Test: BMW M550d – třikrát a dost

Třikrát přeplňovaný a zároveň aktuálně vůbec nejsilnější sériově vyráběný naftový šestiválec jsme už vyzkoušeli v kombinaci s BMW X6. Jak si ale vede ve spojení s autem, u kterého byste pomalu vsadili vlastní rodiče na to, že jde přece o ultimativní benzinovým osmiválcem osazenou M5?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Koukej, támhle jede M5
  2. Klasické BMW, 381 tabulkových koní
  3. M550d jako ekologie, Jak si kdo přeje, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Podruhé se v relativně krátkém čase vracíme k tématu třikrát přeplňovaného naftového motoru, který automobilka BMW hrdě zařadila do rodiny M. Samozřejmě nejde o stoprocentního člena, na svědomí jej má divize M Performance a na rozdíl od těch opravdových M jej například najdete v běžném ceníku spolu s těmi nejzákladnějšími verzemi. Nutno podotknout, že to je celkem logický krok, protože tam také patří.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

Vše podstatné, co se týká písmena M a naftového motoru jsem již napsal v první testu BMW X6 M50d, takže ty z vás, kteří jej nečetli, na něj odkáži a pokud nechcete číst další zdlouhavý text, pokusím se shrnout to hlavní do několika řádků. Na naftové M se můžete v podstatě dívat ze dvou úhlů pohledu. Ryze objektivní hodnocení třikrát přeplňovaný naftový motor vychválí do nebes. Vysoce nadstandardní parametry, nadprůměrná dynamika jízdy, rozumná spotřeba. Prostě ideál. A to, zda je v názvu M nebo ne, je vlastně úplně jedno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Je to M5, nebo to není M5? Oproti X6 M50d tady budete hledat na první pohled rozdíly mezi M550d a M5 velmi těžko.

Druhý pohled říká něco jiného. Pokud patříte mezi fanoušky legendárních „emkových“ modelů, zmíněný detail v podobě M v názvu automobilce nikdy neodpustíte. Podvědomě totiž budete srovnávat v našem případě M550d s M5, což ale nejde. To je jako kdybyste srovnávali pověstná jablka s rajskými jablky.

Je jasné, že konečný verdikt bude záležet na tom, k jaké skupině máte blíže. Já osobně se musím přiznat k tomu, že je mi bližší druhý postoj. Jistě, BMW M je velmi silná značka, takže z marketingového hlediska není co řešit. Stejně si ale myslím, že si tento detail v podobě M mohlo BMW ušetřit, protože vůbec nepochybuji o prodejním úspěchu téhož modelu bez M. Všichni by byli spokojeni.

Dost ale dohadů a spekulací ohledně jednoho písmena. Pro tentokrát se pokusím podívat se na věc zcela objektivně a nezaujatě. Věřím, že si výsledek nakonec každý doplní sám.

Koukej, támhle jede M5

Stačí jeden pohled a testovací BMW M550d vás zaujme. Vypadá vážně skvěle, obzvlášť s atraktivním modrým lakem karoserie, který jsme tak často mohli vídávat na nejrůznějších videích a fotkách prezentujících BMW M5. Vlastně těch prvků, které jsme mohli vidět u M5 a které jsou pro oba modely na první pohled společné je zde mnohem více. Je jich dokonce tolik, že nakonec v běžném provozu těžko poznáte, zda jde o naftové nebo benzinové M5. Shodou okolností jsem měl možnost postavit vedle sebe náš exemplář a stejně modré M5. Stačilo by pořídit fotku a můžeme si zahrát hru „najdi pět rozdílů“.

Zajímavosti | Bezpečnost | Technika | Sportovní auta | BMW | Příslušenství | BMW řada 5

BMW M5 a M6: nebezpečí zadření motoru, všechna auta do servisu

Pro majitele naftové verze to je bezesporu výborná zpráva. Za podstatně menší peníze budou dělat na první pohled obrovskou parádu. Být majitelem M5, asi mi bude tento fakt trochu vadit. Nicméně to jsme se zase vártili k subjektivním záležitostem. Řečeno stručně a jasně, na BMW M550d si budou všichni ukazovat a budou se za ní otáčet. Ne proto, že by snad obdivovali nejsilnější šestiválcový diesel na trhu, ale prostě proto, že si auto spletou s M5.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Koukej, támhle jede M5
  2. Klasické BMW, 381 tabulkových koní
  3. M550d jako ekologie, Jak si kdo přeje, Technické údaje
  4. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků