53
Fotogalerie

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

Kapitoly článku:


Objektivně řečeno

Druhý pohled na věc je úplně, ale úplně jiný. Tak předně u většiny lidí stále budete mít v X6 M50d pozornost zaručenou a budete v jejich očích úspěšní, bohatí atd. Zadruhé poznat rozdíly mezi X6 M a X6 M50d v běžném provozu je poměrně hodně těžké, obě auta jsou neskutečně rychlá. Zatřetí je naftová "X6 M" podstatně levnější, přesně řečeno je levnější o více než 600 000 Kč. Takovou cenu zaplatí pravověrný fanoušek BMW M za zrychlení z nuly na stovku lepší o 0,6 s, za o trochu lepší jízdní vlastnosti, za více emocí, samozřejmě ještě lepší image, ale také na druhou stranu zhruba dvojnásobnou spotřebu a podstatně kratší dojezd na plnou nádrž.

Objektivně řečeno BMW X6 M50d oproti X6 M v běžném provozu zas tolik neztrácí. Jezdí skoro stejně rychle, ale naúčtuje si za to menší obnos. Jsem si stoprocentně jistý, že tohle bude mít velký úspěch. Ono totiž jedna věc je být pravověrným fanoušek BMW M a jiná věc je zaplatit si celou tu parádu ze svého. Určitě se najdou lidé, kteří budou nad naftovým M Performance ohrnovat nos, ale najde se také velké množství zákazníků, kteří budou preferovat pragmatický úhel pohledu. Nutno podotknout, že z tohoto úhlu pohledu nemá příplatek za X6 M ale vůbec žádný smysl.

Úplný závěr je tedy dvojí. Pro jednu skupinu lidí se BMW definitivně zpronevěřilo své sportovní minulosti. Naftové SUV s „emkem“ na karoserii je poslední kapka, trpělivost došla… Pro ty druhé postavilo BMW auto snů. Rychlý a trochu sportovní král dálnic, s nižší pořizovací cenou a podstatně nižší spotřebou. Prostě ideál.

Závěr pro automobilku BMW jako takovou je podle mého názoru následující: a prodává, a prodává. Až bude potřeba, představí naftovou M3, naftovou M550d GT, naftové M150d GT, X6 kabriolet M ActiveHybrid a prodávat bude dál a dál a dál… Můžeme se rozčilovat, můžeme s tímto trendem nesouhlasit, ale je to jednoznačně dobře, protože jiná cesta, jak získat peníze a udržet ve výrobě i ta opravdová M, není. Za přízeň a názory pravověrných fanoušků si bohužel nikdo nic nekoupí. Takový Saab by o tom mohl vyprávět…

Technické údaje: BMW X6 M50d

Rok
2012
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Nejvyšší výkon
280 kW (381 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
740 Nm při 2 000 až 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
5,3 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
570 l • 1 450 l
Objem palivové nádrže
85 l
Hmotnost: provozní • celková
2 225 kg • 2 750 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
9,0 • 7,0 • 7,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 933 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 644 mm • 1 706 mm
Rozměr pneumatik
275/40 R20, 315/35 R20
Rozměry: délka × šířka × výška
4 877 × 1 983 × 1 690 mm

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud