Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW

Automobilka Cadillac patří mezi značky, které hrají na evropském trhu ony pomyslné druhé, možná i třetí housle. To by se ale časem mělo změnit a pomoci by v těchto snahách měl především nový model ATS.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Americký originál, Podle evropských standardů
  2. Podle iPadu, Dva plus tři
  3. Dvoulitrový rekordman, Nürburgring v krvi
  4. Čtyřkolka na jistotě…, Třetí housle?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Když se řekne Cadillac, asi se vám vybaví obří ryze americká auta typu modelu Eldorado nebo něco na způsob opět obřího SUV Escalade. Pro řidiče to nejsou zrovna atraktivní auta, ale i Cadillac dokáže nabídnout řidičsky natolik zajímav modely, že se mohou směle postavit vedle zavedené evropské konkurence. Příklad? Tak třeba jeden z největších mých zážitků minulého roku – Cadillac CTS-V. Dalším, kdo by chtěl oslovit zájemce o zábavné řízení a sebrat tak pár zákazníků automobilkám BMW, Audi nebo Mercedes, je novinka ATS.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Teoretické předpoklady k tomu má přímo vynikající. Vývoj probíhal s ohledem na požadavky evropského trhu, ladění podvozku proběhlo kromě jiného také na legendárním Nürburgringu, brzdy dodala společnost Brembo, elektrický posilovač řízení pochází pro změnu od další zavedené značky ZF, za zmínku stojí také téměř ideální rozložení hmotnosti, tlumiče používající technologii Magnetic Ride Control nebo pro verze s pohonem zadní nápravy standardně dodávaný zadní samosvorný diferenciál. Když k těmto informacím přidám fakt, že prozatím jediným motorem dostupným v Evropě je čtyřválec naladěný na velmi solidních 276 koní (diesel dorazí později), vypadá to, že by se německá konkurence měla začít bát. Jenže jak už to tak bývá, teorie je občas hezčí, než praxe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nechcete zapadnout v davu? Cadillac ATS je ideálním řešením. Nic podobného po evropských silnicích nejezdí.

Americký originál

Jestli něco ATS opravdu umí, pak to je zaujmout na první pohled. Designéři automobilky Cadillac dokázali již u menšího CTS, že nemají problém vytvořit model, který se nebude podobat žádnému jinému. ATS samozřejmě na tento trend navazuje a výsledkem je dynamický sedan tvářící se trochu jako kupé. Přehlédnout americkou novinku jde opravdu jen těžko.

Mohou za to protažené přední světlomety, dvě standardní koncovky výfuku, efektní zadní světla odkazující na historické modely a podobně. Na fotkách vůz vypadá větší, než ve skutečnosti je (přestože nejde o žádného drobečka), teprve v reálu naplno vynikne relativně malá výška, která má pro náš exemplář osazený osmnáctipalcovými koly hodnotu 1419 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přední protažené světlomety nebo zadní svítilny jsou detaily, které zaručeně zaujmou. 

Cadillac ATS je stoprocentní americký originál, který bude co do designu hledat v Evropě těžko nějakého soupeře. Jestliže nechcete zapadnout v davu a uvažujete o modelu této kategorie, pak už dál číst nemusíte, protože máte vybráno. Tím spíš, že český importér předpokládá pro začátek prodej v řádu pár desítek kusů. Nic podobného tedy v blízké budoucnosti na silnici jen tak nepotkáte. A když ano, bude to událost hodna pořádné oslavy. Jen tak mimochodem jsem velmi zvědavý na to, jak později s prodeji zahýbe příchod dieselového motoru.

Podle evropských standardů

Na auta původem z Ameriky se dlouhou dobu snášela řádná kritika kvůli zpracování a vůbec provedení interiéru. V porovnání s evropskými modely to opravdu nebyla žádná sláva a evropští rozmazlení zákazníci pro tyto neduhy neměli přílišné pochopení. Jenže časy se mění. Některé evropské automobilky kvůli co nejnižším nákladům začínají prodávat horší modely, Cadillac si ale dal záležet a ATS podle toho vypadá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér nevypadá vůbec špatně. Je kvalitně zpracovaný a potěší také vybrané materiály.

Pravda, v interiéru najdeme pár lacině vypadajících detailů, ale opět na první pohled je všechno v naprostém pořádku. Vlastně si ani nemohu vzpomenout, co mě za volantem ATS nějak zvlášť rozčilovalo. Myslím, že taková věc ani nenastala, tedy až na úplně první setkání, kdy běžný člověk marně hledá docela dobře maskované tlačítko startování motoru. Ale to je pouze detail.

První svezení | Cadillac

Cadillac ATS: první jízdní dojmy

Jak už jsem psal v prvních jízdních dojmech, Cadillac údajně věnoval speciální péči multimediálnímu systému a provedení palubního počítače. Podle výzkumů automobilky chtějí mít řidiči pokud možno co nejvíce informací nadosah, takže se připravte na rozměrný barevný displej palubního počítače, těšit se můžete také na osmipalcový displej navigace (a všech věcí kolem multimediálního systému) a došlo i na head-up displej schopný zobrazovat rychlost, údaje o přehrávané hudbě nebo otáčkoměr. 

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků