Test: BMW M550d – třikrát a dost

39 komentářů

Cormier
23. června • 14:56

Lukke závidím ti tvou trpělivost odpovídat :-) nicméně s tebou naprosto souhlasím. Nyní jezdím 530d xdrive a nemohu se dočkat až najdu zajímavý kousek 550d. Super rychlý (M na zádi lze sloupnout) s celoročním využitím. Pravé benzinové M je perfektní vůz, ale pro celoroční cestování za mě určitě 550d.

Jakub Kornfeil
9. ledna • 20:25

Ahoj mám F11 550d xDrive, téměř ve fullu na prodej.

C. Rice
10. listopadu • 9:13

Vy se tady hadate furt o p i c o vinach, stejne si z vas to nikdo nekoupi, mozna tak za x let z bazaru natoz novyB-]

Helmut aus Munchen
10. listopadu • 2:40

no comment, BMW rulezzz :D

Antiautomat
7. listopadu • 21:17

´vůbec nepochybuji o prodejním úspěchu téhož modelu bez M. Všichni by byli spokojeni´No tu islo hlavne o to, ze k tomu prapodivnemu cislu (550, je mi zahadou ako k tomu dosli), bolo treba este pre istotu pridat pismeno M aby sa zakamufloval holy fakt ze sa nejedna o nic ine len tuzing, pozostavajuci z empetrojky do repraka a jedneho k.rvitka naviac, to som teda este nezral....Maloktora znacka vo mne dnes vzbudzuje taky odpor a anti-peristalticky reflex ako prave tato.

Lukke
7. listopadu • 21:27

Došli k tomu jednoduše. Ten motor je silnější, než 3litrový 40d. Proto označení 50d. A označovat M550d za tuzing může tak maximálně majitel 30letého Opelu Kadetu. Pochlub se, čím jezdíš ty?

Antiautomat
8. listopadu • 14:52

Zdravim, netusim aka logika Vas viedla k polozenej otazke, ale nemam s tym problem, mam zatial Koktavku 1.8 benzin atmo, po tom spomenutom Kadete som kedysi davno kukal tiez, to boli casy ked podobna kara bola predsa len nieco ako z inej galaxie.A spravne, tuzingom sa to neda nazvat, nakolko nie som i isty, ktoreho garazoveho 'upravcu' by nieco podobne napadlo, treba vymysliet pojem este vystiznejsi. Takze si za tym aj nadalej definitivne stojim, nech sa nik nehneva, ale (ako tu uz bolo napisane), BMW prestalo vyrabat auta uz davno.

Kenny
7. listopadu • 19:44

BMW přestalo dělat auta už před x lety. Nyní dělá "splácaniny" co zákazníci vyžadují resp jsou ochotní zaplatit. Chcete diesel? Ok tady je. Stejné je to s X-drive. Naftová M5 je nesmysl. Mnoho energie vyčerpá už jen na čerpání vzduchu. Výsledná učinnost tepelného stroje (motoru) je pak hodně špatná. Navíc spotřeba při vyloženě civilní jízdě 12L, při svěžejší 15-20L. To si strčte za klobou. Nehledě k tomu, že benzínová má výrazně lepší jizdní vlastnosti.

Lukke
7. listopadu • 21:25

Prodejní čísla ale budou mluvit naprosto o něčem jiném, než nám zde prezentuješ.

Holden
7. listopadu • 22:02

I v USA a Japonsku? Nebuď tak omezený.

Lukke
8. listopadu • 10:47

Ne, v Evropě.

dařbuján
7. listopadu • 16:09

Za pár let tu beztak bude m340d nebo m350d :-P

Lukke
7. listopadu • 15:48

Nádherné auto, které bude jezdit s ultimátním výkonem za polovinu spotřeby M5 (12 litrů nafty). Hodně bych se rozmýšlel mezi tímto a M5, už jen kvůli dojezdu a poloviční spořebě. S oběma auty zažijete skvělé chvíle.

Holden
7. listopadu • 18:06

Jenže v M5 se nebudeš cítit trapně při každém nastartování a ani okolí tě nebude právem považovat za pozéra co má designově sporťák a prakticky chrochták;-). Na poloviční spotřebu při stejných rychlostech rovnou zapomeň. M5 dokáže jezdit i za 8l na sto a při jakýmkoliv jízdním režimu (od eko po sport na okruhu) se s tímhle čmoudem nikdy k poloviční spotřebě ani nepřiblížíš (při stejných rychlostech). Diesel se spotřebou klidně přes 25l/100km s umělým soundem v interiéru, strašákem extrémní poruchovosti a eMkem na zadku - jo tohle auto je pro pozéry a je možná trapnější než mnou nenáviděná Fabia RS 1,9TDI.

Lukke
7. listopadu • 18:27

Nevím, co máš osobně za auto ty, ale já se např. i v 535d trapně necítím, natož ve sportovnější M550d verzi. A pokud velký sedan považuješ za sporťák, tak nemusíme o ničem dále diskutovat. Pro mě je to zatraceně rychlý a úsporný velký cestovní vůz, k tomuto účelu bych si ho i pořizoval, nějak nechápu, na co bych si měl hrát. Na 8litrovou spotřebu u M5 naprosto zapomeň (vlastní zkušenosti?). To, že naftová verze bude mít při stejném provozu spotřebu poloviční (12 vs 20 litrů) je holý fakt. Pokud je tvůj příspěvek jen provokace, beru a přecházím.

Holden
7. listopadu • 19:13

Zvuk má lepší i tříválec v Toyotě Aygo a kulturu chodu i čtyřválec 1,33VVti - smutná vizitka všech dieselů a jasný degradující prvek jakéhokoliv auta s dieselem. Mít luxusně sportovní auto s dieselem je jako jít do drahé restaurace a chtít ušetřit tím, že si dám jen sodovku.Ke spotřebě:
BMW M550d totiž nedokáže skloubit nízkou spotřebou s vysokou dynamikou. Jestliže máte prakticky neustálé využití pri jejích 381 koní, určitě si ji nekupujte - sám jsem první stovky kilometrů jezdil trvale vysokým tempem a měl jsem potíž dostat kombinovanou spotřebu pod 20 litrů. A to pořád nešlo o žádný uragán - když se opravdu rozparádíte a ukážete ostatním, o čem to před léty pěli chlapci z Prodigy, pod 30 litrů nafty na sto kilometrů jízdy se se spotřebou dostanete jen stěží.
Není to vzhledem k dynamice a velikosti, hlavně pak hmotnosti auta nějak nehorázné číslo, je ale srovnatelné s efektivním benzinovým motorem. Jsem pevně přesvědčen, že pokud pojedete s M550d na krev a rozhodnete se ji následovat s M5, její spotřeba bude nižší. Jet s M5 přes 30, to znamenalo lámat stromy u silnice, s M550d je to „jen” hodně rychlá jízda.
Stalo se to vlastně jen náhodou. Byl jsem v jednu chvíli dost unavený a potřeboval jsem urazit dalších skoro 400 kilometrů převážně po okreskách a městech. Na aktivní styl už nebylo sil, tak jsem zvolil režim Eco Pro, který jsem nechal vybrat i nejvhodnější cestu skrze navigační systém. Tempomat většinou udržoval rychlost o 10 km/h nad mimoměstskými limity a za celou dobu se nenašlo jediné rychlejší auto, naopak desítky jich bylo nutné předjet. K tomu si přidejte plně komfortní jízdu s puštěnou klimatizací a jen trochu předvídavým stylem jízdy. Spotřeba? 6,4 litru nafty na 100 km při průměrné rychlosti 81 km/h.To je výborný výsledek, navíc žádné nárazové číslo ani laboratorní pokus. Pokud tak jde ujet 400 kilometrů převážně po okreskách napříč několika kopcovitými terény, dá se tak jezdit třeba věky, to už je cesta zahrnující skoro všechny režimy. I když jsem později zkoušel jet trochu méně předvídavě (nevyřazovat včas apod.), dalo se plus minus předpisovou jízdou vejít se spotřeboz bezpečně pod 8 litrů nafty.
BMW M5
Velmi rychlý přesun pak zvládnete za 25-30, běžnější svižné ježdění s občasným využitím akcelerace vozu pak za 15-18. Za méně budete jezdit jen dosti neadekvátním stylem - už jet za 12-13 litrů znamená dávat si na spotřebu setsakra velký pozor a i když jsem zkusil i tradiční economy run s dosti pozoruhodnou spotřebou 6,4 l/100 km, takto se opravdu jezdit nedá. Znamenalo to držet se permanentně na sedmičku okolo 70 km/h a od auta nechtít prostě nic a kohokoli pomalejšího předjet z kopce na neutrál... Už pár zrychlení vyžene průměrnou spotřebu o mnoho litrů výše, zde jsou nároky vozu nezkrotné.Zkrátka pokud máte pro dynamiku M5 využití, budete její spotřebou mile překvapeni. Za nějakých 25 litrů na sto budete dlouhodobě jezdit tak rychle, že opustíte myšlenky na pořízení soukromého tryskáče.
Takže kdo kecá ty jeden chytrolíne? Kde vidíš tu dvakrát nižší spotřebu?

mad driver
9. listopadu • 15:21

Jako bych slyšel pjandu?

Lukke
7. listopadu • 19:24

Proboha to je sloh. Dodám snad jen jediné, pokud bych si kupoval nové auto a rozhodoval se mezi M5 a M550d, tak za mě osobně to bude naftová verze. Rozumný kompromis ceny, provozních nákladů a výkonu. Mám najeto stovky tisíc km jak s benzínovými, tak naftovými baworáky a abych řekl pravdu, v naftovém autě nijak nestrádám. Ani se necítím trapně. Zvuk je mi u zadku, uvnitř auta poslouchám obvykle jazz.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Holden
7. listopadu • 19:40

Sloh nesloh, v tom testu je to rozebráno podrobně a kvalitně a závěr je dost jiný než 2x nižší spotřeba. Zkus někdy např. Lexuse GS s V8 nebo hybrida s V6 a ten jazz bude znít lépe a ani ho nemusíš moc zesilovat. Teda pokud ten jazz nemáš ve 128kbit mp3, to pak můžes jezdit s 1,9TDI s volume doprava a je to jedno.

Lukke
7. listopadu • 21:22

Takže to nejsou tvé osobní zkušenosti? Tak to se pak nemusíme o ničem naprosto bavit. Já se těmi auty na rozdíl od tebe jezdil. Dle vyjadřování (viz narážka na mp3) mi připadáš jako 14letej hustotýpek co viděl ty auta tak maximálně na plakátu nad postelí. No nic.

Holden
7. listopadu • 22:00

Ne nejsou a co tím chceš říct? Že ten test je vylhaný a že ty dosahuješ jiné spotřeby? Jen výmluvy proti jasným a objektivním argumentům nestačí. Ostatně do diskuze můžeš napsat, žes jezdil tísíce km s Veyronem s desetilitrovou spotřebou a nikdo ti to nevyvrátí. Jo a to s tou mp3 si mě dostal. Podle toho poznat věk, to je neuvěřitelné. Znám taky formát flac a technický rozdíl mezi zvukem z gramofonové desky a CD - to ti snad pomůže k přesnějšímu odhadu, protože ses netrefil ani s tolerancí +-5 let. Nejseš z toho jazzu trochu senilní? Zkus třeba MozartaPS: S lexíkama jsem jezdil, s moderním dieselovým MB taky (srovnatelně odhlučněno jako BMW) a o jízdě s dieselem oblažujícím svoje okolí puchem ze 20 litrů spálené nafty netoužím a ani to ke srovnání nepotřebuji.

Kankunen
8. listopadu • 7:37

že ty máš užrané auto a sám ebe přesvědčuješ, že nafta taky hodně žere. Pamatuj nafta smrdí, ale nežere.

Skyline
8. listopadu • 8:21

Zalezi, s cim se srovnava. Vedle hybridu zere, staci se podivat na spritmonitor a porovnat napr. RX450h s chrochtaky v ML nebo X5. Duvod koupe smradlaku kdyz muzu jezdit za min s benzinouvu 300 hp V6 asi nikdy plne nepochopim (neverim, ze jsou majitele ML a X5 vsichni hlusi). Mimochodem uz jsou tam i 3 M35h - na statistiku je to malo, ale spotreby 7.2 a 2x 8.4 naznacuji, ze ani tech 365 hp neni nijak uzranych (prumer 535d je 8.9 a to je vyrazne slabsi), par novych GS450h (345 hp) ma spotrebu jako Infiniti. Chrochtak je proste prezitek pro vidlaky co jsou zvykly na zvuk traktoru a nevadi jim smrad. Takovy si rad priplati za vyssi spotrebu, hluk a nekultivovanost.

Lukke
8. listopadu • 10:46

Připlácet si milion k pořizovací ceně auta a 50% vyšší spotřebu jen kvůli tomu, abych se "necítil trapně" a měl lepší zvuk z vejfuků... Sorry, ale mám poněkud jiné životní priority. Co slyší člověk vedle na chodníku je mi absolutně, ale absolutně u zadku. :) Velmi rychlé a pohodlné svezení, které od M550d očekávám, mi samozřejmě bez problémů nabídne, nemluvě o velkém dálničním dojezdu. Tvůj názor ti neberu, já mám poněkud jiný.

Skyline
8. listopadu • 12:11

Asi sis spletl vlakno, tady se bavime o autech, ktera zerou min;-)

><
7. listopadu • 12:06

Ta barva je dost strašná, nevim co maj všichni s tou pošťáckou modrou.

asdf
7. listopadu • 11:58

Konečně auto s motorem pro chlapy. Benzín patří do zapalovače B-]

1234
7. listopadu • 12:07

A nafta do Zetorů, Tater a taky kamen.

Majk
7. listopadu • 14:01

A Tatry patří na nejdrsnější rallye.

Šákul Ředkvička (pota)
7. listopadu • 20:02

Tatry hlavně patří na Slovensko ;-)

Holden
7. listopadu • 11:55

No fuj, ten výfuk vypadá dost nechutně. To nemá filtr nebo už ho nějaký podnikavec vyndal:-) ? Čtyř turb se už bát nemusíte. BMW i s tříturbkem bude mít dost znechucených zákazníků co přejdou k jednoduššímu a méně poruchovému Jaguaru, Lexusu nebo M-B, a tak jim možná dojde, že v jednoduchostí je krása. Mají už pár let problémy s poruchovou elektronikou a teď se k tomu ještě přidají mechanické problémy. S mými zkušenostmi možná někdo nesouhlasí, ale ať ten někdo napíše, jestli by si tuhle přetechnizovanou káru koupil bez záruky např. z bazaru. Já např. luxusní atmo nebo kompresorovou V8 celkem v pohodě.

abeceda52
29. dubna • 23:33

Vysokovýkonné Diesely (tři turba) od BMW + xDrive jsou ostudou.

abeceda52
29. dubna • 23:38

Mimochodem - autu běží stále ventilátory na 100%. Motor je pod stálým přetížením.
S BMW M to nemá nic společného, bohužel i formu M zabíjí svými pakety BMW zcela úspěšně. Vzorem budiž 3.kové BMW se čtyřválcovým Dieselem v paletu M :-)

asdf
7. listopadu • 11:59

Jo, jedině z bazaru :-D

Vana666
7. listopadu • 13:20

asdf: no Holden možná chtěl naznačit, že jako ojetina to bude neprodejné. A já bych s tím docela souhlasil

Lukke
7. listopadu • 18:31

Nemáš pravdu. Naopak, po naftových autech je v bazarech největší sháňka (o 3-4litrové benzíny díky spotřebě je zájem prakticky nulový), mnoho lidí si koupí i tu nejvíce vylítanou M550d jen proto, aby měli "nejsilnějšího naftového baworáka na planetě". To je realita.

Holden
7. listopadu • 19:32

To platí jen pro některé diesely a dnes. Lidi jsou čím dál víc informovaní a vědí, že opravy dieselu je můžou sežrat i s ušetřenýma prachama za palivo. Taky vědí, jaké problémy je čekají v zimě. Docela se těším až se budou psát články o bazarových M550d s nadpisem jako „Menší úspora paliva, obrovské ztráty při údžbě - vhodné jen pro majitele servisu."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukke
7. listopadu • 21:23

To je jen tvé zbožné přání. Realita bude taková, že o vyběhané diesely se lidé budou v bazarech prát stále, obzvláště, když to bude mít vrtuli na kapotě (viz dnešní bazarové plečky E46 s najetými 350k na tacho).

Skyline
8. listopadu • 8:10

Spis bys nemel michat jabka s hruskama - olitana E46 za par supu pro vidlaky z ucnaku nema s 550d nic spolecneho. Staci se podivat na ceny jetych 530d, ktere jsou casto nizsi, nez 525i nebo 530i. Ten tvuj zajemce o vrazdu s 350k na tacho je uplne nekdo jiny, nez clovek, ktery se diva po 5 let stare vyssi stredni v cene cca 300-400k. Takovy uz casto informovany je, auto neni za jednu vyplatu a pri najezdu pres 100k km zacina byt riziko u chrochtaku pomerne vysoke. Navic je jich na prodej vic, takze majitele musi s cenou dolu, staci se podivat na tipcars. Je spis tve zbozne prani ze je ropak nejaka bazarnicka modla na kterou se cekaji fronty, tos zaspal tak o 7 let.

Doporučujeme

Články odjinud