Kapitoly článku:
Čtyřkolka na způsob BMW
Zatímco prakticky všechny konkurenční automobilky světa se u svých vozů s pohonem všech kol snaží hrát na jejich „trvalost“ a dokonale neutrální chování v zatáčkách s povrchem se sníženou adhezí, BMW jde se svým xDrive u osobních aut poněkud jinou cestou. BMW 525d xDrive Touring svým chováním zůstává jasnou zadokolkou, čímž v ničem neubírá tradičnímu kouzlu BMW.
Na sněhu s tímto BMW zažijete více zábavy než snad s jakýmkoli jiným autem této kategorie, přesto jde spíše o komfortní loď pro cestování na dlouhé cesty
I bez deaktivace vám stabilizační systém leccos dovolí, takže zatáčky můžete snadno a dokonale řízeným způsobem projíždět v opoře na vnějším zadním kole. Během tohoto testu jsme měli možnost vyzkoušet širokou škálu jízdních podmínek včetně sněhové nadílky. Při protočení zadních kol se kola přední připínají plynule, ovšem s mírným zpožděním, jež ale stabilitu jízdy nijak neznejistí.
BMW 525d xDrive Touring je zkrátka svojí povahou zadokolka, jež vás ale nenechá jen tak uváznout. Pravdou ale je, že na čtvrt metru širokých pneumatikách jsme se v hlubším sněhu docela plácali. Na zadní nápravě jsou opět vzduchové měchy, jež bez ohledu na zatížení dorovnávají přednastavenou světlou výšku.
A vystupujeme
Za 1,7 mil. Kč si místo tohoto BMW můžete koupit také 10 nových Dacií Sandero a ještě vám zbude na exotickou dovolenou pro celou rodinu. A je toto BMW lepší než deset nových Dacií? Podle našeho názoru jednoznačně ano. Je to po všech stránkách vynikající, precizně postavený vůz pozoruhodně vyvážených vlastností, a pokud by někdo řekl, že i tato „pětka“ patří k nejlepším automobilům současnosti, asi bychom příliš vehementně neprotestovali.
Jistě, oproti klasickým BMW minulosti nové mnichovské vozy poněkud „měknou“, ale to dělají všichni, přičemž BMW se daří s trendy bojovat zbraněmi, jež dojmy z řízení příliš neomezují. Pokud však chcete auto opravdu hravé, poohlédněte se raději v jiné kategorii. Ale zpět k realitě. Třeba spotřeba dopadla dosti jinak, než co slibují oficiální materiály, ale na vině budou také náročné zimní počasí a syrovost tohoto auta, takže lze předpokládat, že ještě o litr dva klesne.
Kvalitní celek dělají detaily
Za celou dobu testu jsme tentokrát s vozem ujeli přes 1 200 km s celkovým průměrem 8,2 l/100 km. Na dálnici to bylo v průměru 7,6 l/100 km a mimo město jsme se dostali i k 6,5 l/100 km, ale níž ani o fous. BMW 525d xDrive Touring není žádná lehká váha, jeho pohotovostní hmotnost činí 1 895 kg, což je o 70 kg více než u téhož vozu bez xDrive.
Technické údaje: BMW 525d xDrive Touring
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 995 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Nejvyšší výkon
160 kW (218 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
450 Nm při 1 500 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,3 s
Nejvyšší rychlost
228 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
560 l • 1 670 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 895 kg • 2 460 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,4 • 4,9 • 5,4 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 600 mm • 1 626 mm
Rozměr pneumatik
245/45 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 907 × 1 860 × 1 462 mm
Naměřené hodnoty
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | – | – | – |
2 | 3 800 ot./min. | – | – |
3 | 2 600 ot./min. | – | – |
4 | 2 100 ot./min. | 3 700 ot./min. | – |
5 | 1 600 ot./min. | 2 800 ot./min. | 4 100 ot./min. |
6 | 1 200 ot./min. | 2 200 ot./min. | 3 200 ot./min. |
7 | – | 1 800 ot./min. | 2 700 ot./min. |
8 | – | 1 500 ot./min. | 2 100 ot./min. |
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh | 43 db |
50 km/h (4. st.) | 51 db |
130 km/h (5. st.) | 58 db |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Čas |
1 | 7,81 s |
2 | 7,32 s |
3 | 7,65 s |
Průměr | 7,593 s |
60 – 100 km/h |
Comfort | 5,41 s |
Sport+ | 4,97 s |
80 – 120 km/h |
Comfort | 5,88 s |
Sport+ | 5,22 s |