Kapitoly článku:
Interiér: Teď si držte klobouky
Ve srovnání s tím vším ostatní je ale design auta pouze jedna velká nuda. To hlavní se odehrává pod povrchem a začíná to už po otevření dveří. V ten moment na vás dýchne luxusní atmosféra okořeněná perfektním koženým čalouněním a neuvěřitelnou péči o detail. Teď si držte klobouky.
I když vpředu kromě všemožně nastavitelných, vyhřívaných a chlazených masážních sedadel nic na první pohled zas až tak dramatického nenajdete. Uspořádání palubní desky a všech ovladačů už dělá BMW pár let pořád stejně, což je dobře, protože jde o uspořádání velmi přehledné. Třeba takový Hyundai Genesis se nechal až nápadně inspirovat.
Základní uspořádání palubní desky a pracoviště řidiče dělá BMW už nějaký ten pátek v podstatě stejné a ani poslední vydání řady 7 není výjimkou; sedadla jsou nastavitelná v mnoha směrech a jsou maximálně pohodlná
Rozvor prodloužený o 140 mm ve srovnání s klasickou verzí zaručí dost prostoru (tedy i základ pro komfortní cestování), o zbytek se postará BMW, pokud si připlatíte. Elektricky nastavitelná sedadla vzadu vyjdou na šedesát tisíc, zadní konzola Executive Lounge vyjde hnedle na osmdesát tisíc. Výsledek ovšem stojí za to. Zdejší cestující se mohou těšit na komfort, jaký jen tak někde jinde nenajdou.
Sedačky jsou výborně tvarované, bohatě dimenzované a místo hlavové opěrky mají regulérní polštář. Z konzole si můžete vyložit stoleček, samozřejmostí je připojení na internet a další podobné multimediální drobnosti.
Sem se prostě člověk těší. Masáže, vyhřívání, chlazení, elektrické nastavování. No a ten polštářek... Zde se s komfortem opravdu nešetřilo
Coby správný ředitel se ale přece nebudete namáhat mačkáním nějakých tlačítek. Proto sem BMW připravilo jeden menší tablet efektně umístěný mezi zadní dvojici sedadel (mimochodem pokud ho chcete vyndat z držáku, zmáčknete tlačítko a on se pomalu vysune) a přes ten můžete ovládat prakticky všechno. Od sedaček, až po sluneční clony.
BMW samozřejmě nabízí i různá ambientní osvětlení, případně lze zvolit přes systém iDrive různé vůně (třeba vůni „stmívání tetelící se pouště“ jste rozhodně vždy v autě postrádali) a nechybí kvalitní ozvučení. Co kvalitní, fantastické. Přímo dokonalé.
Ze zadní řady můžete ovládat prakticky vše za pomoci menšího tabletu, který je velmi vkusně umístěn mezi zadní dvojici sedadel
Podobně jako u Mercedesu S Coupé testovaného dříve, se i zde zájemcům dostane zvuku křišťálově tak čistého, že by kdejaká studánka záviděla. Původcem tohoto zvukového potěšení je Bowers & Wilkins a popravdě je dobře, že výsledek hraje tak skvěle, protože cena tohoto příplatku je 151 000 Kč. Ano, za peníze, za které si někteří kupují celkem slušnou ojetinu, se v tomto případě kupují reproduktory.
A jestli se ptáte na prostor, nebo se snad podivujete nad tím, že tu dnes nemáme klasické tabulky s rozměry, pak vám odpovíme velmi jednoduše. Čtyřmístný automobil s celkovou délkou 5238 mm a šířkou bezmála dva metry prostě nemůže být uvnitř malý. Místa je v 750Li dost, úplně ve všech směrech. Jo a zavazadelník nabídne objem 515 litrů.
O zábavu během cesty se ve druhé řadě stará také multimediální systém nabízející všechno možné včetně připojení na internet
Ještě než nastoupíte
Ano, nová generace BMW řady 7 vás, minimálně v této luxusní výbavě, rozmazluje, ještě než vůbec nastoupíte. Už pouze dnes dobře známý klíček s dotykovým displejem je sám osobě něčím, co se zatím jen tak nevidí, přestože jde v podstatě o maličkost. Garantuji vám ale, že nad ní budou žasnout úplně všichni, komu klíček ukážete. A ne, hry se na tom hrát nedají a hovor s ním také nepřijmete. Zatím...
Chytrý klíček vám ukáže pár základních údajů typu dojezdu, uzamčení vozu, nebo možnosti nastavit aktivaci klimatizace. Přece nebudete nastupovat do rozpáleného interiéru. Tou největší vychytávkou je ovšem dálkové parkování.
Klíček s dotykovým displejem je věc, která vám sama o sobě zajistí pozornost všude tam, kde ho ukážete. Řekněme si ale na rovinu, že se bez něj v běžné praxi bez problému obejdete
Musím se ale přiznat k tomu, že jsem vůz během testu nedonutil k tomu, aby sám zaparkoval nebo vyparkoval, přestože jsem tuto věc opakovaně zkoušel v garážích i na otevřených parkovištích. Jak bylo řečeno v úvodu, klíček používá systém bezdrátového dobíjení, takže postačí, když ho v autě umístíte do držáku pod loketní opěrkou a on se sám jednoduše během jízdy dobije.