Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

Která kombinace na českém trhu táhne nejvíce? Úsporný naftový motor a pohon všech kol. A když k tomu přidáte velmi povedený vzhled, dostanete z pohledu prodeje ideální automobil.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl především
  2. Všechno na svém místě, Tím hlavním je spotřeba
  3. Radost za volantem?, Jedním slovem ideál, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Včera jsme vám ve stručném testu představili BMW 650i xDrive Gran Coupé, dnes tu máme něco z úplně opačné strany nabídky. A pokud se divíte tomu, že jde znovu o test BMW, pak mohu nabídnout úplně jednoduché vysvětlení. Prostě se nám auta takto sešla.

Zajímavosti | Sportovní auta | BMW | Premiéry | Palivo | Názory

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Nová generace BMW řady tři figuruje na českém trhu téměř přesně jeden rok. Automobilka si od tohoto modelu slibuje velká prodejní čísla. Není se čemu divit, když na vývoj vynaložila více než jednu miliardu eur. Na téma nového BMW 3 jsme toho napsali už více než dost, takže si dovolím přeskočit obvyklé úvody a rovnou přejdu k věci. Tedy k novince, která se dostala před časem do prodeje, a sice variantě s naftovým dvoulitrem a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tak tahle trojka vypadá přímo výborně. Co na tom, že je pod kapotou naftový čtyřválec, na první pohled jde o jednoznačně sportovní automobil.

Předpokládám, že ortodoxní příznivci slavné německé automobilky, která dlouhou dobu produkovala auta zaměřená vyloženě na radost z jízdy, teď trochu zaskřípali zuby. Nedá se nic dělat, časy se mění a kdo chce prodávat, ten musí nabízet hlavně to, co trh žádá. BMW je obecně ve vyhledávání pro zákazníky zajímavých novinek velmi úspěšnou značkou. Vyprávět by o tom mohly například modely X6 nebo 5 GT.

Testovaný vůz je ale sázkou na jistotu. Úsporný diesel plus pohon všech kol, to sice není zrovna tím nejlepším náčiním, se kterým byste se chtěli bavit na okreskách, ale speciálně pro český trh jde o téměř neodolatelnou kombinaci. Obzvlášť když přidáme osmistupňový automat, což je mimochodem prozatím v dané kategorii věc ojedinělá, a M Paket, který vylepší vzhled tak, že si najednou člověk není jistý tím, zda před ním nestojí vrcholná M3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hlavním důvodem efektního vzhledu je M paket. Za 109 000 Kč dostanete mimo jiné doplňky pro lepší aerodynamiku nebo osmnáctipalcová kola.

Styl především

Když jsem zmínil, že BMW usilovně hledá sebemenší skulinku na trhu, která by mohla být pro zákazníky atraktivní, určitě to platí nejen o nových modelech jako takových. Německá automobilka nabízí rozsáhlé možnosti, jak si svůj exemplář doplnit nejrůznějšími sportovními doplňky, stačí na to mít pouze dostatečný finanční obnos. Že ve výsledku může vypadat základní verze jako nejvýkonnější a podstatně dražší provedení, to je na delší debatu, kterou si necháme třeba na jindy.

Zajímavosti | Technika | BMW | Premiéry | Palivo

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

Základní možností, jak si výrazně vylepšit vzhled u trojkového BMW (a nejen u něj), je takzvaný M sportovní paket. Pokud se vám líbí, připravte si 109 300 Kč. Je to lidově řečeno docela pálka, ale na druhou stranu seznam věcí, který za tento obnos získáte, není malý a hlavně výsledek je přímo výborný. Konkrétně si připlácíte za jednu ze šesti barev, čalounění látka/Alcantara, osmnáctipalcová kola, sportovní sedačky, vnější aerodynamické doplňky, sem tam se vám na autě objeví nějaký ten detail hrdě nesoucí slavné M, chromovéé koncovky výfuku, tedy v našem případě pouze jedna, a tak dále. Součástí je samozřejmě i M sportovní podvozek, což se ovšem týká všech verzí s výjimkou xDrive a hybridu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Za necelých osmnáct tisíc lze pořídit také výkonné M brzdy. Modré třmeny jsou efektním bonusem.

Nejsem úplně příznivcem těchto doplňků. Jako majitele chystané M3 by mě asi trochu štvalo, že podstatně levnější automobil vypadá téměř stejně jako ten můj (stejná situace panuje například u M550d a M5), ale není těžké pochopit, proč BMW takovou možnost dává. Subjektivní dojmy jsou jedna věc, zájem zákazníků je něco úplně jiného. A když tu taková možnost je, pak není nejmenší důvod, pokud na to mám, ji nevyužít.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

Každopádně faktem je, že výsledek, který se nám dostavil do testu, vypadá na pohled opravdu báječně. Modrá barva mu sluší, povedená kola zrovna tak, dobrý dojem podtrhují také modré M brzdy (ty ale součástí M paketu nejsou) a další detaily například v podobě efektních předních světlometů. Sečteno a podtrženo, kdo hledá stylový sedan, ten je u BMW rozhodně na správném místě. Za vzhled si testovaná trojka zaslouží deset bodů z deseti a palec nahoru k tomu. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl především
  2. Všechno na svém místě, Tím hlavním je spotřeba
  3. Radost za volantem?, Jedním slovem ideál, Technické údaje
  4. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků