Test BMW X6 xDrive50i: Úspěšný kritice navzdory

Neznám žádné jiné auto, které by tak rozčilovalo své okolí. Jenže navzdory kritice má tento model na kontě přes čtvrt milionu prodaných exemplářů. Není důvod, aby zůstalo pouze u jedné generace. Tu novou, v pořadí druhou, jsme vyzkoušeli v prozatím vrcholné verzi s benzinovým osmiválcem pod kapotou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Svou velikost maskuje
  2. Interiér prostorný, dokud se nekouknete do tabulek, Chtělo by se říci dokonalý, ale...
  3. Jak bude asi jezdit X6 M?, Z dálnic až do města
  4. Velmi zajímavá koupě?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Ošklivé, obludné, zbytečné, nesmyslné, předražené a nevím, jaké ještě. Tedy abych byl upřímný, jak tak pátrám v paměti, nemohu si vybavit moment, kdy bych od někoho slyšel něco jako „BMW X6? Super, fakt pěkné auto...“ Na koncepci, kterou BMW oficiálně označuje jako Sport Activity Vehicle nadávají snad úplně všichni. Jenže on to přesto prodejní propadák není. Život je plný paradoxů.

Testy | BMW | Sportovní auta | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Když BMW v červnu minulého roku novou generaci modelu X6 představilo, v tiskové zprávě zmínilo informaci, že druhé vydání bude navazovat na více než 250 000 prodaných automobilů. Už v mnoha případech se potvrdilo, že jedna věc jsou internetové diskuze, mnohdy i všeobecně převládající názor mezi novináři, ale druhá a úplně jiná věc je realita. Typičtější příklad než BMW X6 vlastně asi nenajdeme.

Ať se nám to líbí, nebo ne, tento model představuje zásah do černého, ne-li přímo prodejní hit. Nelze se proto divit, že u BMW zcela samozřejmě uvedli na trh druhou generaci, která (opět se chce dodat „zcela samozřejmě“) vypadá dost podobně, jako ta předchozí. Vítězný tým se přece nemění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace BMW X6 dostala výraznější blatníky a nové prolisy na dveře, základ ale zůstal prakticky nezměněn. 

Recept, podle kterého nová X6 vznikla, je úplně stejný, jako to bylo u první generace. V BMW inženýři vzali současné vydání X5, které upravili, nasadili karoserii řádně přifouknutého kupé a výsledek byl na světě. Mimochodem X5 a X6 mají identický rozvor náprav, který je navíc shodný s tím, co nabízela odstoupivší generace. Ve srovnání s ní je novinka o 32 mm delší, o pět milimetrů širší a o čtyři milimetry nižší. Inu, co do základních rozměrů se toho opravdu mnoho nezměnilo.

Z obecných údajů můžeme ještě přidat třeba fakt, že druhá generace X6 zhubla o 40 kg, případně že je až o 22 % úspornější a nabídne o deset litrů větší zavazadelník.

Testy | SUV | BMW | Luxusní auta | BMW X5

Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

Design: Svou velikost maskuje

Prohlédněte si přiložené fotky a pak se zeptejte sami sebe, jak velké to auto asi je? Jak velká asi mohou být ta směšně vypadající kola? A jak velké asi budou ty hranaté koncovky výfuku? BMW X6 má speciální vlastnost. I když měří téměř pět metrů na délku a dva metry na šířku, na pohled to nepoznáte. Podle fotek nemáte nejmenší šanci a dokud se vedle X6 nepostaví nějaké jiné auto pro srovnání, ani v reálu neodhadnete, co je tohle za tank.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na první pohled nepoznáte, jak velké tohle auto je. Až v kontextu ostatních naplno vynikne, o jaký tank se jedná. 

Ta směšně vypadající malá kola jsou devatenáctipalcová, takže nejsou vůbec malá. Tento rozměr je tím nejmenším, co k X6 dostanete bez ohledu na vybranou motorizaci. Je zajímavé, že i dříve testovaná X4 stála na devatenáctkách a i tam ta kola vypadala jako podstatně menší. Kdyby to někoho zajímalo, tak koncovky výfuku mají úhlopříčku 27 centimetrů. Ano, jsou to pořádné kanóny.

Testy | SUV | BMW

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

K designu X6 je potřeba dodat ještě jednu věc související s X4. Na první pohled nepoznáte, jestli odemykáte X6 nebo X4. Není to žádná nadsázka nebo přehánění. Rozdíl mezi těmito auty je asi tak stejný, jako když si v obchodě vybíráte boty a srovnáváte velikosti 40 a 42. Budu upřímný - když na silnici potkám novou X6, s jistotou nepoznám, jestli to opravdu X6 je. Jsem zvědavý, kam až tohle sjednocování může zajít. 

Radosti
Image
Odhlučnění interiéru
Rychlost a jízdní vlastnosti
Komfort na 19" kolech
Výborný motor
Starosti
Image (pro mnoho lidí negativní)
Povrzávající interiér už po 1400 km
Vzadu pocitově stejně místa jako v X4
Obecně málo přidané hodnoty oproti X4
8  /10
110 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie110 fotografií
_DSC0809.JPG _DSC0800.JPG _DSC0802.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Svou velikost maskuje
  2. Interiér prostorný, dokud se nekouknete do tabulek, Chtělo by se říci dokonalý, ale...
  3. Jak bude asi jezdit X6 M?, Z dálnic až do města
  4. Velmi zajímavá koupě?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
BMW Řada 5 1.996
Rok výroby: 2005
Stav: 177 220 km
Cena: 163 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 145 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2007
Stav: 183 258 km
Cena: 185 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků