
1 450/1 410 mm
Rozměr pneu
185/60 R14
Délka/šířka/výška
4 310/1 710/1 505 mm

P1010676.jpg P1010735.jpg P1010736.jpg
 

Naměřené hodnoty 

 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech
Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
3 500 ot./min.
-
-
3
2 200 ot./min.
4 100 ot./min.
-
4
1 750 ot./min.
3 100 ot./min.
4 500 ot./min.
5
1 300 ot./min.
2 450 ot./min.
3 500 ot./min.

  

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
14,28
2
14,16
3
14,03
Průměr
14,157

  

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
3. st.
10,65 s
4. st.
15,15 s
 
 
80 – 120 km/h
 
4. st.
13,05 s
5. st.
20,91 s

 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud