Test BMW 520d xDrive Sedan: manažerská volba

72 komentářů

Hloupý Nemouš
13. října • 10:45

Rád bych dostal od ctěného auditoria názor:
Jsem profesionál v obory ochrany informací. Působím po celé EU, většinou ČR, Rakousko, SRN, Polsko, někdy trochu dál.
Spolupracuji většinou s IT organizacemi bank a někdy i státních úřadů. Do konce roku bych chtěl začít s dalším cyklem leasingů, tentokrát operativních. Uvažuji buď nad novým Superbem, nebo nad BMW 520, O jiných značkách (VW, francouzi, japonci atd) neuvažuju. Preferuji hlavně kvalitní automobil, na který se mohu spolehnout, bude relativně velký. Reprezentativnost nepožaduji. Auto je pro mne věc, která mne má spolehlivě dopravit do místa, kam potřebuji, bez toho abyc s ním byly nějaké problémy. Která z voleb je pro mne podle vás lepší? Chápu, že většina fanoušků BMW mne považuje už teď za blázna, ale já BMW považuju za výrobce automobilů a i když se mi jejich výtvory líbí, přihlížím také k užitné hodnotě vozu.

Jarek
3. srpna • 19:04

Ahoj jaký střešní box sedí na BMW 5? myslím vzhledově, je mi jasné, že jinak si můžu dát na auto jakýkoliv box.

Karel
4. srpna • 13:25

Podívejte se na střešní box od firmy Numann mají velice kvalitní rakve z dobrého plastu https://www.neumax.cz/autobox-neumann-adventure... ...

Filip
7. srpna • 9:48

Já jsem od nich kupoval bednu na auto Thule, také velice kvalitní a dobře vyřešené zamykání.

Jarek
11. srpna • 11:16

Tak díky moc, už jsem objednal bednu nosič na kolo i zahrdáku, ceny mají opravdu luxusní a hlavně mi to přišlo za dva dny domů.

Marek Bobko
10. května • 16:44

Porovnávať Passat a BMW 5 je nemiestne, je to ako porovnávať McDonald aSteak. VW je embéčka pre nemcov, bič viac, nič menej, skrátka koncern. . . B-]

stealth
15. dubna • 9:33

Pánové, pánové... Já jsem se u některých reakcí rozložil snad na atomy. Jeden píše o Passatu, který překonává BMW 5, druhý píše o tom, že vlastně nikdo neviděl pětkovou řadu jinak, než za okny autosalonu, pak se tady píše o prestiži BMW a "machr-indexu" a nakonec jsme se dostali i k naprosto línému motoru. Panebože...
Zaprvé, BMW 520D je všechno možné, ale rozhodně není líné. Už v továrním režimu má zrychlení lehce nad osm sekund, což je na většinu běžných situací naprosto v pohodě. Pokud si koupíte BMW Performance čip s novým chladičem a dalším prvky (záruka dva roky), tak se ve zrychlení dostanete na 7,5 sekundy (https://www.youtube.com/watch... a na stošedesáti jste za řekněme 18 sekund. Pokud vezmu v úvahu, že toto auto je v podstatě nejslabší v nabídce a že se s ním dá jezdit i za pět litrů (ujel jsem na jednu nádrž trasu Praha-Frankfurt-Praha a ještě dva další dny jezdil po Praze), tak dynamika a efektivnost využití paliva jsou naprosto excelentní.
Já jsem měl Passata (117.000 km jsem najezdil) a nyní i BMW 5 F11 (aktuálně 86.000 km) a mohu doufám objektivně srovnávat. Zaprvé pocit pohodlí a ticho v kabině je opravdu jinde a proto existují třídy. BMW 5 je ve vyšší střední a je to zatraceně znát. Zadruhé jízdní vlastnosti. Tady kritizuju BMW a vyzvednu přednosti Passatu. BMW5 na klasických tlumičích je prostě příliš měkké a se sedmnáctkama s profilvým číslem 55 jsou některé zatáčky tak říkajíc "o hubu". Passat je v řízení takový více samozřejmý, jistěji vede stopu. A jakkoliv je BMW5 měkké, tak nerovnosti do kabiny dost bouchají. Přejezd prahů a velkých nerovností je doprovázen kroucením karoserie (jde to v kabině slyšet) a když s těmi měkkými tlumiči najedete na "ostrůvek" pro chodce třeba 15 km/h, tak to nezvládnou a vy se tak zhoupnete, že škrtnete o "břicho". To v Passatu prostě není. Passat má taky kvalitnější materiály v kabině. Zpracování interiéru v pětce je prostě vhodné do čínské produkce, ale v německé prémii nemá co dělat. Kdo někdy přesedl z dlouhé cesty Audi A6 do BMW5 ví přesně, o čem mluvím. Takže pokud bych si měl dnes vybrat (i když mé měsíční příjmy se rovnají tomu Passatu), tak si zvolím asi VW a BMW nechám lidem, kteří fakt neví, co s penězi...

Stanley
15. dubna • 20:56

a ja som zasa na BMW 525d F10 najazdil 65 tisic km a komfortnejsie auto som v zivote nejazdil. Ano, mal som adaptivne tlmice - neviem, ci to bolo tym, ale tu vasu cestku betonku to zvladalo uplne bravurne. Moja nova A6 C7 ich ale nezvlada vobec, je to uplna tragedia oproti F10. Takisto je ten podvozok vyrazne lepsi ako 4matic na poslednom Ecku.Takisto vobec nechapem, o akom skrtani brucha a kruteni karoserie (??!) to rozpravate...
F10 je perfektne tuha a so zadnym nahonom skvele hrava v zakrutach.Passat a kvalitnejsie materialy? To snad nie... Neviem, ci som prisiel z ineho sveta ale to co tu pisete je uplne na smiech. Celkovo mi dost unika ta obluba VW koncernu v Cechach (ale aj na Slovensku). Napriek tomu, ze teraz jazdim na novej A6 C7, na interier BMW nedam dopustit. Jednoduchy, funkcny, ma bezkonkurencny iDrive (oproti tomu bordelu, co nazyva Audi slovom 'MMI', je to fakt sila) a prepinace maju normalny chod. Interier nevrzga, nepuka a v strede mu netroni zasekavajuca sa obrazovka MMI.F10 je skvele auto - samozrejme ak cloveku nevadi elektricky posilnovac, ktory zacalo BMW v poslednych 3 rokoch montovat povinne do vsetkych svojich aut.

stealth
16. dubna • 9:33

F10 je možná perfektně tuhá, ale F11 rozhodně ne. Když přejedu příčný práh u nás u domu, ve stropě to velmi nepříjemně skřípe. Škrtání břicha můžu na požádání nahrát. Stačí najet na práh rychlostí cca 15 kilometrů za hodinu a prásk - rána od podvozku. Pokud nepoznáte rozdíl mezi kvalitou Audi interiéru, výběru materiálů a "kvalitou" interiéru v BMW, tak asi s Vámi nelze příliš komunikovat.
Celkově mi Vaše reakce nepřipadá dvakrát objektivní, spíše mi přijde, že haníte Audi a vychvalujete přespříliš pětku.
Co se týče mé volby, tak po BMW nebude zcela určitě další BMW, takový blázen zase nejsem. Možná to bude VW, možná Audi, Lexus nebo Infinity. Možná nové E class (až bude). Ale BMW už nikdy. Byl jsem už tolikrát v servisu, že fakt ne.https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Jiri
27. října • 23:12

Neni to nejaka bouracka? A spatne opravena? Ta volna venkovni klika budiz, ale dvere jdou otevirat normalne-tohle se me nikdy u zadny nestalo a madla taky nevrzou ani pri 180 tis km...? Jsem druhy majitel 530d f11 od 80 tis km a nemam problem. Servisuji ve vlastnim servisu.

runner42
17. dubna • 12:35

Jojo, tyto videa by měl povinně vidět každý zastydlý BMW fanda. Zcela nová čtyřka přidala do koncertu vrzání středového tunelu při opření pravé nohy, drnčení čehosi v palubce po zapnutí klimatizace a povrzávání čelního skla v uložení při přejezdu nerovností :P

hihihi
17. dubna • 14:06

Ale to mi zase rekni, když to tak je, proc to lide kupuji ? Není to spis o kusu ???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth
18. dubna • 16:00

Ne, není to o kusu. Když se pozorně podíváš na detaily, když se zaměříš třeba na uložení sedadel, jejich zadní části, tak vidíš lajdactví někde pod úrovní současné čínské produkce. Nedokážu pochopit automobilku s takovou historií a takovým jménem, která naprosto dobrovolně rezignuje na kvalitu, kontrolní procesy a přitom jejich produkci nazývají ostatní luxusním zbožím. V tržním prostředí je to dost neobvyklý jev a je to dokazuje, jak skvěle BMW funguje marketing.

runner42
18. dubna • 10:11

Odpověd na první otázku - setrvačnost.
Odpověď na druhou otázku - Toto není Moskvič a nejsou šedesátá léta. Nic jako špatný kus by v této třídě automobilu nemělo existovat. Na to mají dobré automobilky komplexní kontrolní procesy, za které si ve výsledné ceně připlácíte. Pokud ovšem cena neodpovídá výsledku, jak je v poslední době u BMW pravidlem, znamená to, že automobilka maximalizuje svůj zisk na úkor zákazníka. Postupně tak mění svoje pracně vybudované dobré jméno za hotovost. Což ukazuje na znepokojivé změny v managementu BMW a na příchod lidí, upřednostňujících rychlý zisk před vším ostatním. Projděte si místní diskuze na téma BMW a zjistíte, že počet nespokojených klientů výrazně stoupá. Stejně tak u novinářů - kromě nadšeně hýkajících opisovačů marketingových materiálů se objevuje stále více těch, kteří jsou z kvality posledních BMW poněkud zaraženi.
Takže to není o kusu. To je o trendu.

hihihi
17. dubna • 0:47

Tak to si delas srandu ne ? Co na to servis BMW ? Ještě ze mam novou A6, to jak tam beres za madla je muj standardni test před koupi vozu :-)) jakéhokoliv, kde to vrze - jdu jinam. U A6 se to ani nehne, to same Lexus...

Zelí
15. dubna • 15:34

Tady je informací víc, jak v celém testu. OK. Nicméně i z toho krátkého popisu plyne jediný důvod, proč si někdo koupí vdolečka a to je onen machr-index 5/5. Jinak k tomu nevidím žádný důvod.

dave_007
15. dubna • 14:54

Koho zajima realna zkusenost? :-DTady je dulezitejsi co slysel znamy rikat nejakou pani u mlikarny na rohu!

Nemo
14. dubna • 18:29

90 percent z vas toto auto videlo len z vonku a mozno v nom sedelo niekde na autosalone :) tak neviem co ohovarate :) Toto je velmi dobre auto...

Tito
14. dubna • 20:12

Hahahahahahahahaa. Vlastně on to nebyl apríl? Tys tu blbost fakt myslel vážně? Tak změň buď prášky nebo doktora. BMW řady 5, natož pak se čtyřválcem 520d tedy opravdu ale opravdu není velmi dobré auto. Není dokonce ani dobré auto.
A to ani za cenu passata, kterou ti mimochodem záhy servis patřičně opepří hned poté, co v 75000km skončí stotisícový servis zdarma.Jen tak pro srovnání:
Nějaký debžo mi před časem odřel roh nárazníku. Klasický parkovací lišej. Předběžná nabídka opravy u BMW zněla 19750Kč a týden v servisu. Nezávislá lakovna to udělala kvalitně za 24hodin a 2200 kč.

Jenda
18. dubna • 16:54

Značkové servisy BMW jsou kapitola sama pro sebe. Kdekdo tu nadává na přemrštěné ceny českých servisů Audi a až na výjimky jejich nijak pronikavou kvalitu. To pravé hardcore ale zažijete až při změně značky na bramboráka. To je pak teprve masakr. Ceny ještě o další polovinu vyšší, odbornost ještě o další polovinu horší, nos hodně vzhůru a dodací lhůty dílů a prací katastrofa. A to nedejbože aby BMW nebo Cargarant začali schvalovat záruční opravu. Pak teprve nastává to pravé show. Na základě dvouleté zkušenosti s pokorně sklopenou hlavou mířím zpět do náruče velkého koncernu. Mnichov už nikdy více.

Moik
11. dubna • 16:04

To sorry, ale dát za tuto pětku 1,4 mi přijde hodně ujetý. Už to vypadalo, že doba cen aut jako v USA (+DPH) je tu, ale koukám soudruzi to stejně svým marketingem a PR zase vyženou nahoru.... Pětka je povedený auto, ale zatímco toho Passata asi pohodlně seženete za 760-800, tu pětku reálně koupíte za 1,2 a já tam teda rozdíl 450tis/+50% nevidím.... snad machr-index, ale na ten kaš...uBMW s tím svým předním pohonem, "cost-engineers" a úsporama mě začíná nas...Vlastním 320xd kupovanou s mírným nájezdem :-)

Antiautomat
12. dubna • 10:58

Vyhodte z toho tie zbytocnosti ako ten debilny automat, x-drive, sport paket a ten otrasny pristrojovy panel /totalny grc/ a hned je to lepsie a zabavnejsie. A motor je vyborny, to sa musi uznat.

Karel
12. dubna • 21:54

Tak trosku klidek.
AT a 4x4 bych u modernich pohodlnych aut rozhodne nepovazoval za zbytecnost!
Manual patri do sportovniho nacini a 4x4 se v zime hodi.... Jenom plus kdyz ta moznost tady je.

runner42
13. dubna • 9:38

Minimálně deset let ve sportovních autech dominují automaty a poslední 4 roky už minimálně polovinu těch zajímavějších ani v manuálu nelze koupit. Ty nej sporťáky se prodávají jen se dvojspokovým automatem. Takže napsat, že manuál patří do sportovního auta, je hodně mimo realitu.

Karel
13. dubna • 10:14

Tak blbe jsem to napsal... Ja jsem priznivec AT a myslel jsem to tak ze si dovedu
manual predstavit v nejake hracce na okruh nez v pohodlnem priblizovadle.
Co jsem jel v par sportovnich autech tak opraudu mela automat a ani jsem necitil potrebu sekvence nebo padel pod volantem.
A priznivci manualu vetsinou argumentuji lepsim zazitkem z rizeni, tak proto jsem to takto formuloval.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
14. dubna • 9:06

Aha, tak to jo :-)

Petfood
13. dubna • 18:33

Prauda praudoucí. Pádla pod volantem používám v průměru každých 5000km.Když si vzpomenu, že tam jsou. Tak nějak k tomu není dúvod, ono to řadí samo víceméně stejně jak bych řadil ručně.

Jan
12. dubna • 10:29

Passat je ale o triedu nizsi. Vobec nechapem, preco sa to s nim porovnava ...

Ondřej
12. dubna • 19:41

Přesně tak. Soupeřem pro VW Passat je BMW 3, případně pro BMW 5 je konkurentem VW Phaeton. Tyhle zavádějící články s vyzdvihujícím efektem pro VW už úplně bijou do očí.

Karel
12. dubna • 21:49

No tak BMW 5 opravdu spis ten Passat
Phaeton je o dve tridy jinde!

Shimi
12. dubna • 21:15

Chlapci, je potřeba chápat psaný text. S Passatem se to porovnává proto, aby byla vyzdvižena ta absurdita jeho ceny. Proč si kupovat za ranec střední třídu od VW, když můžeš mít za směšný příplatek vyšší střední od BMW. Tady vůbec nejde o zavádějící článek, nýbrž o vaše nepochopení věci. Víte jak se to říká s tím měřením a řezáním ;-)

Palo
13. dubna • 9:04

rozdiel 267tis teda takmer o 30% viac ako passat ozaj nie je zasadny :) :)

Karel
12. dubna • 21:51

Za cenu 5er msm dva Passaty a to uz stoji zs zvazeni

Karamba
12. dubna • 19:57

Vzhledem k tomu, že Phaeton stojí na základu A8, je konkurencí spíše pro 7er.

Tito
13. dubna • 13:17

Phaeton nestojí na základu A8 ale na základu Bentley FS. respektive BFS stojí na základu Phaetonu.

Zelí
12. dubna • 9:44

Blahopřeji za vynález zásadního, nového indexu ...... machr-index.... Ten by se měl vyskytovat v testech, kde rádi používají různé indexy a hvězdičkujou je. Takže tady je machr--index pět hvězd..

Karamba
12. dubna • 9:59

Auto s motorem, které zní jako diesel ve staré dodávce nemůže dostat 5/5 hvězd za machr index.

Zelí
12. dubna • 17:04

Bavorský vdoleček má vždy machr index 5/5. To je standard.

dave_007
13. dubna • 16:13

To proto, ze v Ceske kotline nektera pubertalni devcata pri zahlednuti BMW zajikave vykrikuji: "Bafko!" A o to tem machrum jde v prvni rade.
Vychazeji s toho, ze zeny rozeznaji predevsim barvu, nektera dokonce i znacku. Je tak vcelku jednoduche i s ctyrvalcovym turbodieselem z pujcovny takove kocicce vylhat diru do hlavy. :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petfood
13. dubna • 18:29

nejen do hlavy..... nakonec to "do hlavy" můžeš vynechat úplně

JirkaK
11. dubna • 14:36

Začalo to kdysi jedničkovou octavií, která se alespoň podle komentářů v recenzích stala vlhkým snem všech českých manažerů. Mě by prostě zajímalo, proč je každé auto, které chce někdo předvést jako "lepší", najednou manažerské. Ano, rozumím tomu že manažer si na něj dokáže vydělat. Ale stejně tak to může znamenat konstatování "na tohle si poctivou a pro ostatní užitečnou prací nikdy nevyděláš". A v reálu takový manažer stejně skončí u auta typu Superb, Passat, Audi, aby ukázal že na to má a není úplná socka, ale na takové BMW nebo Mercedes stejně nemá koule, protože by tím mohl nasrat svého senior managera. Je mnoho jiných povolání, kde si na něj člověk může vydělat i jinak. Proto se ptám, proč stejně nejsou i typická auta podnikatelská, lékařská, zastupitelská, politická, lobbystická, herecká, muzikantská, policajtská.....

Filip
10. dubna • 15:51

leč se to zdá neuvěřitelné JirkaK ..... Tebou vyjmenované profese , kupodivu napříč Evropou ,,USA" mají své top značky ....
podnikatelská = OOOO / BMW / BENZ , lékařská = VW , VOLVO / OOOO, zastupitelská - SKODA , OOOO , , politická = SKODA , OOOO , BENZ , lobbystická = OOOO , BMW , BENZ / PORSCHE a exklusivní vozy , herecká = CITROEN , OOOO , BMW , muzikantská = CITROEN , BMW , BENZ , OOOO , policajtská..... :D ? dle regionu ;)pro všechny ostatní .... VW Passat srovnávat s BMW 5 .... ? ? :D :D :D si děláte prdel , ne !!!? :D :D :D ...... vlastnil jsem VW Passat B7 2,0tdi 103kw / i 125Kw a ... nelze srovnat , nic !!! možná jen vnitřní prostor , tam VW vítězí .Co se týká úplně nového modelu Passat 2015 .... ? B8 ? ....to je už jiné , kvalita hlavně interiéru začíná silně atakovat prémiovou sestru Audi a tudíž ... se pomalu dostává před BMW , na nové modely Benz ztrácí ... interiérem určitě , jiný šálek kávy jsou např. převodovky ....

Adam
11. dubna • 9:57

Kéž by "digitální přístrojový štít" byl u všech aut teď i v budoucnu na volbě zákazníka. I přes nesporné výhody, které přináší (variablitia), působí na mne mnohem méně hodnotně a příjemně než klasické analogy. A šaškárna, ve kterou se budíky změní v režimu sport, mi akorát připomíná PC hry, a to ještě ty méně povedené... Je to podobný pocit jako u hodinek. I když by na Breitlingách mohl svítit barevný displej ve Full HD rozlišení, nejsou ty staromódní ručičky přeci jen lepší volba? Nikoliv kvůli funkčnosti, ale čistě pro tu radost z mechaniky, která náš svět pomalu opouští.

Jméno
12. dubna • 9:55

Dobe analogovych pristrojovych stitu pomalu zvoni hrana, do 15 let je v planu do aut montovat vice tech digi nez klasickych. Duvod je jednoduchy, umi to zobrazit cokoliv ale hlavne - je to levnejsi. Uzivejte analogu, dokud to jde :)

RRR
11. dubna • 11:26

tak tak, v životě bych to nechtěl.
ale ono to možná souvisí s tím, že lcd panel je prostě levnější než klasická mechanika a v případě potřeby zvládne vykreslovat/vypisovat cokoliv...

Jenda
11. dubna • 16:03

V případě BMW s hnusně rumělkovým podbarvením a podivnou logikou dobré leda pro puberťáky.
Autora článku poněkud nechápu. Proč je líná podmotorovaná mrcha s dýchavičným dvoulitrem manažerskou volbou? To jako že manažeři mají dost času a trpělivosti čekat, než si to těžký koráb s ne úplně spolupracujícím osmikvaltem navzájem domluví a x sekund po sešlápnutí plynu se teprve začne něco - ale nicmoc - dít? Bohužel první a poslední naftové BMW, které jakžtakž jede, je třívysavačové M50d. Všechny nižší edice jsou líné lemry s ohavným zvukovým doprovodem, velmi připomínajícím Hyundai Sonatu CRDI s 500tis. km na hrbu.

Jan
12. dubna • 10:28

Mne to auto vobec "line" nepripada a na bezpecnu a sviznu jazdu je viac nez dostacujuce. Premyslat nad BMW 5, asi by som radsej nieco vykonnejsie, ale ze je to lenive je hlupost. Ako bolo povedane v clanku, stale je to vykonnejsie nez vacsina toho co na ceste stretnete :)

Tito
13. dubna • 8:49

To je otázka osobního chápání dynamiky auta, pokud to vztahuješ k dynamice fabie 1,2HTP, pak je BMW lehce raněný dravec. 520d v xdrivu já za dynamické auto nepovažuju. Reakce na plyn jsou nekonečné a když už přijdou, není to nicmoc. O polovinu levnější passat 130kW reaguje neporovnatelně rychleji a s daleko větším jednoznačným zátahem a bez drsně nepříjemných zvukových projevů, typických pro všechna déčka od béemvé.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hloupý Nemouš
24. října • 18:53

Nevím. Mohu porovnávat BMW 520d xDrive, VW Passat s tím 130kW motorem a Škodu Superb 2015 s 110kW TD. Vše v automatu. S automaty mám dlouhé zkušenosti, takže je jasné, že na ně občas uplatňuju "nefér fígle"
Zatím se mi nejlíp jezdí s BMW. Není to otázka ceny, prestiže ani ničeho jiného. Prostě to jede dobře. Jistě, není to pětilitr, který trhá dlažební kostky, ale na to, co od něj potřebuju je to skvělé. Jízdní vlastnosti velmi dobré, pohodlné, vleze se do něj docela hodně nákladu, při jízdě po dálnicích jezdí za 5-6l průměrnou rychlostí kolem 150 km/hod.
A cena? No, 1.3 milionu asi není zrovna za babku, ale stojí to za to, vzhledem k faktu, že jsem na autě závislý jak životem, tak výdělkem.

WP
14. dubna • 10:16

"Tito" nesoudní obhajovači veskrze služebních Pašíků jsou směšní snad i sami sobě. Vzhledem k tomu, co jsi napsal, se nedá ani předpokládat, že jsi v BMW5 vůbec kdy seděl. Jen je cítit zapšklost, že na něj jaksi nezbyl firemní budget, nebo domácí kasička. Pokud ti psychicky pomáhá podobná vnitroduševní politika, pak je to asi jediný klad, toho co z tebe padá:-)

Tomas
18. června • 12:20

Nerekl bych ze jsou to nesoudni obhajovaci. Popravde prvni dojmy pri primem srovnavani Passat vs 520d byly naprosto stejne. ... nez clovek zjistil, ze to jsou opravdu jen dojmy. Pocitove je Passat dravec a dela dojem silne akcelerace, ale v realu je pomalejsi. 520d klame telem, nedoda stejny pocit jako Passat ale vzdy bylo rychlejsi.komentar ohledne zvukoveho projevu ... ano, tady bych souhlasil s tim ze v F10/F11 pan asi nesedel, nebot rozdil tichosti uvnitr BMW je neporovnatelny s hlukem VW.

Tito
14. dubna • 20:00

Sám jsi směšný nebo spíš trapný ty vnitroduševní politiko.Passata nemám a nechci mít. BMW jsem měl a nechci mít. Pouze stručně porovnávám porovnatelné a to na základě vlastní jízdní zkušenosti s obojím. Passat není prémie a lze ho koupit téměř o polovinu lecněji než 520d X. Passat má víc místa vpředu i vzadu, jízdní dojem není o nic horší než v základní verzi BMW 5, je dynamičtější, méně žere, má daleko levnější servis a při akceleraci nevydává dunivě uřvaný zvuk. DSG v passatu navíc daleko smysluplněji řadí než sice skvělá, ale s řj motoru BMW špatně sladěná převodovka ZF8HP. Ano, nemá ten pravý machrindex.
U BMW mě spíš zaráží, proč bych měl vydat v podstatě za holátko s nesmyslným motorem skoro 1,5M, když za o nějakých 200t navíc dealeři rádi dodají oslevovanou 530dX s jakeš takeš slušnou výbavou, což je auto, které dává daleko víc smysl než 520. Když už bych tedy vůbec měl o této značce uvažovat, což už znovu rozhodně nikdy nehodlám.

Radek
6. února • 0:52

Souhlasím, mám podobné zkušenosti v porovnání Passat a BMW 5. Passat považuji za lepší volbu.

WP
15. dubna • 5:04

Píšeš pořád ty samý nesmysly. Passat je pro BMW5 nejen o třídu menší co vším co k tomu patří, ale levnější obecně přístupem. Jestli pro tebe není jízdní dojem BMW5 obecně lepší, pak máš pravdu, že vyhazovat peníze nemusíš, valná většina lidí ten rozdíl pozná. Podstatně větší kroucení karoserie Passatu, měkkej v kolenou, žužlavý řízení při rychlejší jízdě, neprogresivní brzdy...
Všechny dvoulitry v naftě co mi kdy prošly rukama běžně žraly kolem 6-6,5. Píšeš tu bajky o nižší spotřebě, zrovna TDI ve srovnatelným autě a s výkonem podobným "d" žere víc. V E9x nebo v X1 je dvoulitr dost slyšet, utlumení F10,30 je někde jinde.
Pokud se bavíš o cenách, pak víš, že ceníkovku nikdo!!! řešit nebude.
To, že jsi pravděpodobně koupil volítánka, rozpadl se ti a neumíš se s tím srovnat není problém vrtule;-)

Karel
15. dubna • 22:49

Tak v rodine jsou obě auta.... Jak Passat 2.0TDI DSG tak BMW 530d AT
A az dynamictejsi projev (logicky pri pohledu na vykon) je pri normalni jizde Passat naprosto srovnatelny konkurent (mimo zminovany MI) za temer polovinu penez.
Kazdeho volba. Jen bych byl opatrny s vykriky se 5er je o tridu jinde.

WP
16. dubna • 11:05

Vykriky? Karle nezlob se na me, ale BMW 5 je opravdu nekde jinde. Mam ve firme Passaty, kdyz jsem vybiral svoje nove auto, byla F10 naprostym favoritem a i kdyz jsem volil nakonec jinak, beru ji jako top volbu v komplexu vsech vlastnosti.
Passat je slusny auto stredni tridy, ale od jizdnich vlastnosti, motorizace, komfort pres interier je citit kazdy usetreny desetitisic mezi temito vozy.

Barnodaj
22. dubna • 9:46

Mojim predchádzajúcim služobným autom bol Passat 2,0tdi 4motion DSG a najzdil som s ním viac ako 110 000km. Bol som s ním absolútne spokojný a auto bolo velmi pohodlne. Môj názor bol vtedy taký, ze je úplná hlúposť kupovať vyššiu triedu auta. Tento názor mi však vydržal len kým som ako ďalšieho sluzobaka nedoslat F10 525xd. Po pár tisíc km človek pochopí rozdiel. Bezpečie pohodlie, minimálna únava po dlhšej ceste za tie peniaze stoja. Teraz mam f11 525xd LCI a este väčšia spokojnosť (najazdených este len 30 000km...). Motor autu uplne stačí (na f11 530d som najazdil 25000km, tak mam s čím porovnať). Jediná vec, ktorá mi oproti R6 vadí, je zvuk...

runner42
16. dubna • 14:00

Nic proti, ale jestli je v nějakém autě cítit a vidět úspory, je to právě BMW. BMW bylo kdysi hvězda ve kvalitě - a proto je na něm ten cost cutting vidět zdaleka nejvíc a některý typ zákazníků se od něj odklání.
VW byl vždy jen VW, tudíž může stěží nějak výrazně negativně překvapit.To že se BMW řady 5 a VW Passat přiblížili, je prostě fakt. Ale není to proto, že by se VW tak zlepšil. Takže není co slavit.

Radek
6. února • 0:45

Naprosto souhlasím, naopak kvalitou je Passat dál (i když to tak možná nevypadá), ale šetří se opravdu více v BMW - bohužel na úkor kvality (zejm. odolnost plastů/interiéru je špatná).

stealth
16. dubna • 15:46

Po více jak dvouleté zkušenosti můžu jen potvrdit. Extrémně low-cost rádoby prémiové auto.

Kyle
11. dubna • 16:37

Proč manažerská volba ? Co na 4 kolech se dá koupit za 1,4 mega , když tuhle zkušenost bohužel nemám a v životě jsem za auto utratil maximálně 728 tisíc čekokreditů? Stačí zavřít oči a chvíli si to představovat...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Sakra, koupit za ty prachy tohle a ještě k tomu v bílé barvě, to už vyžaduje notnou dávku fantazie. Ale kdybych byl manažer na Prozacu, otrávenej prací a životem, kterého to v autě nebaví a obden uvažuje o sebevraždě, asi bych do toho taky šel. Pětsetdváca bude dobré auto.

dsf
13. dubna • 11:12

Tak ja ti to vysvetlim.Vecne, funkcne:
Ak casto jazdis na stredne vzdialenosti, dialnica, po meste nie prilis plus je tu ta nasatndardna bezpecnost prave v tomto aute, crash testy tak toto auto vitazi aj proti mercedesu ci audi. Poviem priklad, auto ma vykon 150 kW ale po dialnici staci 30kW a aj keby malo 220 kW vykon tak je zbytocny, naopka ka dakto chodi po okresnych cestach v hustej doprave a predbieha tak potom jednoznacne vyssi vykon.Cenovo.
BMW dava velke zlavy, zvlast ak by toho firma kupila viac a dala ako vyhodu k platom - na sukromne uzivanie.Takze tam kam je to auto urcene je to presne to, co ma byt.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek
6. února • 0:37

Bohužel, BMW 5 (a bohužel i jiné řady) nemají žádnou nadstandardní bezpečnost, spíše podrůměrnou - viz testy IIHS.

Tomas
18. června • 12:11

jako majitel sluzebni 520d f10 muzu rict nasledujici:
Pro normalni jezdeni mirne mimo zakonne limity je auto motorove naprosto dostacujici a jak je jiz zmineno v clanku, opravdu si v pohode poradi s vetsinou stroju na nasich cestach. Neni to M raketa, ale pri srovnani s jinymi diesel dvoulitry je na tom skvele. Rozumna dlouhodoba kombinovana spotreba kolem 6l. Skvele pri dlouhych dalnicnich prejezdech, trosku velke do mesta ale da se. Dostatecne reprezentativni a pritom porad jeste relativne akceptovatelene sportovni chovani po prepnuti na sport, byt F10/F11 uz na muj vkus zlimuzoidnelo vic nez melo.Vytky na pomaly osmikvalt automat. Ano, podradit pri kickdownu chvili trva, je to dano tim ze je to 8mi kvalt, proto se k nemu clovek tak musi chovat a bud reagovat o chvili drive a nebo si podradit manualne - otazka zvyku (priznavam ze automatiku bych ladil jinak, sedlo by mi neco mezi comfort a sport modem, ale neni to nic zasadniho)
Maly prostor ? Pri vysce vsech clenu rodiny temer 190cm jsem nepocitil zadny limit, stejne tak s velikosti kufru, byt kombi je samozrejme v tomto ohledu praktictejsi.Takze na zaver minusy co vidim po triletem pouzivani:
- nejzasadnejsi je na muj vkus ne idealne naladene prerazovani v automat modu, pocitove bych vzdy radil o neco pozdeji (chtelo by to moznosti volby nastaveni "na spotrebu" z fabriky a vlastni nastaveni, ve vsech modech)
- zavirani dveri (clovek s tim triska pomalu jak s MBeckem, uz je jasne proc BMW nabizi automaticke dovirani, ale za priplatek :) )
- logika prepinani a nemoznost nastaveni default modu na LCD obrazovce ve stredu panelu
- mod ECO je k nicemu, citliva noha v comfort modu dosahne lepsich vysledku spotreby, a vzhledem k pomalosti reakci jej povazuji za doslova nebezpecny

runner42
15. dubna • 10:40

Po dálnici stačí 30kW? :-D
Tedy v teoretickém výpočtu maximální rychlosti pro pomocné střední školy ano.
Po dosazení do výpočtu akcelerace, který na rozdíl od předchozího zohledňuje hmotnost vozidla, odpor vzduchu a zohlednění ztrát v převodech zjistíte, že by vaše konfekční auto se 30kW nezrychlilo přes 100km/h. A každý další kilometr si vyžádá hodně výkonu, protože výkon potřebný k překonání odporu vzduchu roste kubicky.
Pro zrychlení na dálničních 130 tedy tohle bávo potřebuje zhruba 67kW. Pro dosažení 150km/h je to už ale dvojnásobek.

JirkaK
15. dubna • 17:02

Myslím že tvůj odhad je trochu přestřelený, Trabant s výkonem tuším 18 kW se akorát na tu reálnou stovku rozjede. Stará socialistická auta s výkonem kolem 33kW /45HP měly strop kolem 120km/h, později s výkonem blížícím se ke 40kW zvládly s odřenýma ušima i reálných 130 a to i s aerodynamikou krabice od bot. Fabie HTP "f černým péčku" , tedy asi se 40kW má taky strop akorát na 130km/h a víc dá jenom z kopce nebo s větrem v zádech. Patnáctky žigulíky a polské Fiaty s 55kW jely i kilo pade.

runner42
16. dubna • 9:52

Přestřelený je pouze v té poslední větě, není to dvakrát více, ale o cca 15% méně. Napsal jsem to jako slovní obrat kvůli zdůraznění.
K Trabantovi - u hmotnosti 615kg 1,2m2 čelního profilu (odhaduji) a výkonu 17kW mi vychází cca 105-110 km/h, což myslím odpovídá.Na fábii jsem už odpovídal výše a že si stará malá a lehká auta vystačila s relativně slabými motory rozhodně nezpochybňuji.
Což nic nemění na tom, že 30kW v autě o hmotnosti 1,5 tuny s dvoumetrovým čelním profilem je pro dálnici opravdu dobrý vtip. Stačí se na dálnic podívat, kolik vám motor při 130km/h točí a zamyslet se, proč asi ;-)

Beyczech
15. dubna • 16:57

Panebože, co to tady meleš??? Podle toho tvého výpočtu by Fabie 1,2HTP musela mít přes 200kW, protože se z toho dá vymáčknout 180 km/h. Chceš mi říct, že auto s 30kW nedokáže jet 100 km/h? Jaký výkon si myslíš, že měla auta (např MB) v šedesátých letech??? Nebylo to o moc více a jelo to i 130. Jsi úplně mimo. Maximální rychlost vozidla ovlivňuje spousta faktorů, ano, výkon je jedním z nich, ale že by jsi potřeboval na 150 km/h 134 kW, bez ohledu na aerodynamiku vozu, pneumatiky, točivý moment motoru a dalších a dalších věcí, tak to jsi hustej...

runner42
16. dubna • 9:36

Nevím co zpochybňuješ. Jestli vzorec akcelerace, technické paramtery udávané BMW nebo tvoji schopnost si je do toho vzorce dosadit a počítat s integrálem. Každopádně si tě dovolím v několika bodech opravit.
1. Fabia 1,2 HTP 47kW není schopna dosáhnout rychlosti 180 km/h. Aby jí dosáhla, potřebovala by při zachování stejné hmotnosti motor o výkonu cca 70kW.
2. Auto s 30kW dokáže jet mnohem víc, než 100km/h. Dokonce i víc než 130km/h. Stačí, když bude mít poloviční obsah čelního profilu a hmotnost 500 kilo.
3. Škoda 1000MB de Luxe r.v. 1966 mého dědy měla výkon 36kW. Vážila ovšem 750 kilo a obsah čelního profilu byl oproti zde diskutovanému BMW o třetinu menší. Díky tomu dosahovala rychlosti 120km/h.
4. Na maximální rychlost vozidla točivý moment motoru přímý vliv rozhodně nemá a uvádět ho jako samostatný parametr vedle výkonu je srandovní.a ano, jsem hustej :-P

runner42
15. dubna • 15:29

Jen obecní idiot nebo dogmatický věřící, tedy stvoření duševně prostá, dávají mínus bez argumentu. ;-)

dsf
13. dubna • 11:22

Tesla a Qoros su bezpecnejsie?Budsiky kazia oci a horsi tym lucov v diskoch asi ani neexistuje - zvysujuu virenie rovnou nabeznou hranou. A redakcia co takto foto podvozka, zeby smam d´torchu podiskutovali o aute samotnom.

dsf
13. dubna • 11:23

Redakcia aky vykon to uakzovalo pri 130 na dialnici?

Doporučujeme

Články odjinud