| BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive

| BMW 750Li xDrive

 | BMW 750Li xDrive
 | BMW 750Li xDrive
111
Fotogalerie

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Kapitoly článku:


Technologie z blízka: Laserová světla 

Teď nastal ten správný čas se podívat trochu blíže na některé technologické speciality a laserová světla jsou rozhodně jednou z nich. Princip je už dnes celkem známý, takže jen ve stručnosti. Původem světla je laserový paprsek, který produkují laserové diody. Ten je směřován do fluorescenční vrstvy a ta jej rozptýlí. Výsledkem je bílé světlo. 

Tenhle test byl pro mě první praktickou zkušeností s těmito světlomety a musím říci, že z noční jízdy jsem byl vyloženě nadšený. Světlomety totiž svítí hodně daleko, oficiálně až 600 m, jejich světlo je vážně příjemné a navíc jde o adaptivní světla, která konstantně mění své nastavení. 

_DSC1818.jpg_DSC1825.jpg_DSC1819.jpg
Za laserová světla dáte přibližně osmdesát tisíc, nicméně jde o příplatek, který se rozhodně vyplatí. Fungují totiž výborně

Upřímně mne mrzí, že nemáme v redakci techniku, pomocí které by šlo natočit představení, jaké v noci tato světla předvádí. Tohle není nějaký laciný systém, který by se vypnul tři sekundy po té, když ze zatáčky vyjede protijedoucí automobil. Zde funguje všechno hned. Oba světlomety jsou ovládány nezávisle, takže například zatímco ten levý svítí více k zemi, aby neoslňoval ostatní, pravý vám osvítí celou krajnici několik stovek metrů dopředu.

Za tohle si BMW zaslouží opravdu pochvalu. Navíc příplatek za laserová světla je necelých 80 tisíc korun, což jsou v podstatě drobné. Za stejné peníze si u BMW můžete koupit třeba zadní konzolu nebo dva tablety pro zadní cestující a další podobné zbytečnosti.  

_DSC1891.jpg_DSC1893.jpg_DSC1910.jpg
Ovládání gesty představuje další technologickou specialitu. Dvěma prsty například vypnete zvuk, točením ukazováčkem v prostoru zvýšíte nebo snížíte hlasitost

Technologie zblízka: Ovládání gesty

O tomto se mluvilo snad ještě více než o laserových světlometech. Ovládání gesty je zkrátka věc, která se zatím ještě moc v autech nevidí a je otázkou, zda se vůbec rozšíří. Systém samotný je ale celkem jednoduchý. Speciální čidlo rozpoznává pohyby vaší ruky a následně se „něco“ stane. 

Třeba kroužením ukazováčku zvýšíte (nebo naopak snížíte) hlasitost, máchnutím ukazováčkem a prostředníčkem do prostoru zvuk vypnete, můžete i přijímat a odmítat hovory a nebo si propojit nějaké gesto s konkrétní funkcí. 

Nejsem si jistý, jak moc to je praktické, ale je to extrémně efektní. Jakmile to někomu ukážete, bude valit tak moc oči, že si je div nevypíchne o volič automatické převodovky. Taková kouzla a čáry. Všichni si tuto novinku potřebují vyzkoušet. 

Je to něco nového, je to zajímavé, je to efektní, ovšem já si myslím, že zmáčknutí jednoho tlačítka místo mávání ukazováčkem nad voličem automatu je přece jen jednodušší. Nicméně se vsadím, že Gesture Control bude mít každá sedmička. Za prvé jde o efektní věc, za druhé je příplatek naprosto minimální. V ceníku našeho automobilu jsme ho našli za pět tisíc korun. 

_DSC1836.jpg_DSC1837.jpg_DSC1838.jpg_DSC1835.jpg_DSC1839.jpg_DSC1834.jpg
Také soustava kamer umožňuje velká kouzla a čáry. Především si můžete virtuálně automobil otáčet dle libosti a prohlížet tak parkovací manévr ze všech úhlů

Surround View

Ještě jedno gesto jsme nezmínili. Je to palec spojený s ukazováčkem, jako kdybyste drželi třeba vlas. Tohle gesto můžete použít v momentě, kdy se aktivuje parkovací asistent a tedy i soustava kamer. Nicméně aniž byste cokoliv dělali, je parkování díky soustavě kamer dost zajímavé. Systém přepíná mezi různými kamerami tak, jak se to zrovna hodí. Couváte? Vidíte obraz zadní kamery. Popojíždíte vpřed? Automaticky se na obrazovce objeví obraz přední kamery. BMW ovšem zašlo ještě dále. 

Vy si při parkování můžete auto na obrazovce otáčet a sledovat svůj manévr ze všech možných úhlů. A přesně to se právě dělá za pomoci výše popsaného gesta. Chytíte imaginární 3D model a rukou ho prostě otočíte. Pak můžete sledovat vaše couvání třeba tak, že se na obrazovce koukáte na auto zepředu. 

Je to další nesmírně efektní věc, ale já se vám přiznám k tomu, co asi mnozí tuší. Stejně jsem vždy a všude raději používal zpětná zrcátka. 

_DSC1913.jpg_DSC1807.jpg
Nebýt malinkatého štítku na B-sloupku, jednu z největších novinek ani nepoznáte. Základ karoserie obsahuje díly vyrobené z karbonem vyztuženého plastu. Sedmička si tuto technologii vypůjčila od modelů řady „i“

Technologie zblízka: Carbon Core

Dost možná to vůbec nejzajímavější na BMW řady 7 nové generace vlastně ani není na automobilu vůbec vidět. Nebýt malého štítku umístěného na prostředním sloupku, pravděpodobně byste nepoznali, že mnichovská automobilka aplikovala na svou vlajkovou loď technologii převzatou z modelů řady „i“. Pod označením Carbon Core se totiž ukrývá konstrukce karoserie obsahující díly vyrobené z plastů zesílených uhlíkovými vlákny. 

Cíl je naprosto jednoduchý - nižší hmotnost. Kromě karbonových dílů zde našly ve velkém uplatnění také hliníkové slitiny použité na podvozku, na menších detailech, na dveřích nebo na víku zavazadelníku. 

BMW uvádí úsporu hmotnosti 130 kg ve srovnání s předchozí generací, ovšem s tím, že na autě zároveň přibylo dost komfortní výbavy navíc. Že se tato nová technologie osvědčila, to naznačují prostá čísla. Zatímco testované BMW má v tabulkách zapsanou pohotovostní hmotnost 1990 kg, srovnatelný Mercedes-Benz třídy S v provedení S 500 L 4Matic je těžší o 80 kg. Mimochodem BMW slibuje rozložení hmotnosti v poměru 50/50. 

Technologie zblízka: Podvozek 

Ještě než vyrazíme na silnice, pár slov o podvozku, protože i ten stojí za pozornost. Standardem pro BMW řady 7 je vzduchové odpružení. To nabídne možnost zvednout vůz o 20 mm (při rychlostech do 35 km/h), v režimu Sport se světlá výška naopak o centimetr zmenší. 

Náš automobil dostal navíc příplatkový paket Executive Drive Pro, který do auta přinese  aktivní stabilizátory kombinované s nastavitelnými tlumiči. A aby toho nebylo málo, zadní náprava je řiditelná.

_DSC1803.jpg_DSC1804.jpg_DSC1809.jpg

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud