86
Fotogalerie

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Kapitoly článku:


Je BMW X4 praktické?

Nevím, čím to je, ale postupem času jsem zjistil, že jsem měl o BMW X4 mnoho předsudků. Jedním z nich byl dojem, že tohle auto nemůže být praktické. Jenže to není tak docela pravda. I když na to nevypadá, X4 je prostorné auto.

S místem v první řadě nebude mít problém vůbec nikdo, a můžete měřit třeba dva metry. Kombinace nízko posazených sedadel a relativně vysoko se zdvihající střechy znamená mnoho prostoru pro hlavu. Zároveň to ale dává BMW X4 poněkud zvláštní profil, kdy auto vypadá, jako kdyby někdo vzal trojku kupé a na pár hodin k ní připojil kompresor.

Karoserie je prostě taková nafouknutá. A navíc vám k celku neladí malá kola. Jenže tahle malá kola mají devatenáct palců. Všechno to je daň za kompromis, který vzešel z požadavku koncepce ve stylu kupé a touhy po prostorném interiéru.

x4_22.JPGx4_41.JPG
Karoserie je tvarovaná tak, aby nabízela prostorný interiér. Auto proto působí jako hodně nafouknuté trojkové kupé a ve výsledku vypadají devatenáctipalcová kola jako malá. To je tak, když se dělají kompromisy. 

Velké překvapení čeká ve druhé řadě. Mých 190 cm na výšku mělo ve staré X6 velké problémy, X4 je ale prostornější. V podélném směru se zázraky nekonají, ale stejně tak se nekoná nějaký zásadní nedostatek. Trochu horší to je s místem pro hlavu, kde jsem to měl dost akorát. Kdokoliv menší ovšem nemá na co si stěžovat. Snad jen případný prostřední cestující bude lamentovat nad obrovským středovým tunelem.

BMW X4 je auto plné paradoxů. Z venku se zdá menší, než jakým ve skutečnosti je, z interiéru tomu je přesně naopak. Z pozice řidiče vnímáte nafouknutou kapotu, jste obklopeni interiérem, sedíte nízko a celé to dohromady dává dojem, že se vezete v automobilu ze segmentu „tank“. Ani tohle nebude náhoda. Ten pocit nezničitelnosti mají zákazníci rádi, tedy především ženská část publika.

x4_72.JPGx4_68.JPG
Z pozice řidiče máte pocit, že řídíte obrovské auto. Překvapením je prostor vzadu. Zdejší cestující se mohou těšit na dostatek místa ve všech směrech. 

Ano, BMW X4 je prostorné a ano, je také praktické. Smířit se musíte pouze s vysoko umístěnou nakládací hranou zavazadelníku, německá novinka vám ale nakládání kompenzuje výklopnou zadní stěnou ve stylu liftbacků. Ke svým taškám se dostanete velmi snadno.

Navíc má zavazadelník pravidelný tvar, takže všech základních pět stovek litrů využijete bez nejmenších problémů. Nějaké drobnosti pak uložíte také pod dno. A aby bylo učiněno praktické stránce za dost, došlo i na háčky pro zavěšení tašek.

Zadní opěradla jsou rozdělná v poměru 40/20/40 a sklápí se téměř do roviny. Maximum, které vám X4 nabídne, je 1400 litrů. Pokud nepotřebujete vyloženě stěhovák, ani v tomto směru si nemůžete na nedostatek prostoru stěžovat.

x4_60.JPGx4_64.JPGx4_65.JPGx4_63.JPGx4_61.JPGx4_62.JPG
Základních 500 litrů určitě stačí i na delší cestování. Po sklopení opěradel máte k dispozici téměř rovnou plochu.

Je BMW X4 pohodlné?

Komfort na úrovni limuzíny nečekejte, to je už z podstaty věci jasné. Přehnaně tvrdý podvozek ale BMW X4 nemá. Tlumiče jsou nastavitelné a v režimu Comfort se auto umí i lehce houpat. Spíše než že byste nerovnosti cítili, tak je slyšíte. Vyrazil jsem na ještě neopravené úseky D1 a čekalo mě překvapení. Devatenáctipalcové pneumatiky nejsou problém. Podvozek umí pohltit drtivou většinu ostrých nerovností, takže se skutečně dá o celkovém pohodlí mluvit.

Komfortu prospívá také výborné odhlučnění a samozřejmě motor. Řadový šestiválec už také dobře známe z jiných testů, má sametový chod, neprodukuje žádné vibrace a vlastně se při běžné jízdě nijak neprojevuje.

565385463.jpg916825852.jpg
Věřte tomu, nebo ne, BMW X4 dokáže být i na devatenáctipalcových kolech pohodlným automobilem. 

Při dálničních 130 km/h točí motor na osmičku 2200 ot./min a v interiéru slyšíte pouze obtékající vzduch. Aerodynamický hluk je asi tak jediná věc, která by se dala po stránce komfortu BMW X4 snad vytknout. Hranicí absolutně tiché jízdy je 120 km/h, pak už se začíná proudící vzduch projevovat více.

K tématu komfortu mohu přidat ještě povedené sedačky a zástup různých funkcí, na jejichž testování bych potřeboval samostatný článek. Zaujal například head-up displej, který vám před oči během navádění promítá, pokud se zrovna pohybujete po nějaké pěkně velké dálniční křižovatce, přímo jednotlivé pruhy a ukazuje, v jakém z pruhů se máte držet.

Co by snad mohlo u této konkrétní motorizace vadit, to je spotřeba. Během testovacího týdne jsem se dostal jedinkrát pod deset litrů, a to při ustálené eko-jízdě mimo město. Maximum bylo 80 km/h a potom ukázal palubní počítač 8,5 l/100 km. Běžný provoz znamená spíše jedenáct litrů, dálniční cestování kolem tachometrových 140 km/h přihodí ještě dva litry navíc.

Takže abych to shrnul, BMW X4 je tiché, má schopný podvozek a není zrovna příkladem úsporného automobilu. Ale pohodlné být umí. 

x4_69.JPGx4_75.JPG

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud