Test BMW 328i GT: velký cestovatel se silným srdcem

Vyzkoušeli jsme, jak se jezdí s novinkou v řadě BMW 3 v podobě verze Gran Turismo v kombinaci s motorem o výkonu 245 koní.
Seznam kapitol
  1. Jedním slovem největší, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na palubě
  3. Zavazadlový prostor pro cestovatele, Za volantem
  4. Motor s hrozným zvukem, Sporťák nečekejte, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Jedním slovem největší

Automobilky se snaží neustále rozšiřovat paletu svých modelů a zaplnit i tu nejmenší mezeru na trhu. Prémiové značky to dělají taky, jen je to u nich s ohledem na omezený počet jejich řad více vidět. U Mercedesu vsadili na hatchbacky a „čtyřdveřová kupé“, u BMW vykročili směrem k modelům určeným pro „velkou turistiku“, první vlaštovkou se před čtyřmi lety stalo BMW 5 GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 328i GT

Na letošním ženevském autosalonu slavil svoji premiéru nový model BMW 3 Gran Turismo (F34), jenž v trojkové řadě doplnil dříve představené řady 3 sedan (F30) a kombi 3 Touring (F31). Novinka využívá „malou“ podlahovou plošinu BMW se vzpěrami McPherson vpředu, kterou sdílí s typy 1, 3, X1, X3 a Z4, ovšem z této sestavy je zdaleka největší. Oproti řadě 3 byl rozvor náprav prodloužen o 11 mm až na 2 920 mm, z čehož těží zvláště cestující vzadu, kteří tam mají v 3 GT dokonce více místa než v BMW 5…

Design | Video | BMW | Premiéry | Kombi | Ženeva 2013 | BMW řada 3

BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

Délka činí plných 4 824 mm, což je o 200 mm více než u kombi Touring a z BMW 3 GT dělá opravdu kus auta. Proporce pětidveřové karoserie s výklopnou zádí jsou zcela jiné než u sedanu a kombi a vynikají zvláště vyšší stavbou karoserie, jež je vyšší o 70 mm než 3 Touring a nabízí světlou výšku docela slušných 165 mm.

Už první kilometry za volantem naznačily, že Gran Turismo je určeno úplně jiným zákazníkům než sedan a kombi, kteří si potrpí spíše na pohodlné cestování na delší vzdálenosti než na ježdění zatáček dveřmi napřed.

Zkoušený vůz

BMW 3 Gran Turismo se nyní prodává s dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem v několika výkonových verzích. Dobře známý zážehový dvoulitr je k mání ve variantách 320i/135 kW a 328i/180 kW, špičku celé nabídky BMW 3 GT pak tvoří šestiválec 335i s výkonem 306 koní (225 kW). Zastánci naftových motorů mají k dispozici vznětový čtyřválec 2,0 l ve verzích 318d/105 kW, 320d/135 kW a 325d/160 kW.

Všechna provedení mají samozřejmě pohon zadních kol, 320d a všechny zážehové motory pak lze mít za příplatek nějakých 60 000 Kč i s pohonem všech kol xDrive (novinka posledních týdnů). K testu jsme převzali BMW 328i GT, jež v současném ceníku začíná na částce 1 057 500 Kč a na začátku mělo najeto jen něco málo přes 2 000 km. A jak už to u testovacích aut bývá, jeho výbava byla rozšířena o celou škálu příplatkových prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Široká škála příplatkové výbavy samozřejmostí...

Mezi ty nejdražší patří osmistupňová automatická převodovka (+ 59 725 Kč), adaptivní podvozek (+ 27 950 Kč) a pakety Modern Line, Advantage a Business. S nimi zákazník získává navíc třeba bi-xenonové světlomety, navigaci, palubní displej s rozšířeným spektrem funkcí či sportovní volant. Podtrženo sečteno, vůz na snímcích by vás podle ceníku vyšel na 1 502 800 Kč.

BMW 328i GT Modern Line
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1502 800 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)925 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, DSC, BA, HDC, Auto Hold
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 1 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 96 122 km
Cena: 270 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 109 685 km
Cena: 285 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků