Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

24 komentářů

pavel
1. března • 10:40

Mám už pátý rok x3 3d,160 kw,teď nově chip,předtím Octavia Rs,chvilku A3 turbo 4x4.....interier mĕ tak nezajímá,ale je dobrý,jenže auto si já kupuju na ježdění,ne kvůli vnitřku.Jsem laik,dohromady na všech autech najeto tak 150 000 km,ale tohle je zatím nejlepší,co jsem měl.A na okrskach dám na prdel i osobakum ala sport...zatím nedám dopustit..

das auto
2. března • 9:53

Podla mna je auto vec ktora podlieha vkusu kazdeho z nas. BMW X3 nema z bocneho profilu vybalancovanu velkost kolies k vyske profilu karaoserie. Povazovat teda jej zjav za sportovy mi pride ako hovorit o dodavke ktorej date plastove prahy ze je sportova. Interier pouziva texturu plastov ktoru najdete aj v predchadzajucej generacii Fabii. A dizajn je absolutne funkcionalisticky. Na mna pri usadnuti za volant novej X3 posobi kvalitou spracovania a pouzitymi plastami ako VW Passat {co nie je premiove vozidlo} Problem u vsetkych BMW je cena. Sudruhovia z nemecka si neuvedomuju ze uz aj nepremiova konkurencia ponuka rovnaku kvalitu platov emocionalnejsi dizajn a tiez aj emocie za volantom za podstatne nizsiu cenu. Bohuzial u BMW sa plati len za znacku.

Antiautomat
5. února • 18:41

rozhodne vyzera lepsie ako predchadzajuca generacia, este treba spravit ten predok, tam sa to prilis nepodarilo. No a otazna bude spolahlivost, tam mam dost velke obavy.

Mr.Semtex
4. února • 21:43

Přijde mi, že autor testu dost nehorázně ujíždí na BMW.. :-D

jogurt
4. února • 22:45

Já bych ho z toho nepodezíral, kdyby poněkud "náhodou" nepozapomněl na typické neduhy BMW, které v narostlé druhé generaci X-trojky nabyly větších rozměrů, než u minulé generace, především pak neskutečně okradený interiér, už se ani nesnažící maskovat, kde se šetří peníze, zoufalé ovládání navigace, které se ale táhne už od první generace i-drivu, nespojité chování předku/zadku auta za zhoršené adheze a pár dalších bmw-evergreenů. Takhle to naslintání si do kína působí velmi nedůvěryhodně. Tím netvrdím, že X3_2G je špatné auto, ale že článek je neobjektivní a přehnaně oslavný.

Radim
19. února • 13:13

Dobrý den,
protože jste uvedl,že vlastníte X3 s motorem 35d a já v současné době uvažuji o zakoupení stejného auta,chtěl jsem vás tímto poprosit o Vaše dosavadní zkušenosti s tímto vozem.Zajímala by mě třeba reálná spotřeba nafty,jak jde motor do otáček,jestli máte už nějaké závady,....Mám starou X3 2.0d a s jízdními vlastnostmi jsem spokojen.Děkuji za vaše postřehy.
s pozdravem Radim B.

Martin
13. srpna • 22:31

Zdravim Vas. Za takmer 3/4 roka a cca 20tkm na aute nie su absolutne ziadne zavady. Neodisla ani ziarovka. Spotreba pri mojom style jazdy je dlhodobo 10,3 ale najlepsie sa to da vypozorovat zo spritmonitor.de. Skusim priklady dvoch extremov. Levice - Ba som spravil za cca 6.1l/100km kde bol jediny ciel: spotreba. Absolutne vobec ma to nebavilo, len som chcel vediet, kde su realne moznosti jazdy mimo mesto. Auto malo vtedy cca 5000km. Potom BA-BB cely cas dialnica/rychlostna cesta od znacky po znacku do 70min priemerka cca 170 aj dake drobne mi vysla spotreba 16,7l/100 km. Do otacok ide motor velmi slusne a ochotne, ovela lahsie sa vytaca a vyrazne lepsie taha oproti beznemu 3.0d motoru v 530d (235k verzia v E60 aj 258k v F10) v pasme nad 4000 otacok. Taha skoro do 5300 v S+ ale nad 4800 uz vykonu ubuda. Dufam,ze som pomohol.

Martin
5. února • 14:03

dovolim si tvrdit, ze vase tvrdenia o tzv bmw evergreenoch sa nezakladaju na tom,zeby ste s danymi autami odjazdili tisice nedajboze desattisice km. Ja konkretne X3 35d uz nejaky mesiac vlastnim, na Q5 3.0TDI som jazdil takmer rok a cca 25000km a mozem povedat, ze ako jazdnymi vlastnostami, tak interierom BMW X3 Audi Q5 prekonava. Uz len preto,ze napriklad koza vo dverach Audi je len za priplatok na opierke ruk a pokym nejdete do Audi Exclusive, tak zvysok su tvrde plasty, ktore sice su kvalitne, nevrzgajuce ale rozhodne dvere na Q5 premiovo neposobia. Jazdne vlastnosti? .. tak nespojite chovanie predku/zadku auta ste si asi pomylili s haldexom I v prvych generaciach Octavie, kde sa ten zadok pripajal. Iste, uznavam,ze M6ka na ktorej som cca 100km odjazdil ma podstatne lepsie jazdne vlastnosti, ale zrovnavajme zrovnatelne a dovolim si tvrdit,ze X3 s performance control a EDC je naozaj spickou a predci jadznymi vlastnostami aj bezne sedany strednej triedy. Mimochodom interierovo a vybavou je testovana 35d doost chudobna. Tu dokaz,ze mam a nekecam: ta cierna s ciernym interierom. http://www.motor-talk.de/forum/neue-x3-f25-bitte-h... ...

čobol
19. února • 6:57

Běž na www. BMW.sk osle.

Hubert
8. února • 10:47

Konečně promluvil člověk, který má co srovnávat, ne jako ti " experti", co vypnou počítač,
nasednou do škodovky a jedou si léčit komplex B-]

x12345678
6. února • 8:35

Když už jsme u toho srovnání X3 a Q5, tak nespornou pravdou je, že BMW uplatňuje drsný cost cutting - a to platí u všech modelů snad s výjimkou BMW6 - a je to na kvalitě interiéru bohužel hodně vidět.
Stejně tak nespornou pravdou je, že jízdní vlastnosti X3 holt nejsou srovnatelné s tím, co nabízí X5 a nedosahují standardu Q5. Důvodem je s vysokou pravděpodobností nedotažení právě systému X-drive (mimochodem konstrukční analogie systému Haldex) pro podvozek X3. Okamžiky, kdy se chování přední a zadní nápravy X3 zejména v situacích přechodu kvality povrchů silnice v zatáčce, stává velmi nespojitým a vůz působí, že předek a zadek jsou každý z jiného auta, nejsou žádnou vzácností. Za sucha je vše v pořádku, problém roste se zhoršenou adhezí.

martin
6. února • 18:42

Musim sa smiat. jasne som povedal, ze som najazdil desiatky tisic km na Q5 vo vsetkych rocnych obdobiach, to ze s X3 tiez nieco mam najazdene ale vy to viete lepsie, hoci ani jedno auto nevlastnite a zrejme ani nikdy nevlastnil. Dizajn interieru je subjektivna zalezitost, ale s kvalitou nema nic spolocne. Ci tvrde plasty v Q5 na dverach ala Suzuki SX4 su pre Vas etalonom kvality, na ktore BMW nema? Prave naopak za sucha je vsetko OK ale v horsich podmienkach ako riadenim, tak podvozkom X3 F25 proste Q5 predci. Ci vsetci sa mylia? my majitelia (ja navyse skusenost aj z opacneho tabora) testy a vlastne vsetci o tom prd vedia, lebo vy co ste tie auta nevlastnil to samozrejme viete lepsie. Skusim inak, mozete mi poslat link na test, kde Q5 deklasuje jazdnymi vlastnostami X3? dakujem a mier s tebou aj celym koncernom ;)

jogurt
5. února • 21:47

pletete si trakci se směrovou stabilitou a na téma okradeného interiéru jste si odpověděl sám....

Zelí
4. února • 16:23

Audi může stále zůstat v klidu. Výkonová řada jejich dieslových motorů má stále výkonovou rezervu a 368kw dvanáctiválce je zcela mimo jejich dosah. Bavor se snaží, ale jenom tzv.dotahuje. Vyrukovat s třikrát přeplňovanou ptákovinou je výrazem totálního zoufalství. Co se týká tohoto řadového ingotu jsou dva zásadní důvody, které u ostatních výrobců odeslaly řadové šestiválce do depozitu. Prvním důvodem je vliv na nepříznivý průběh zpoždění při bariérových testech. Už na přelomu šedesátých a sedumdesátých let to bylo všeobecně známo. Všichni výrobci na to reagovali přechodem na vidlicové agregáty pouze některým to jaksi ještě nedošlo.....Druhým důvodem je nutnost uložení těchto motorů u kompaktních aut nad přední nápravu, což vede u této pseudoklasické koncepce s pohonem zadní nápravy k fatální ztrátě směrové stability. Je smutné pokud drží na silnici auto jen díky esp. A to je ve zkratce příběh bmw a jeho řadového šestiválce. Opravdu jen zaslepený člen fanklubu může napsat ..... viz. testík.

330i E46
26. února • 12:50

Vážený pane.
Audi dělá v současnosti skvělé motory, ale nepamatuju si, že by se někdy v minulosti BMW v motorech a jízdních vlastnostech na někoho dotahovalo. Spíš naopak.
Co se týče V6 vs. R6. Běžný člověk rozdíl nepozná, ale já na R6 miluju perfektní vyvážení(klika), nulové vibrace a naprosto plynulý zátah od 1000 otáček a hlavně ten zvuk!! (benzín).
Bezpečnost: zní to logicky, ale nevšiml jsem si, že by to mělo nějaký vliv na počet hvězdiček v NCAP. Navíc o pohlcení energie se stará kastle a bezpečnostní výstuhy, ne motor.
Uložení nad přední nápravou a FATÁLNÍ ztráta směrové stability: hmmm, ano v přímce auto při určitých rychlostech (kolem 130) nedrží úplně přímku, chce to občas lehké korekce, při rychlostech nad 160 už tohle odpadá nevím jestli díky aerodynamice nebo něčemu jinému, pak už to drží přímku perfektně. Spíš bych řekl, že je to díky skoro rovnoměrnému vyvážení předek zadek a zadnímu náhonu, který auto před sebou tlačí. Přirovnal bych to k letícímu šípu, když je většina hmotnosti vpředu na špici, tak vám bude perfektně držet směr, když bude težiště uprostřed, tak bude předek lehce nervózní. Možná je to lehká nevýhoda v přímce, ALE v zatáčkách je to úplně jiné kafe. Auto okamžitě reaguje, lehce přenáší těžiště, je čitelné, až do limitu naprosto vyvážené a neutrální, za limitem nezákeřné a stále čitelné, dle podmínek lehce přetáčivé nebo nedotáčivé. (ESP nemám) Carvové lyže si taky kupujete kvůli zatáčkám a ne pro jízdu v přímce. Limit je na suchu fakt daleko, na sněhu je to samozřejmě složitější...ale když to nepřeháníte, tak si užijete spoustu srandy. A že bych někde zůstal viset nebo nevyjel něco co vyjedu s předohrabem...to se mi teda nestalo.
Základem je umístění přední nápravy co nejvíc dopředu a motor je nad a za nápravou. Kdežto audi a všechny předohraby ho májí nad a před nápravou. Takže jsme zase u těžiště a rozložení hmotnosti. Jak kdysi řekl Clarkson na adresu starší S4. Je to jak šermovat kladivem. To myslím hovoří za vše.
PS: těžký a ne až zas tak úsporný V12 TDI? Do tanku Q7 možná, ale jinak....proč?

goro
6. února • 15:44

ty tomu tak rozumíš zelí...

Pepa
5. února • 12:52

Audi moze zostat v klude?Ten tvoj akoze fantasticky v12tdi skonci touto generaciou q7 a tim padom audi zostane v8tdi ten ale skonci skor alebo neskor tiez takze zostane len 3,0tdi biturbo ktory ma bmw uz 7 alebo 8 rokov takze jedini kto moze byt kludny je bmw.co sa tika radovich 6valcov neviem ako to bolo v minulosti ale ak zacnes prehladavat internet zistis ze mercedes uvazuje o navrate radovych motorov. Takze skor ako nieco napises tak si zisti ktorim smerom sa ubera vyvoj motorov.Jedini komu to nedoslo je audi pretoze ak by nepatrilo do vw nebolo by nic,a to je dovod preco si audi v zivote nekupim .Je to len predrazeny vw.A jazdne vlastnosti?Snad nechces povedat ze audi je lepsie ako bmw.Staci sa pozret na porovnanie a hned zistis ako to je.

Antiautomat
5. února • 18:47

Audi rozhodne v klude ostat moze. Hlavnym dovodom je KVALITA.

lamal_SK
6. února • 13:44

Kvalita plastikov a `vypinacov` na palubke? alebo technika ?

Pepa
5. února • 20:27

KVALITA čoho?

Lukas
5. února • 9:26

Takze dle tebe ma 130i horsi smerovou stabilitu nez treba A3 3.2FSI nebo AR 147GTA?

Moik
4. února • 19:40

Přidejte pneu o rozmerech 255+, tuhé pružiny a tlumiče a máte auto, co výborně drží stopu. Co na tom, že není sportovní a poskakuje viditelně i zvenku.Shrnuto: Pohodlné to není, sportovní to taky není, má to "ingot v řadě" a stojí to strašný prachy = BMW už prodává jenom image?

ecsr
4. února • 0:14

Sebevedomym dojmem...opravte si hrubku prosim :)

Lukas Dittrich
4. února • 13:26

Opraveno, díky

Doporučujeme

Články odjinud