Test BMW 328i GT: velký cestovatel se silným srdcem

21 komentářů

Michal
12. listopadu • 19:21

Dobrý den,moc děkuji za jednu z nejlepších recenzí co jsem za poslední dobu četl. Velké díky hlavně za velké množství kvalitních fotografií soustředících se mimo jiné i na detaily! Fotografovi velká pochvala.

Jozef Kostelansky
10. srpna • 12:38

Na bavorákoch ma fascinujú budíky. Font písma na budíkoch, krásne písmo na palubnom počítači a hlavne jednoduchosť. Žiadne odporné tubusy, ktoré sa stali symbolom kvázi športového auta. BMW si nepotrebuje športovosť dokazovať nejakými tubusmi.
Tie budíky sú podľa mňa absolútne dokonalé.

stealth
12. srpna • 10:13

Tak mě zase fonty, slabé rozlišení a celkový pocit low-endu zarážejí. Proč nemá BMW překrytí sklem s dvojitým antireflexem a místo toho jsou budíky překryté plastem, na kterém se po nějakém čase objevují mikroškrábance. Když jsem měl Golfa GTI (nižší střední), tak tam bylo krásné sklo s antireflexem. Pro mě může být BMW sportovně laděnou značkou, ale po zkušenosti s pětkou už ji nikdy nebudu brát jako luxusní automobilku

x12345678
20. srpna • 14:45

OK, vlastní font líbivý je. Tím ale výhody skončily. Pominu dementní přepnutí do plně digitální formy rudě vymalovaného rychloměru u modelů 2013, což je šílenost, skutečný problém přístrojového štítu je jinde: v (s prominutím slabomyslné či natvrdo řečeno debilní) logice údajů. Palubní počítač chaoticky rozdělený zčásti do levého budíku, zčásti do středového displeje, zčásti mezi budíky, což zmizí při zapnutí HUD a zčásti do analogových nesmyslů pod velkými kruhovými budíky, každý kus dat se navíc nuluje jinak. Předpokládám, že při podobné crazy kreativitě budou některé části palubního počítače brzy v přihrádce před spolujzedcem (tam je dnes zoufale umístěný měnič DVD, na který ani po jeho sklopení dolů spolujezdec nevidí, pokud si nelehne na podlahu) a nulovat či nastavovat se to bude klikou u pravého zadního kola.... To je samozřejmě abstrakce, nadsázkou upozorňující na stupiditu řešení BC u BMW. Zmatené kličky v menu idrive, zmatená funkce tlačítka menu na volantu, která místo volby menu vlastně jen přepíná zobrazení displeje pod otáčkoměrem, atd. Jinak řečeno, BMW přístrojovka je kromě oněch pěkných fontů ve všem ostatních přehlídkou zmatku a chaosu v hlavách bavorských konstruktérů.

sad panda
9. srpna • 14:24

To je divný že se tady neobjevil ten člověk kterýmu vadí šroubky v kufru, čekal jsem to jako první příspěvek a ono nic. :-P

jogurt
9. srpna • 15:22

Černé velké šrouby čumící z šedého lowendového plastu jsou u BMW natolik známou atrakcí, že se nad tím už dávno nikdo nepozastavuje. Bavoři před časem v oblasti zpracování interiéru, výplní dveří a zavazadlového prostoru usoudili, že jejich velkým vzorem jsou světoví velikáni Dacia a Hjondé a po letech pilné snahy je dohnali. Tedy toto platí o BMW Made in Germany. Produkty Made in USA jsou na tom v čele s X3 ještě podstatně hůř.

sad panda
11. srpna • 18:37

jn tak to potom jo kdyz ti sroubky a vypln dveri udela z bmw daciu, zase jsem o neco chytrejsi : D

dan
11. srpna • 20:55

u medvěda ani audi takové prasečiny nenajdeš

stealth
12. srpna • 10:10

Opět souhlas. U Audi rozhodně ne. Tam je všechno děláno s maximální pečlivostí.

Stanley
10. srpna • 12:32

to plato fakt bije do oci, ked na aute jazdis, alebo ked len nieco hodis do kufra...
Neviem, o com to teda pisete, interier 3 aj 3gt je uplne v poriadku, co sa tyka materialov aj prevedenia (jazdil som na novej 330xd a v showroome sedel v 3gt - jediny rozdiel oproti mojej F10 je to, ze strieborne listy neboli z hlinika, ale plastu - vyzorovo neodlisitelne, jediny rozdiel bol pri poklepani)

dan
11. srpna • 20:54

Zkus detailnější pohled, například odfláknuté zakrytí mechanismů posuvu sedadel, šrouby na krytu středového tunelu, kvalita odlahových koberců, lícování plastových krytů prahu v interiéru, roleta střešního okna atd.. Odfláknuté, laciné, nedotažené prostě BMW.
PS: O 3GT ale platí, že proti 5GT, což je tragédie, je na tom lépe.

stealth
12. srpna • 10:09

"Odfláknuté, laciné, nedotažené prostě BMW."
Po roce zkušeností s 520d F11 se pod toto můžu podepsat. Mluvíš mi z duše.

Antiautomat
9. srpna • 10:33

Zaujimave auto, chcelo by to vyhodit tu 8-rychlostnu loteriu, manual bude v tomto pripade lepsia volba (mam to s tymto motorom skusene). Inak proti motoru som prilis namietok nemal, skratka sa sprava tak, ako sa takyto preplnany stvorvalec spravat musi, tahal stale rovnako ako elektromotor : sice silno, ale stale rovnako, ziadna 'pila'. Co zase na druhej strane moze niekomu aj vyhovovat, preco nie...k tomuto autu sa dokonca vcelku hodi (a ten zvuk je proste taky aky je a budme radi, stale lepsie ako mp3 z repraka na prehlusenie ticha). Jedina slabina (technicky vzate) je asi jeho spotreba no a dalsia suciastka, ktora sa moze pokazit.
Kto chce ale zabavu, charakter, super zvuk a pravu radost, pripadne ten, kto si skusil R6 atmo, ten bude sklamany. Na druhej strane pozitivne kvitujem navrat k 'normalnym' tvarom, 5GT je naproti tomu odporna otrasna obluda, s tym by uz mali tiez nieco spravit.

Lukke
10. srpna • 20:19

Kristepane, v dnešní době manuál....

Tom
9. srpna • 10:50

No já co mám zkušenost tak mimo vysloveně "sportovního" náčiní tak je vždy lepší volbou moderní automat a tady to nevidím jinak. Navíc jsem si zvykl a manuál už bych asi dobrovolně nechtěl. Ostatně mě ani neláká volba sekvence u automatu.. člověk párkrát zkusí a pak nechá pracovat automat..... a když už jsem u sekvence tak zrovna u BMW se mi líbí + k sobě - od sebe a ne opačně jako většina.

jogurt
9. srpna • 10:46

Ta 8rychlostní loterie je na tom autě nejlepší součást. Šlapat na spojku při pocukávání v 5km štau je o nervy a levou nohu. O podřazování, resp brzdění motorem bych se v případě BMW vůbec nepokoušel, dvoulitrový turbomotorek v tak těžkém autě stejně žádný znatelný brzdný účinek nevyvine. Ostatně ani 2,2 tunové GT5 s naftovým šestiválcem nijak znatelně motorem nebrzdí ani když to ručně podřadíš k 5000 otáček, stejně to jede dál jak naložený kamion.

orgasmic
9. srpna • 8:49

Te spotrebe 7.6l se musim smat.
Pan redaktor jel hodne velkeho klobouka :-D

bd
11. srpna • 14:48

S 328i Touring mám přesně stejný průměr 7,6l.

x12345678
20. srpna • 14:51

Jistě, i to je možné. 115km/h na dálnici, 90 mimo obec, žádný městský provoz, žádné předjíždění a mokasíny z hadí kůže na noze. V ostatních případech je to 9-11.

Lukke
10. srpna • 20:23

Také absolutně nechápu. S tímhle nikdo pod 10-11 litrů jezdit nebude. K čemu by si to pak vůbec kupoval.

jogurt
9. srpna • 10:23

To jo, s GT535d mám problém se vejít do 10l, tady je benzín von BMW a ne o moc menší auto...... No zpět do reality, pan Duchoň mě opravdu příjemně pobavil tím sežraným Mini. Má pravdu a ještě byl fakt vtipný.

Doporučujeme

Články odjinud