Test BMW 435i: GT jak se patří

Trojka s karoserií kupé si vysloužila spolu s kabrioletem samostatné postavení. Jestli byl hlavním důvodem vzhled, pak udělali mnichovští správné rozhodnutí. Tohle kupé je po stránce designu hodně, ale opravdu hodně povedené.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je speciální?
  2. Počty, Stále stejná písnička
  3. Motor hlavní zbraní, Jenže ono sportovní není
  4. Volání dálek, GT jak se patří, Technické údaje
  5. Fotogalerie

BMW usilovně pracuje na kompletní postupce. Docela dlouhou dobu k jejímu zkompletování nebylo daleko, jenže chyběla čtyřka. Ta se nám ukázala coby koncept poprvé před rokem na autosalonu v Detoritu, aby se o pár měsíců později (přesně řečeno v polovině června 2013) s definitivní platností odhalila široké veřejnosti. Na rozdíl od dřívějších dob tedy v nabídce už nehledejme model 3 Coupe, současnost nese označení 4.

Video | Design | BMW | Kupé | Premiéry

BMW 4 Coupe oficiálně představeno (115 x foto, 2 x video)

Důvody? Čtyřka má být speciální automobil. Vlastně u BMW použili stejnou taktiku, jakou před lety aplikovalo Subaru na své vrcholné STI, ze kterého namísto Imprezy WRX STI udělalo nový model označený prostě jako WRX STI. A podobných případů bychom v historii našli více (viz. třeba Toyota Verso).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kupé je oproti sedanu výrazně nižší a širší. Nechybí ani bezrámové dveře. 

Je speciální?

Na úvod se nabízí prostá otázka: Jaká je realita? Je čtyřka opravdu tak speciální? Nemám ve zvyku příliš rozepisovat design, ale tady se myslím hodí udělat výjimku. Můžete a nemusíte se mnou souhlasit, nicméně jsem toho názoru, že se čtyřkové BMW velmi povedlo. U modelů této značky mě poslední dobou začíná vadit jednotvárnost, se kterou přichází jeden za druhým a vždy se vzhledově opakuje to samé, ale u kupé jakoby známé tvary dostaly své maximální naplnění.

Tuning | Design | BMW | Sportovní auta | Kupé | Příslušenství | Premiéry

Alpina B4 BiTurbo: kout železo, dokud je žhavé…

Jak jsme psali už dříve (a jak je u BMW poslední dobou zvykem), na trh dorazila čtyřka rovnou v několika provedeních. Zájemce může zvolit Sport Line, Modern Line, Luxury Line nebo případně nejostřeji vyhlížející M Sport Paket, což byl náš případ. Auto díky tomu dostalo agresivnější nárazník, osmnáctipalcová kola, sem tam se na karoserii objevuje logo M... Stará známá písnička. Ale znovu se budu opakovat, nic to nemění na faktu, že je testovaná konfigurace velmi atraktivní. Soudě podle reakcí kolemjdoucích nejsem jediný, kdo si to myslí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
M Sportovní paket přidá agresivnější nárazník, osmnáctipalcová kola, občas zahlédnete na karoserii písmeno M... Celek vypadá dohromady výborně. 

Uznávám, je to malinká chyba na kráse, ale samotný fakt, že automobilka typu BMW potřebuje šetřit jednoduše zamrzí.

V následující kapitole se podíváme na to, jak moc se čtyřka liší od starého trojkokvého kupé a jaké rozdíly najdeme při srovnání se základním sedanem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je speciální?
  2. Počty, Stále stejná písnička
  3. Motor hlavní zbraní, Jenže ono sportovní není
  4. Volání dálek, GT jak se patří, Technické údaje
  5. Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků