65
Fotogalerie

Test BMW 320d Touring: král střední třídy?

Kapitoly článku:


Uvnitř

Ačkoli jsou vozy BMW trojkové řady opředeny pověstí nedostatečného prostoru na zadních sedadlech, zjistili jsme, že v případě nastavení řidičova sedadla pro postavu výšky 185 cm dospěláci vzadu nijak netrpí, je to patrné i z připojených snímků. Tři se tam, pravda, příliš pohodlně neusadí, ale za plně čtyřmístný lze tento vůz považovat. Cestující vpředu pak mají k dispozici dostatek prostoru ve všech směrech, komfort zajišťují (v porovnání s konkurencí) kvalitní materiály provázené slušným dílenským zpracováním. Přední sedadla jsou rozměrná, dostatečně tuhá a nabízejí solidní oporu v ztáčkách, bederní opěra však chybí, a to i přesto, že boční airbagy nejsou v opěradlech, ale ve dveřích.

P1010023.jpg P1010024.jpg P1010025.jpg P1010021.jpg
P1010026.jpg P1010027.jpg P1010028.jpg

Citelně jsme postrádali i příplatkovou středovou loketní opěru, která se již stala tradičním pomocníkem na dlouhých cestách (a měla ji kdysi i moje o 13 let starší Sierra...). Podél páky ruční brzdy jsou však alespoň otevřené odkládací schránky. Před spolujezdcem najdeme výklopnou schránku běžných rozměrů, v předních dveřích pak velmi útlé kapsy, cestující vzadu mají smůlu. Kombík je však potěší alespoň výklopnou středovou konzolí s dvěma držáky nápojů a malým uzavřeným prostorem (na otvor k provlečení delších předmětů ze zavazadelníku ale zapomeňte).

P1010022.jpg P1010031.jpg P1010041.jpg P1010040.jpg
P1010042.jpg
 P1010043.jpg P1010044.jpg

Stěhovací vůz nečekejte

Verze kombi řady E46 svojí přepravní kapacitou neohromí, což ji ale na přiměřené praktičnisti neubírá. Zavazadelník má podlahu takřka v úrovni prahu, což usnadňuje nakládání bagáže, využitelnost však omezují prostorově dosti náročné podběhy. Krycí díl je řešen obvyklou vyjímatelnou konzolí s roletou, jež v případě našeho vozu ukrývala také svinovací síť pro oddělení zavazadelníku od prostoru pro cestující. Manipulace s celým tímto robustním celkem však nevyžaduje žádnou extrémní energii.

P1010009.jpg P1010011.jpg P1010012.jpg P1010013.jpg

Ve spodní části kufru najdeme kotevní oka pro síť i pro zvláštní gumové popruhy BMW na podlaze, jimiž ale námi zkoušené auto nedisponovalo (na vrakovištích se přitom jedná o podobně nedostatkový díl, jakým jsou třeba držáky nápojů pro řadu E39). V případě potřeby větší přepravní kapacity lze zadní opěradla děleně sklápět na sedáky, čímž vznikne zcela rovná podlaha, není přitom nutná manipulace s bezpečnostními pásy či hlavovými opěrkami.    

P1010015.jpg P1010016.jpg P1010017.jpg
P1010018.jpg P1010019.jpg P1010020.jpg 

Za volantem

V dnešní době moderních aut se za volantem můžete cítit pánem situace, ale u zkoušeného BMW řady E46 jím skutečně jste. Počínaje středovou konzolí, mírně natočenou k jeho sedadlu, přes do ruky padnoucí volant s tlustým věncem a malým růměrem až po krátkou řadicí páku je zde vše ve snadném dosahu. Konvenční, rudě podsvícený štít nese dominantní stupnice tachometru a otáčkoměru (s typickým vestavěným analogovým ukazatelem okamžité spotřeby, který řada z uživatelů zvláště benzínových verzí ráda přelepuje černou lepicí páskou), doplněné po stranách ukazateli teploty chladicí kapaliny a stavu paliva. V jeho spodní části pak najdeme kromě těch méně důležitých kontrolek i běžné piktogramy nedovřených dveří a středový displej palubního počítače. Ten v základním nastavení ukazuje stavy celkového a denního počítače ujetých kilometrů, případně vnější teplotu, průměrnou spotřebu a rychlost či dojezd, to vše skrze pokyny tlačítka na levé páčce pod volantem. Vysoce jsme cenili automatické stěrače s čidlem pod zpěným zrcátkem, kde BMW patřilo v devadesátých letech mezi průkopníky. Ovládání ventilace a rádia (bohužel jen s přehrávačem kazet) je soustředěno v jednom panelu a nelze mu v žáýdném ohledu nic vytknout.  

P1010029.jpg P1010030.jpg P1010034.jpg
P1010033.jpg P1010036.jpg P1010038.jpg
P1010037.jpg P1010048.jpg P1010058.jpg
 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud