Test BMW i8: Elektřina vs. oheň

BMW i8 je nesmírně rychlé, zábavné, ekologické, atraktivní, revoluční, úsporné, futuristické... A přesto bychom ho nechtěli.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ukaž se!
  2. Interiér standardní, Jak se otevírá? A co je uvnitř?
  3. Do města se vážně nehodí, Ale jsou situace, kdy přijde vhod
  4. Představte si, že sedíte v letadle
  5. Pekelně rychlý, hned jak si zvyknete
  6. Elektřina vs. oheň, Verdikt , Technické údaje
  7. Fotogalerie

Psal se rok 2011 a automobilka BMW oficiálně zahájila vstup do nové éry, když založila značku „i“. Příznivcům klasických BMW se naježily vlasy na hlavě, aby v zápětí zešedivěly a hromadně vypadly. Takže je to definitivní, v Mnichově s konečnou platností zanevřeli na své tradice a pustili se do vývoje aut založených na ekologii a elektrické energii. Ale co, pořád to je hudba vzdálené budoucnosti.

BMW

BMW zakládá paralelní značku „i“ pro eko-stroje

Dnes máme rok 2015 a nová „íčková“ éra automobilky BMW je skutečností. Jakou má chuť, to jsme si vyzkoušeli už v rámci testu BMW i3. Jenže i8, to je docela jiná pohádka. Od prvního pohledu, od prvního kontaktu, od prvních kilometrů strávených za volantem. Ať už patříte k příznivcům podobných strategií, nebo elektromotory ve sportovních autech k smrti nenávidíte, vždy platí, že je BMW i8 nesmírně zajímavé auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle to vypadá, když budoucnost předběhne svou dobu. Design snad ani nepotřebuje komentář. 

Než se pustíme do hodnocení, je potřeba hned na úvod zmínit jednu důležitou věc. Testy plug-in hybridních automobilů jsou trochu složitější než testy konvenčních motorů. V podstatě zkoušíte dvě auta najednou, což logicky vyžaduje více času. Oficiální novinářské BMW i8 se ale dostalo do České republiky jen na malou chvíli, takže aby se svezlo co nejvíce redakcí, byly zápůjčky pro všechny redakce zkrácené a ani ta naše nebyla výjimkou.

Proto berte následující údaje především o spotřebě s jistou rezervou. Přeci jen než testovat, jaká je spotřeba po delší jízdě ve městě s vybitými a plně nabitými akumulátory, jsme dali přednost rychlejšímu svezení po okreskách a na ostatní disciplíny úplně nezbyl čas. 

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | BMW | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Ukaž se!                   

Podobně jako BMW i3 se také i8 skládá ze dvou základních modulů. Ten technický nese označení Drive a najdete v něm motory, lithium iontové akumulátory a většinou díly vyrobené z hliníkových slitin. Na tuto část přichází takzvaný modlu Life, který tvoří karoserii, prostor pro posádku i pár tašek. Tahle část je vyrobena z plastu vyztuženým karbonovými vlákny (CFRP), takže je velmi pevná a zároveň lehká. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nízká silueta, extrémní design a výklopné dveře. Tohle auto nepřehlédne nikdo. 

Celkově váží i8 1490 kg, přičemž BMW slibuje rozložení „téměř 50/50". Zkoušel jsem dohledat, kolik to teda je přesně, ale úspěšný jsme nebyl. Stejně obecný údaj pak automobilka uvádí také v případě těžiště. To je „níže než 460 mm“. Ačkoliv přesná čísla schází, je jasné, že BMW i8 dostalo relativně nízkou hmotnost a díky své stavbě, kdy jsou těžké věci dole a lehké nahoře, i hodně slibné jízdní vlastnosti.

Troufnu si ale tvrdit, že tohle všechno, stejně jako propracovaný hybridní systém pohonu, ke kterému se ještě dostaneme, bude většině majitelů úplně jedno. Proč? Protože zde hraje jednoznačně nejdůležitější roli design. Ten je tak extrémně nápadný, že vše ostatní staví na vedlejší kolej.

Video | Technika | Autosalony | BMW | Frankfurt 2013 | Design | Hybridy

Prohlédněte si sériové BMW i8 ze všech stran (video, velká galerie)

Kdo neviděl BMW i8 v reálném českém provozu, v kontextu všech těch Octavií, Fabií, Hyundaiů a mnoha starších vozů, ten si nedovede představit, o čem je řeč. Fotky tu sílu, jakou má vzhled i8, nevystihnou a nevystihne to ani návštěva showroomu. Realita provozu je neskutečná. Kdo chce být vidět a chce být vždy a všude středem pozornosti, ten si aktuálně nemůže koupit lepší auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Něco tak neuvěřitelně nápadného jsme ještě v redakci neměli. BMW i8 vypadá na českých silnicích jako UFO. A to se bude určité skupině zákazníků hodně líbit. 

BMW i8 působí jako zjevení. Vzhled byl údajně tvořen podle aerodynamiky a tím nejzákladnějším předmětem, který se stal inspirací, byla obyčejná kapka vody. Kromě efektního a nepřehlédnutelného designu má výsledek na svědomí také velmi příznivý součinitel odporu vzduchu 0,26.

Osobně se ale musím přiznat k tomu, že mě neustálá pozornost všech kolem začala dost brzo obtěžovat. Vy prostě nemůžete vystoupit z auta, aniž by se okamžitě neobjevil někdo, kdo se začne o vůz zajímat. BMW i8 je extrémně nápadné a věřte tomu, že nejde o žádnou nadsázku. Já asi nejsem cílová skupina, ale naprosto chápu zákazníky, kterým se takové situace naopak líbí. Mimochodem zájemců o i8 je tolik, že se na auto ještě nedávno čekalo osmnáct měsíců. 

Radosti
Extrémně nápadný design
Moderní technika
Vzhledem k rychlosti nízká spotřeba
Relativně nízká hmotnost
Chuť zrychlovat v každé rychlosti
Chuť zatáčet v táhlých obloucích
Starosti
Pro vyšší postavy špatný výhled všemi směry
Horší nastupování a ještě horší vystupování
Vysoce nepraktické do města
Instantní příchuť pohonné jednotky
Ve srovnání s klasickými motory tak trochu bez emocí
8  /10
135 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie135 fotografií
_DSC0374.JPG _DSC0377.JPG _DSC0378.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ukaž se!
  2. Interiér standardní, Jak se otevírá? A co je uvnitř?
  3. Do města se vážně nehodí, Ale jsou situace, kdy přijde vhod
  4. Představte si, že sedíte v letadle
  5. Pekelně rychlý, hned jak si zvyknete
  6. Elektřina vs. oheň, Verdikt , Technické údaje
  7. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
BMW Z4 2.996
Rok výroby: 2007
Stav: 146 402 km
Cena: 299 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2006
Stav: 210 624 km
Cena: 140 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků