Foto: Archiv

| Foto: Archiv

150
Fotogalerie

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Kapitoly článku:


Povědomý interiér

Pokud máte zkušenosti třeba se starými „pětkami“ E39, najdete i v nové F11 vše tam, kde jste zvyklí, logika a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků vám budou více než povědomé. E60 jako by byla jen pokusem o vykročení jiným směrem, takže F11 se vrací se středovou konzolí natočenou k řidiči a přístrojový štít již nevypadá tak infantilně jako u E60.

P1140649.JPGP1140650.JPGP1140651.JPG
Robustní dveře se otevírají ve značném úhlu

Dveře jsou masivní a rozměrné a otevírají se v tak širokém úhlu, že při aretaci v nejzazší poloze máte problém vůbec na ně ze sedadla dosáhnout. Měkčených plastů v útrobách vozu mnoho nenajdete, přesto však použité čalounické i obkladové materiály působí špičkovým dojmem, což platí také o jejich zpracování, na němž jsme nenašli sebemenší chybičku ani v místech, kam normálně není vidět. Připravte se na kvalitní látku a Alcantaru s kontrastním stehováním, kterou najdete nejen na sedadlech, ale také ve dveřních výplních a po stranách středové konzole.

P1140637.JPGP1140638.JPGP1140639.JPGP1140620.JPGP1140621.JPGP1140641.JPG
Přední sedadla jsou pohodlná a všestranně seřiditelná

Cestující na všech sedadlech mají ve všech ohledech místa dostatek, nikoli však přebytek, ale na to jsme z vozů BMW zvyklí. U předních sedadel lze elektricky regulovat sklon opěradla a výšku sedáku, jeho sklon i podélný posuv můžete ovládat mechanicky. Vzadu se opravdu pohodlně svezou jen dva dospělí pasažéři, ten uprostřed by brzy proklínal nízký, ale široký tunel.

P1140642.JPGP1140643.JPGP1140644.JPGP1140645.JPGP1140647.JPGP1140648.JPG
Vzadu uprostřed by mohl vadit široký tunel

Černý strop opticky zmenšuje interiér, ale na nás to působilo spíše jako jisté posílení dojmu intimity. Vzadu jsou k dispozici dva individuálně ovládané výdechy ventilace, zásuvka na 12V a odkládací plošky na konci středové konzole, příjemná je široká středová opěra. Odkládacích prostorů je v interiéru minimum, spolehnout se tak lze prakticky jen na čalouněné kapsy ve dveřích, klasickou schránku před spolujezdcem a prostor pod středovou loketní opěrou.

Zavazadlový prostor tak akorát

Ani prostor pro zavazadla vysloveně neoslní svým objemem, hodnoty objemu v základním uspořádání a po sklopení sedadel odpovídají spíše zvyklostem kombíků nižší střední třídy, přičemž taková Octavia Combi III toto BMW překonává co do přepravní kapacity ve všech ohledech. Kufr zkrátka není u BMW prioritou, ne každý si kupuje kombi pro stěhování.

P1140632.JPGP1140634.JPGP1140635.JPGP1140636.JPGP1140633.JPGP1140697.JPG
Zavazadlový prostor je pohodlně přístupný elektricky zdvihanou i zavíranou zádí

Víko se otevírá i zavírá elektricky (samozřejmostí je pojistka proti sevření) a povely lze dávat transpondérem nebo tlačítky nad SPZ a vnitřní hraně víka. Již tradičně můžete otevírat samostatně jen okno, přičemž v obou případech se kotevní úchyty krycí rolety zdvihnou do horních částí sloupků D a usnadní tím přístup k zavazadlům. Po stranách najdete jen zdířku 12V a páčky odjišťování zadních opěradel, třeba háčky na zavěšení tašek byste hledali marně.

P1140605.JPGP1140607.JPGP1140608.JPGP1140609.JPGP1140610.JPGP1140611.JPG
Zavazadelník prostorem nevyniká, jeho využitelnost i variabilita jsou ale znamenité

Pod podlahou, opulentně podpíranou plynovou vzpěrou, jsou prostory pro odkládání drobností, rezervu ani lepicí sadu nehledejte, standardem jsou totiž všemi „milované“ pneumatiky RunFlat umožňující dojezd i po defektu. Podlaha zavazadlového prostoru sahá do úrovně příjemně nízké nákladové hrany, boky jsou zcela rovné a nezasahují do nich podběhy.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud