82
Fotogalerie

Test BMW X6 xDrive50i: Úspěšný kritice navzdory

Kapitoly článku:


Interiér prostorný, dokud se nekouknete do tabulek

Časy, kdy se BMW X6 nabízelo pouze jako čtyřmístné kupé, jsou nenávratně pryč. Nová generace je samozřejmě pětimístná a je také relativně prostorná. Vpředu není kromě nízko umístěného vnitřního zrcátka co řešit a špatné to není ani vzadu. Nesmíte si pouze uvědomit, že sedíte v téměř pětimetrovém autě.

Podélný prostor totiž není žádná velká sláva a to samé platí také o prostoru pro hlavu. Z praktického pohledu potěší snad jen zcela rovná podlaha vzadu, takže uprostřed sedící dítko si nebude moci stěžovat na nedostatek místa pro nohy.

_DSC0889.JPG_DSC0893.JPG
Místa určitě není málo, ale vzhledem k vnějším rozměrům by jeden očekával více. Především vzadu. 

Jinak ale BMW X6 nabízí naprosto vše, co od něj budou velmi pravděpodobně jeho majitelé očekávat. „Z venku se sice zdá menší, než jaké ve skutečnosti je, v interiéru tomu je přesně naopak. Z pozice řidiče vnímáte nafouknutou kapotu, jste obklopeni interiérem a celé to dohromady dává dojem, že se vezete v automobilu ze segmentu „tank“. Ani tohle nebude náhoda. Ten pocit nezničitelnosti mají zákazníci rádi, tedy především ženská část publika.“

Nemáte pocit, že jste předchozí odstavec už někde četli? Pokud ano, zasloužíte si pochvalu za pozornost. Ten předchozí odstavec je celý okopírovaný ve stylu ctrl+c/ctrl+v z testu BMW X4. Obě auta si totiž nejsou podobná pouze zvenku, ale ona jsou v podstatě úplně stejné také pokud se budeme bavit o interiéru.

A neplatí to pouze o prostoru, ale platí to také o uspořádání palubní desky. I v X6 se designéři drželi zažitých receptů. Kdo měl nějaké BMW z poslední doby, ten se zde bude cítit jako doma. Také tato věta se nám až podezřele často poslední dobou opakuje v každém testu BMW. To přirozeně není nic špatného, protože po stránce ergonomie je v každém BMW „z poslední doby“ vše v naprostém pořádku. 

_DSC0909.JPG_DSC0910.JPG
Po stránce ergonomie a uspořádání palubní desky není co řešit. Vše známe z jiných BMW. 

Co se zavazadelníku týká, něco nepraktického nečekejte. Základní objem je 580 litrů, po sklopení zadních opěradel dostanete 1525 litrů. Ve srovnání s předchůdcem narostl prostor pro vaše tašky o deset litrů v základu a o 75 litrů v absolutním objemu. Zavazadelník je pravidelný, nezasahují do něj podběhy a díky zadní výklopné stěně je také docela dobře přístupný. Jen nesmíte patřit k menším osobám, protože nakládací hrana ve výšce 84 cm vám asi bude při natahování se někam za sedadla trochu překážet.

BMW X6: Prostor pro cestující (cm)
Šířka v úrovni loktů vpředu 157
Šířka v úrovni loktů vzadu 152
Max. prostor pro hlavu vpředu 99
Prostor pro hlavu vzadu 92
Délka sedáku vzadu 49
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem 25
BMW X6 je sice velké, ale pořád je to kupé. A to znamená, že třeba Fabia nabídne pro hlavu o 1 cm více místa vpředu i vzadu.

Chtělo by se říci dokonalý, ale...

Interiér v testované výbavě vypadá výborně. Kožené čalounění kombinující světlou a tmavou kůži, vybrané materiály... Ano, efektní to je. V prvních chvílích bych vsadil své boty také na to, že je vše kvalitně zpracované a tedy přímo dokonalé. Jenže po nějaké době se ukázalo, že bych své boty prohrál.

Je mi líto, ale nemohu jinak. Během testovacího týdne si nešlo nevšimnout toho, že se z prostoru kdesi pod středovým panelem a z útrob dveří na straně řidiče ozývají různé pazvuky. Dokud jedete klidně, patrně si ničeho nevšimnete, ale pokud přitvrdíte, je problém na světě. Co je ovšem daleko horší, to je rychlejší jízda po dálnicích. Přibližně v rychlosti 160 km/h chytnou tyto uvolněné díly jisté vibrace a začnou vydávat své pazvuky konstantně.

Je to o to větší problém také kvůli tomu, že interiér je jinak perfektně odhlučněný a ve 150 km/h by do něj jinak pronikal jen decentní aerodynamický hluk. Mimochodem testované auto mělo v době testu něco málo přes 1400 najetých kilometrů. Musím otevřeně přiznat, že speciálně tahle skutečnost pro mě byla zdrojem velkého zklamání. 

BMW X6: Prostor pro zavazadla (cm)
Max. šířka 110
Výška po plato 46
Max. délka 100
Výška nakládací hrany 84
Délka k přednímu opěradlu 176

_DSC0838.JPG_DSC0839.JPG_DSC0840.JPG

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud