Test Chevrolet Aveo Sportline: dobrý nápad

Aveo od Chevroletu není na trhu žádným nováčkem, ale jak se zdá, stále má co nabídnout. Vyzkoušeli jsme zajímavé provedení Sportline.
Seznam kapitol
  1. Stále v kurzu, Série Sportline, Nabídka verzí
  2. Testovaný vůz, Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor nepřekvapí
  3. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  4. Kompletní fotogalerie

Stále v kurzu

Již na tomto místě jsme vám přinesli první obrázky Avea nové generace, jež by se měla představit během příštího roku. Ta stávající však u zákazníků stále boduje a u nás patří k nejlépe prodávaným dováženým vozům. Nic si nenalhávejme, hlavním důvodem popularity Avea je jeho relativně nízká cena v kombinaci s poměrně prostorným interiérem a slušnou výbavou.

Nyní jsme pro vás krátce otestovali červený čtyřdveřový sedan z edice Aveo Sportline opatřený jednotkou 1,4 16V s výkonem 100 koní (74 kW). Na začátku připomeňme, že na tomto místě jsme vám přinesli naše podrobně popsané zkušenosti s provozem „krátké“, pětidveřové verze Avea osazené menším motorem 1,2 16V. V následujících odstavcích se tak soustředíme především na specifika zkoušeného stroje, jenž se vyznačuje výkonnějším motorem, jinou karoserií, ale především výbavovým paketem Sportline.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Série Sportline

K zvyšování atraktivity na trhu často přispívají různé akční série, ovšem importér Chevroletů jimi zrovna nehýří, pročež iniciativa často zůstává na koncových prodejcích. Brněnské dealerství Renocar proto vzalo situaci do svých rukou a pro zájemce o model Aveo zde nyní nabízejí zvláštní edici s doplňkovým označením Sportline.

Žadné sportovní náčiní samozřejmě nečekejme, nicméně tento nápad hodnotíme jako velmi zajímavý. V Renocaru v rámci této edice instalují litá kola s pneumatikami 185/60 R14, kůží obšitý volant a textilní koberečky s lemováním v barvě karoserie a opatřené nápisy Performance Renocar. Vzhledem k tomu, že se některé z těchto prvků nevyskytují ani v oficiální nabídce příplatkové výbavy, jen obtížně budeme počítat cenovou úsporu, přesto se jedná o zajímavou nabídku, o čemž se přesvědčíme v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Chevrolet Aveo s karoserií sedan je nyní k mání se zážehovými čtyřválci 1,2 16V/62 kW a 1,4 16V/74 kW a v pěti výbavových stupních. Základní provedení Base (242 900 Kč) zahrnuje například ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, airbag ve výškově stavitelném volantu, dělená a sklopná zadní opěradla nebo rádio s přehrávačem CD a MP3. Verze Direct (257 900 Kč) přidává posilovač řízení a čtrnáctipalcové ráfky, Star (289 900 Kč) má klimatizaci, druhý airbag, dálkové ovládání zámků či textilní čalounění dveřních obkladů, Premium (310 900 Kč) je bohatší o lité ráfky, elektrické ovládání všech dveřních oken a zpětných zrcátek, mlhovky, palubní počítač, volant a řadicí páku potažené kůží a ovládání rádia na volantu a provedení Elite (324 900 Kč) se vyznačuje automatickou klimatizací a bočními airbagy.

Base a Direct jsou kombinovány se slabším a Premium a Elite pak s výkonnějším motorem. Pouze u verze Star lze připlatit za větší motor (+ 7 000 Kč) a automatickou převodovku (+ 30 000 Kč). Pokud vám přijdou ceny vozů jako vysoké, pak vězte, že až do odvolání (které zřejmě jen tak neproběhne) jsou v rámci „akce“ poskytovány plošné slevy na všechny verze ve výši okolo 50 000 Kč. Dalších 50 000 Kč můžete alespoň naoko ušetřit při volbě financování skrze Chevrolet Finance, takže cena může vypadat ve výsledku i tak, jak je vyobrazeno na dveřích testovaného vozu.

Série Sportline vychází z provedení Direct a vyznačuje se již zmíněnými prvky, přičemž ji lze zakoupit s oběma motory. Základní verze stojí v této akci 192 900 Kč, pokud chcete klimatizaci a airbag před spolujezdcem s možností deaktivace, zaplatíte stále velmi zajímavých 206 900 Kč, resp. 213 900 Kč s výkonnějším motorem. Příplatek za metalízu činí 8 500 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stále v kurzu, Série Sportline, Nabídka verzí
  2. Testovaný vůz, Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor nepřekvapí
  3. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  4. Kompletní fotogalerie
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků