Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na pohled facelift
  2. Interiér: Teď si držte klobouky
  3. Laserová světla, Ovládání gesty, Surround View, Cabon Core, Podvozek
  4. Jak to všechno dohromady funguje?
  5. Závěr: Proč je nejhorší?, Verdikt, Technické údaje
  6. BMW 750Li xDrive: Fotogalerie

Každý zástupce téhle kategorie představuje výkladní skříň té které automobilky. Vzpomínám si, jak jsme při příchodu současného Audi A8 strávili na prezentaci obrovské množství času, protože bylo postupně popisováno, co všechno dnes už poměrně letitý model umí. Na prezentaci nové, v pořadí už šesté, generace BMW řady 7 to muselo vypadat podobně. Možná tam novináři strávili ještě více času, protože na tomto autě se v Mnichově opravdu vyřádili. Samozřejmě v dobrém slova smyslu. 

Luxusní auta | Sedany | Premiéry | BMW | Hybridy

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Také BMW řady 7 poslední generace posloužilo jako výkladní skříň všemožných technologií. Není náhoda, že do novinářské flotily zamířilo kromě klasické šestiválcové dieselové varianty rovněž provedení 750Li xDrive. Už samotné označení naznačuje, že právě tohle auto má za úkol jasně demonstrovat, co všechno mohou zákazníci využít. A právě tento exemplář se také zastavil v naší redakci. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 7 poslední generace má na zákazníky připraveno mnoho různých lákadel. Třeba tento konkrétní exemplář má navíc příplatková lákadla o celkové hodnotě 1,1 milionu korun

Stručný výčet? Karbonové jádro coby základ konstrukce karoserie, nízká hmotnost, tedy relativně nízká hmotnost, laserové světlomety, ovládání gesty, propracovaný interiér, možnost ovládat řadu funkcí přes tablet z druhé řady sedadel... Máme tu také aktivní stabilizátory, vzduchový podvozek nebo přepracovaný dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 330 kW (450 koní). A málem bych zapomněl na klíček s dotykovým displejem, který lze dobíjet v autě bezdrátově. 

Zkrátka je toho vážně hodně. Vlastně mám pocit, že bych speciálně na tento automobil potřeboval více než jeden testovací týden. Své vypovídá i cena. V základu vyjde testovaná verze na 3,1 milionu korun, náš exemplář ale dostal výbavu navíc za dalších 1,1 milionu korun. Tak se na to pojďme podívat podrobněji. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější šestou generaci BMW řady 7 si na pohled s tou předchozí nespletete, nicméně po stránce designu se příliš velká revoluce nekoná. Vzhled je ale na tomto autě ta nejméně zajímavá věc

Na pohled facelift

Asi nejméně zajímavý je nakonec design samotný. Obecně platí, že radikální mezigenerační skoky se v tomto segmentu zas tak moc nenosí a BMW to ukázalo více než jasně. Ve srovnání s pátou generací je rozdíl v designu zhruba stejný (nebo možná i menší), jaký předvedl třeba Lexus v rámci faceliftu svého LS. Ano, jsou zde jiné světlomety, je zde více chromu a je zde také na dveřích hokejka (nikoliv kvůli tomu, že zrovna teď probíhá mistrovství), základní koncepce se ale nezměnila. 

Co se ovšem změnilo, to je aerodynamika. Nová sedmička například dostala aktivní klapky umístěné za tou obrovskou maskou chladiče. Ty jsou standardně zavřené a otevírají se pouze tehdy, pokud to je potřeba. Za předními koly pak najdeme další průduch, který má pro změnu za úkol odvádět vzduch od brzd (tohle ale už známe třeba z X5). Aerodynamiku údajně vylepšují i zpětná zrcátka. Celkově se podařilo snížit odpor vzduchu o patnáct procent. 

Testy | SUV | Sportovní auta | Fascinace | BMW | BMW X5

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

Náš exemplář, jak jste si asi už všimli, ale není úplně standardní. BMW k tomuto autu dokoupilo ještě M paket. Ten v praxi znamená specifické nárazníky, výraznější prahy, matné brzdové třmeny, více chromu, devatenáctipalcová kola a také 115 tisíc korun navíc. Naším případem jsou ovšem dokonce dvacetipalcové disky a za ně zaplatíte 34 710 Kč. Opakem M sportovního paketu, jak se tato výbava jmenuje, je paket Pure Excellence.

Hodnocení designu nechám na každém z vás. Z praxe bych chtěl zdůraznit pouze jednu věc. Už od pohledu vypadá testované BMW jako velmi drahé auto, což je v tomto segmentu správně. 

Radosti
Perfektní zpracování
Jízdní vlastnosti
Komfort cestování
Velké množství technologických zajímavostí
Výborná světla
Relativně nízká spotřeba
Starosti
Některé inovace jsou tak trochu zbytečné
Na dokonalý komfort Mercedesu třídy S BMW malinko ztrácí
Příplatky za 1,1 milionu korun
9  /10
168 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie168 fotografií
_DSC1807.jpg _DSC1811.jpg _DSC1800.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na pohled facelift
  2. Interiér: Teď si držte klobouky
  3. Laserová světla, Ovládání gesty, Surround View, Cabon Core, Podvozek
  4. Jak to všechno dohromady funguje?
  5. Závěr: Proč je nejhorší?, Verdikt, Technické údaje
  6. BMW 750Li xDrive: Fotogalerie
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2006
Stav: 141 741 km
Cena: 105 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků