Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Má jen čtyři válce, ale nabízí 218 koní, pohon všech kol a slušnou spotřebu. To je nové BMW 525d xDrive s karoserií Touring.
Seznam kapitol
  1. Návrat k decentnějším liniím, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Ve znamení M Sport, Klidné sebevědomí
  3. Povědomý interiér, Zavazadlový prostor tak akorát
  4. Ten pocit…, V hlavní roli ekologie, Vzhůru na silnici
  5. Čtyřkolka na způsob BMW, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (147x foto)

Návrat k decentnějším liniím

Souhra okolností tomu chtěla, že tento týden na Autorevue.cz bychom mohli nazvat týdnem BMW xDrive. V testech jsme vám totiž představili nejprve BMW 650i xDrive Gran Coupé, následoval sedan BMW 320d xDrive a nyní pro vás máme BMW 525d xDrive Touring. Tři auta jedné značky, každé pro zcela jiné zákazníky, přesto snad u žádného z nich není pochyb o tom, z vrat jaké automobilky vyjely.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 525d xDrive Touring

Aktuální generace sedanu vyšší střední třídy BMW 5 (F10) se představila na sklonku roku 2009 a záhy jej na trzích doplnila praktičtější verze kombi (F11) s tradičním označením Touring. Oproti předchozí „bangleovské“ generaci E60, na jejíž vzhled si řada zastánců značky dodnes nezvykla, působí poněkud elegantnějším, byť možná konzervativnějším dojmem. Po stylistické stránce má F10/F11 blíže spíše ke starší generaci E39.

Testy | BMW | BMW řada 3

Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

V průběhu roku 2011 se rozběhla obměna palety pohonných jednotek, jež přinesla hlavně na spotřebu zaměřené přeplňované čtyřválce, zážehové i vznětové. Ofenzíva modelů s pohonem všech kol xDrive pak dala vzniknout také variantě BMW 525d xDrive Touring, kterou vidíte na přiložených snímcích a jež prošla naším nejnovějším testem.

Nabídka verzí

V současnosti je modelová řada BMW 5 Touring (F11) k mání s několika čtyř a šestiválcovými motory dodávanými v různých stupních odladění. Začněme těmi zážehovými. Verze 520i a 528i mají dvoulitrové čtyřválce N20 s výkonem 184, resp. 245 koní (135/180 kW) a 530i s řadovým šestiválcem N53 o objemu 3,0 l zůstává v současnosti jedinou „pětkou“ s atmosférickým plněním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze 520d a 525d mají vznětový čtyřválec 2,0 l TwinPower

Náročnějším požadavkům vyhoví přeplňovaný třílitr N55 pro 535i s výkonem 306 koní (225 kW), případně osmiválec N63 o objemu 4,4 l a výkonu 407 koní (300 kW). Základem nabídky dieselů je dvoulitr TwinPower s turbodmychadlem typu  twin-scroll. Jde o jediné dmychadlo s náhonem vedeným dvěma samostatnými větvemi (jedna pro dva válce) až k lopatkovému kolu.

Konstrukce těchto oddělených náběhů spolu s klapkami a tryskami pak umožňuje přesnější hospodaření s masou výfukových plynů, z čehož těží především rychlost odezvy motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Čtyřválce TwinPower se dodávají ve verzích 520d a 525d s výkonem 184 a 218 koní (135, resp. 160 kW).

Testy | Sportovní auta | BMW

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Volbou pro náročnější, ovšem na spotřebu zaměřené řidiče jsou pak třílitrové šestiválce verzí 530d a 535d s výkony 258, resp. 313 koní (190/230 kW). Opravdovou špičkou je pak mezi vznětovými verzemi model BMW M550d xDrive Touring s poněkud bizarním, trojnásobně přeplňovaným třílitrem, jenž dosahuje výkonu plných 381 koní (280 kW), ovšem v průměru by měl podle poněkud nadsazeného tvrzení výrobce vykázat průměrnou spotřebu jen 6,4 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Návrat k decentnějším liniím, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Ve znamení M Sport, Klidné sebevědomí
  3. Povědomý interiér, Zavazadlový prostor tak akorát
  4. Ten pocit…, V hlavní roli ekologie, Vzhůru na silnici
  5. Čtyřkolka na způsob BMW, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (147x foto)
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků