Kapitoly článku:
Povědomý interiér
Pokud máte zkušenosti třeba se starými „pětkami“ E39, najdete i v nové F11 vše tam, kde jste zvyklí, logika a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků vám budou více než povědomé. E60 jako by byla jen pokusem o vykročení jiným směrem, takže F11 se vrací se středovou konzolí natočenou k řidiči a přístrojový štít již nevypadá tak infantilně jako u E60.
Robustní dveře se otevírají ve značném úhlu
Dveře jsou masivní a rozměrné a otevírají se v tak širokém úhlu, že při aretaci v nejzazší poloze máte problém vůbec na ně ze sedadla dosáhnout. Měkčených plastů v útrobách vozu mnoho nenajdete, přesto však použité čalounické i obkladové materiály působí špičkovým dojmem, což platí také o jejich zpracování, na němž jsme nenašli sebemenší chybičku ani v místech, kam normálně není vidět. Připravte se na kvalitní látku a Alcantaru s kontrastním stehováním, kterou najdete nejen na sedadlech, ale také ve dveřních výplních a po stranách středové konzole.
Přední sedadla jsou pohodlná a všestranně seřiditelná
Cestující na všech sedadlech mají ve všech ohledech místa dostatek, nikoli však přebytek, ale na to jsme z vozů BMW zvyklí. U předních sedadel lze elektricky regulovat sklon opěradla a výšku sedáku, jeho sklon i podélný posuv můžete ovládat mechanicky. Vzadu se opravdu pohodlně svezou jen dva dospělí pasažéři, ten uprostřed by brzy proklínal nízký, ale široký tunel.
Vzadu uprostřed by mohl vadit široký tunel
Černý strop opticky zmenšuje interiér, ale na nás to působilo spíše jako jisté posílení dojmu intimity. Vzadu jsou k dispozici dva individuálně ovládané výdechy ventilace, zásuvka na 12V a odkládací plošky na konci středové konzole, příjemná je široká středová opěra. Odkládacích prostorů je v interiéru minimum, spolehnout se tak lze prakticky jen na čalouněné kapsy ve dveřích, klasickou schránku před spolujezdcem a prostor pod středovou loketní opěrou.
Zavazadlový prostor tak akorát
Ani prostor pro zavazadla vysloveně neoslní svým objemem, hodnoty objemu v základním uspořádání a po sklopení sedadel odpovídají spíše zvyklostem kombíků nižší střední třídy, přičemž taková Octavia Combi III toto BMW překonává co do přepravní kapacity ve všech ohledech. Kufr zkrátka není u BMW prioritou, ne každý si kupuje kombi pro stěhování.
Zavazadlový prostor je pohodlně přístupný elektricky zdvihanou i zavíranou zádí
Víko se otevírá i zavírá elektricky (samozřejmostí je pojistka proti sevření) a povely lze dávat transpondérem nebo tlačítky nad SPZ a vnitřní hraně víka. Již tradičně můžete otevírat samostatně jen okno, přičemž v obou případech se kotevní úchyty krycí rolety zdvihnou do horních částí sloupků D a usnadní tím přístup k zavazadlům. Po stranách najdete jen zdířku 12V a páčky odjišťování zadních opěradel, třeba háčky na zavěšení tašek byste hledali marně.
Zavazadelník prostorem nevyniká, jeho využitelnost i variabilita jsou ale znamenité
Pod podlahou, opulentně podpíranou plynovou vzpěrou, jsou prostory pro odkládání drobností, rezervu ani lepicí sadu nehledejte, standardem jsou totiž všemi „milované“ pneumatiky RunFlat umožňující dojezd i po defektu. Podlaha zavazadlového prostoru sahá do úrovně příjemně nízké nákladové hrany, boky jsou zcela rovné a nezasahují do nich podběhy.