Kapitoly článku:
Co znamená M Sport?
Prostě se s tím musíme srovnat, M s modročervenou trikolorou už zkrátka nemusí nutně znamenat špičkové BMW, jež zápasí s těmi nejlepšími svého segmentu. Tak třeba tento zkoušený vůz. Pod kapotou mu brble čtyřválcový naftový dvoulitr, ale odznáčky M Sport na blatnících má. To znamená, že je opatřen příplatkovým paketem M Sport s cenovkou 138 840 Kč.
M Sport paket zahrnuje například specifická kola a aerodynamické doplňky
Zvenčí M Sport paket znamená hlavně nové nárazníky, LED mlhovky, osmnáctipalcové ráfky a již zmíněné odznáčky, sportovní podvozek dostanete ale jen u verzí s pohonem zadních kol. Více toho už najdeme v interiéru, kde se můžete těšit na sportovní sedadla s čalouněním látkou a Alcantarou, hliníkové texturované dekorační obklady, černé čalounění stropu a tříramenný sportovní volant.
Za volantem
Výraznou předností tohoto volantu jsou jeho tenčí ramena, jež tolik neomezují výhled na páčky pod volantem a přístrojový štít. Třeba kontrolka na páčce stěračů značící aktivovaného „kamaráda do deště“ je tak konečně vidět. K zamačkávacím páčkám se už vracet nebudu, musím jen zopakovat, že jsem stále nepochopil přednosti tohoto řešení a že podle mého názoru stále převládají nevýhody.
K předním sedadlům nelze mít vážnějších výhrad
Přední sedadla mají elektrickou regulaci sedáku i opěráku, posuv je ale mechanický, stejně jako přestavitelnost přední části sedáku upravující oporu pod koleny. Regulace tuhosti bederní opěry chybí, ale tvarování sedáků a opěráků je natolik tuhé a vhodně navržené, že jsme tento prvek nepostrádali. Sedí se na prodyšném textilu, pouze okraje sedadel jsou spolu s částmi dveří a středové konzole čalouněny na dotek příjemnou Alcantarou.
Pracovišti řidiče dominuje sportovní volant s tenkými rameny zlepšujícími výhled
Přední sedadla účinně podpírají tělo řidiče i spolujezdce, zvláště boční opory jsou velmi vhodně a logicky tvarované, ale ani po dlouhých jízdách z nich nebudete vstávat rozlámaní. Potíž může nastat na horších vozovkách: v kombinaci s použitými ráfky je toto BMW opravdu dosti tvrdé a přejezdy ostrých nerovností nemá rád ani podvozek, ale k tomu později. V případě zájmu o podobný vůz je třeba doporučit delší zkušební jízdu po různých typech vozovek.
Odvěká otázka prostoru
Je celkem běžné, že se u BMW žehrá na malý interiér. S tím bohužel musíme souhlasit i v případě vozu na snímcích. Řidič běžného vzrůstu má přesto na sedadle dostatek místa ve všech směrech, ale zdůrazňuji slovo dostatek, tedy nikoli přebytek. Na toho, kdo s vozy BMW nemá zatím mnoho zkušeností, se mohou poměry za volantem působit až stísněně, zvláště pokud jde o širokou středovou konzoli, ale později si možná uvědomíte, že celé řešení pracoviště řidiče je i touto cestou zaměřeno na intenzivní kontakt mezi řidičem a jeho vozem.
Pracoviště řidiče se nijak nevymyká zvyklostem BMW; digitální přístrojový štít je za rozumný příplatek
Pokud jsme hodnotili nabídku místa na předních sedadlech jako dostatečnou, vzadu bude hodnocení horší. Dospělí se tam usadí vcelku pohodlně jen dva (to mimochodem naznačuje už tvarování opěráku a široký středový tunel), ovšem neměli by mít příliš dlouhé nohy. Běžně přitom budou přemlouvat řidiče a jeho spolujezdce k tomu, aby se „kousek posunuli“, dalšího rozměru tento konflikt nabude v případě potřeby instalace dětské sedačky...
Vzadu není místa na rozdávání, ale na to jsme si už u BMW za ty roky zvykli
Jinak podrobný popis interiéru a ovládacích prvků tentokrát vynecháme a zájemce odkážeme na test kombi BMW 525d xDrive s velmi podobnou výbavou i pohonnou soustavou. Nevýhodou zadních sedadel jsou nízko uložené sedáky, do kterých zkrátka zapadnete a nevidíte pořádně do stran, natož před sebe. Jistou stísněnost interiéru dojmově ještě podtrhuje tmavé obložení stropu.
Pod podlahou nenajdete ani lepicí sadu, ani rezervu (jen akumulátor), runflaty jsou v ceně
Zavazadlový prostor je celkem dlouhý a relativně vysoký, ale úzký, na rodinné dovolené zkrátka nepříliš vhodné. Pokud prostě hledáte prostorné auto, asi skončíte nakonec jinde. Ovšem pouze v případě, že se s BMW nesvezete, protože pak „hrozí“, že oželíte i místo…