65
Fotogalerie

Test BMW 320d Touring: král střední třídy?

Kapitoly článku:


Na silnici

Během jízdy jsme se cítili za volantem přesně tak, jako příznivci dnes již klasických vozů BMW. Znamenitý posez, ale perfektní kontrola nad vozem za všech podmínek, to jsou atributy, jež každý skutečný řidič ocení. Řízení je tužší, ale člověk mu to při parkovacích manévrech (usnadněných mimochodem znamenitým rejdem předních kol) rád odpustí ve světle dokonalého kontaktu s vozovkou. Brzdy jsou dostatečně ostré i účinné, naklánění v zatáčkách či odskakování zadních kol se nebojte, „utrhnout“ záď je pak skutečným kumštem. Řazení bylo přesné a rychlé.

P1010055.jpg P1010056.jpg P1010057.jpg

Zklamáním pro nás byl motor, který nás jen utvrdil v tom, že i BMW řady E46 sluší spíše zážehová jednotka. Jeho odezva na pokyny plynového pedálu byla relativně rychlá, nárůst výkonu byl však dosti letargický a dostavoval se teprve daleko po překročení hranice 2 000 ot./min., s čímž je třeba počítat, točit jej však lze až k 5 000 ot./min. Nicméně je třeba ocnit snahu konstruktérů přiblížit charakteristiku „chrochtů“ benzínovým jednotkám, neboť motor ve zkoušeném voze postrádal „kopance“ a položil je na oltář plynulému zátahu. Zdrojem nepříjemných zvuků byly krom vzdáleného klapotu motoru snad jen odvalující se široké, nízkoprofilové a nepříliš kvalitní pneumatiky, jinak je posádka účinně izolována od aerodynamického hluku i ruchů od motoru a kol. 

P1010060.jpg P1010062.jpg P1010064.jpg
P1010065.jpg P1010059.jpg P1010061.jpg

A vystupujeme

Zkoušené „trojkové“ kombi BMW potvrdilo znamenitou pověst řady E46 dokonale „řidičských“ vozů. Pětidvéřová karosérie je přiměřeně praktická a prostorná, v kombinaci s kompaktními rozměry se pak jedná o velmi hbitý automobil. Na jeho ovládání si každý zvykne, jistý nácvik vyžaduje spolupráce s přeplňovanou vznětovou jednotku, kterou je třeba více točit.

Stav testovaného vozu byl uspokojivý, kilometrový nájezd pravděpodobně nezkreslený a cena dle našeho názoru přiměřená. Ačkoli se jedná o relativně kompaktní auto (zvlášť v dnešní době), pohotovostní hmotnost překračuje půl druhé tuny a palivová nádrž pojme přes 60 litrů nafty, což jsou již docela „dospělé“ hodnoty. A tím se dostáváme ke spotřebě. Se zkoušeným vozem jsme najeli celkem 1 100 km při průměrné spotřebě 6,8 l/100 km, ovšem s výrazným podílem městského provozu. Na dálnici při ustálené rychlosti na zákonem stanovené hranici jsme změřili spotřebu těsně nad 6 l/100 km (jak je patrné z tabulky, na pětku motor točí jen 2 500 ot./min.), ve městě nepřekročila 8 l/100 km a mimo něj nebylo dokonce potíží jet za méně než 5 l/100 km, což jsou hodnoty pro takto těžké a výkonné auto velmi slušné. Vzhledem k cenám náhradních dílů jsou však provozní náklady i u tohoto BMW nepatrně vyšší ve srovnání s konfekční konkurencí v nižší střední třídě, ale ten, kdo si jízdu rád užije, v podstatě nenajde v dané kategorii lepší volbu.


Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.

 

Partnerem

sekce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu.

 

 

Stručné technické údaje

 
 
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC
Zdvihový objem motoru, typ
1 995 cm3, vznětový
Nejvyšší výkon
110 kW/4 000 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
330 Nm/2 000 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,9 s
Nejvyšší rychlost
216 km/h
Převodovka – způsob řazení, stupně
Man., 5 st.
Objem zavazad. prostoru
435 – 1 345 l
Objem palivové nádrže
63 l
Hmotnost pohotovostní/užitečná
1 535/425 kg
Spotřeba paliva město/mimo/kombin.
7,6/4,4/5,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 725 mm
Délka/šířka/výška
4 478/1 739/1 415 mm

 
 

Naměřené hodnoty 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech
Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
2 800 ot./min.
-
-
3
1 800 ot./min.
3 300 ot./min.
-
4
1 200 ot./min.
2 200 ot./min.
3 300 ot./min.
5
-
1 750 ot./min.
2 500 ot./min.

 
 

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
10,45
2
10,25
3
10,13
Průměr
10,277

 

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
3. st.
6,42 s
4. st.
10,62 s
 
 
80 – 120 km/h
 
4. st.
11,20 s
5. st.
16,04 s


 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud