Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

M Sport paket, M Performance nebo opravdové M? BMW uvařilo ze svého legendárního písmene pěkný guláš. Ale nechme řeči stranou, na stole leží klíčky od M135i xDrive. Dnes se bude hodně jezdit!
Seznam kapitol
  1. Úvod, Se vzhledem dieselu
  2. Pod kapotou šestiválec, Okreskový speciál
  3. Do sedmi tisíc, A druhá tvář?, Výhodný?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Začneme jednoduchou hádankou. Koukněte na úvodní fotografii a řekněte zcela upřímně: kdybyste tohle auto potkali na ulici, co byste si o něm mysleli? Jistě, je to modrá jednička, a dál? Je něčím výjimečná? Před časem jsme měli v redakci například 125d s M paketem a já osobně musím říci, že bych z pohledu, z jakého je vyfocená úvodní fotka, asi rozdíly nepoznal. Jinak řečeno, určitě bych netipoval, co za potenciál v sobě tohle auto skrývá.

Testy | Sportovní auta | Palivo | Fascinace | Sport | BMW | Design

Test: BMW 125d - 218 dušených naftových koní

A důvod je jednoduchý. BMW se totiž dalo na vaření, a jak už jsem několikrát psal, pokud si budete přát a budete na to mít dost peněz, dostanete od této automobilky úplně cokoliv počínaje relativně obyčejnou základní naftovou motorizací, přes tu stejnou motorizaci, ale se vzhledem opravdového M, až po pořádně výkonná SUV. Heslo zákazník, náš pán, doznalo stoprocentního naplnění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Trocha soutěžení na úvod: kolik najdete mezi dieselem a vrcholným šestiválcem takhle od pohledu rozdílů?

Abych se ale vrátil k testované jedničce, jde o výsledek programu M Performance, kterou jsem si pro zjednodušení označil jako „skoro M“. BMW tento program představilo před rokem na autosalonu v Ženevě a kromě našeho exempláře do něj zapadá také slavný třikrát přeplňovaný naftový šestiválec, který se nabízí v kombinaci s X5, X6 a řadou 5. S posledními dvěma jmenovanými jsme už tu čest měli, takže si můžeme říci zcela na rovinu, M135i je ale úplně jiný šálek kávy, než poněkud přerostlá pětka s dieselem pod kapotou.

Testy | Sportovní auta | BMW

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Cílem programu M Performance je nabídnout zákazníkům auto se schopnostmi blížícími se vrcholným emkovým modelům, které ale zároveň bude bez problémů  plnit nároky na každodenní jízdy do práce. Tedy alespoň takto nějak BMW tehdy M Performance vysvětlovalo ve své tiskové zprávě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW M135i je vlastně velmi nenápadné auto. Asi byste mu netipovali stovku za 4,7 s...

Se vzhledem dieselu

Jak tak nad tím přemýšlím, na téma designu vlastně není co psát. Jedničku už jsme v testu měli několikrát a M135i xDrive se vzhledově od vzpomínané testovací 125d vlastně vůbec neliší. Schválně jsme pro porovnání vytáhli pár fotek z tohoto staršího testu. Můžeme si zahrát hru „Najdi deset rozdílů“. Já osobně jich ani deset nevidím. Vpředu trochu jiný nárazník, vzadu dvě koncovky výfuku. A to je asi tak zhruba přibližně všechno.

Testy | Zajímavosti | Sportovní auta | Premiéry | BMW | Design

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

V podobném duchu můžeme s klidným svědomím pokračovat také v interiéru. Ten je klasicky strohý a jednoduchý. Za zmínku stojí sportovní sedačky a tlustý sportovní volant. Nic jiného vlastně ani není potřeba. Sem tam na vás někde vykoukne ono slavné písmeno M, ale to si můžete dokoupit i ke kdejakému dieselu. Mimochodem tahle univerzálnost došla tak daleko, že i M135i xDrive má tachometr číslovaný do 260 km/h, stejně jako například verze 116i. Zatímco ta to ale více než na 210 km/h nevytáhne, vrcholný šestiválec utne na 250 km/h až omezovač a v takovou chvíli už tachometr pomalu ukazuje místo rychlosti stav paliva v nádrži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Co říci o interiéru? Sportovní sedačky, sportovní volant a to je zhruba vše. Jinak zde nic extra nehledejte. Ergonomie ale moc chyb nemá.

Nikdy jsem si nemyslel, že něco podobného napíšu, ale nemohu jinak. Pokud chcete rychlý sportovní stroj, který ale zároveň bude nenápadný, pak jste na správné adrese. BMW M135i na pohled není oproti svým sourozencům vylepšených různými pakety ničím výjimečný.

Osobně mám taková auta rád, ale zcela chápu kritiku, že by se přeci jen nejvýkonnější modely mohly něčím na první pohled od těchto paketů lišit. Ale dost povídání o nepodstatných věcech. Ať tohle auto vypadá jakkoliv, v momentě, kdy ho nastartujete, je (řečeno hezky česky) vymalováno. Kompletně.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Se vzhledem dieselu
  2. Pod kapotou šestiválec, Okreskový speciál
  3. Do sedmi tisíc, A druhá tvář?, Výhodný?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2007
Stav: 183 258 km
Cena: 170 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků