69
Fotogalerie

Test BMW 535i F10: dálniční expres

Kapitoly článku:


Méně může být u nové „pětky“ více

Tajenka skrývající odpověď na otázku, jak že se věci mají s novou pětkou se zdá být vyluštěna. F10 odhodil lecos z odvěké ryzí tváře pětkové řady a ve jménu větší konformity se přimknul pod křídla slovutné sedmičky. Nekonfliktní a vyvážený design exteriéru je opravdu krásným počinem, kterému lze těžko něco vytknout, trochu mi ale chyběla ona esenciální špetka vulgarity a agrese, kterou odpradávna oplývaly střední sedany BMW.

Podobně je na tom konzervativnější interiér, kterému po funkční i komfortní stránce nechybí zhola nic a nabízí řadu důmyslných hi-tech prvků. Uprostřed té pevnosti napěchované náramnou výbavou jsem se ale víc než kdy jindy v BMW cítil odtržený od dění za okny. Pro zájemce o luxusní limuzínu mercedesovského stylu ale jen dobře, škoda že vzadu se ani při třímetrovém rozvoru nebude moci příliš roztahovat.

Ne všichni zákazníci budou nadšeni z jinak výtečného přeplňovaného třílitru, který bude ve světě jen těžko hledat konkurenci, atmosféricky plněné osmiválce měly též své kouzlo. Otázkou osobních preferencí je volba převodovky - osobně bych volil manuál, osmistupňový (ač příplatkový) automat ale půjde na odbyt minimálně stejně dobře.

Jasnou indicii o komfortním směřování modelu dává vyspělý podvozek, který si i jen v ultrasportovním režimu zachovává patřičnou míru stavovské důstojnosti. V každém případě bych oželel příplatkové aktivní řízení (45 890,- Kč), které ve vyšších rychlostech účinně odstřihává poslední zbytky komunikačního kanálu mezi řidičem a předními koly.

Možnosti příplatkové výbavy jsou u BMW obecně skutečně velkorysé, při nákupu nové pětky ale platí dvakrát, že všeho moc škodí. To je důležité zejména pro ty, kteří se nechtějí jen vozit, ale mají stále ještě chuť doopravdy řídit.

Cena v základním provedení (BMW 520d): 1 084 200 Kč
Cena v základním testovaném provedení (BMW 535i): 1 323 400 Kč
Cena v testovaném provedení (BMW 535i + doplňková výbava): 1 973 400 Kč

Test BMW 535i F10 01.jpg Test BMW 535i F10 28.jpg Test BMW 535i F10 66.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu podél za přední nápravou
  • Objem: 2 979 ccm
  • Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 ot./min
  • Největší točivý moment: 400 Nm při 1 500 - 5 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Osmistupňová automatická převodovka
  • Pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 11,9
    • Mimo město: 6,4
    • Kombinovaná: 8,4
  • Objem palivové nádrže: 70 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: víceprvkové zavěšení
  • Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 775 kg
  • Užitečná hmotnost: 535 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 899 mm
  • Šířka: 1 860 mm
  • Výška: 1 464 mm
  • Rozvor náprav: 2 968 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: - l

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud