Kapitoly článku:
- Úvod, Historie trojkové řady, Motorizace E36 Cabrio, Přednosti a nedostatky
- Specifikace testovaného vozu, Sex-appeal v každém detailu, Parádní interiér
- Motor je dobrý základ, Podvozek překvapuje, brzdy s pochvalou, Strmé řízení, skvělé řazení
- Naměřená dynamika, Resumé, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie
Specifikace testovaného vozu
Cena: 189 000 Kč
Rok výroby: 1997
Najeto: 135 631 km
Výbava: 2 x airbag, ABS, centrální zamykání, el. okna, el. zrcátka, imobilizér, otáčkoměr, posilovač řízení, rádio, vyhřívaná sedadla, výškově nastavitelná sedadla
Další záznamy: koupeno nové v Německu, první majitel
Sex-appeal v každém detailu
BMW E36 předurčilo spolu s osmičkovým kupé vzhled všech pozdějších BMW až do současnosti. Příď tvoří stylové ledvinky masky chladiče a pod čirým plastovým krytem schovaná dvojice kruhových světlometů navazujících na předchozích třicet let designu BMW. Rovněž přední ukazatele směru jsou v bílém provedení a decentně tak ladí s předními světlomety.
Přední nárazník trojkového BMW ještě stále navazuje na předchozí generace, projevuje se to masivní plochou a úzkým žebrováním mezi předními mlhovými světly. Typické je také bohaté členění předního nárazníku.
Oproti tomu přední kapota je jednoduchá a oproti tehdejšímu pětkovému BMW se otevírá vpředu. Samozřejmě nese roztočenou vrtuli v logu BMW, typické jsou též vyboulené přední blatníky. Vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie ladí s tvary kabrioletu.
Pohled zboku prozrazuje, že u zrodu trojkového kabrioletu stála karosářská verze kupé. Přední část působí nesmírně dynamicky díky dopředu posunutým předním kolům, za kterými se nachází motor. Rozměrné přední dveře mají bezrámovou konstrukci oken, skládací střecha je plátěná a snímá se mechanicky několika pohyby. Plátěná střecha je dosud bez výraznějšího poškození, ovšem zadní plastové okno již umožňuje pouze rozmazaný průzor.
Zadní partie BMW se nese v duchu kupé. Dlouhý převis, mohutné blatníky a do nich zatlačená šestnáctipalcová litá kola BMW s pneumatikami o rozměrech 205/55. Záď vozu je velmi nenásilně řešena díky bezrámovému bočnímu prosklení, plátěné střeše, víko zavazadlového prostoru má jemný převis připomínající spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem a logem automobilky. Sdružené koncové svítilny nesou typickou architekturu vozů BMW, rovněž zadní nárazník s bohatým členěním a vykrojením pro výfuk. K líbivým prvkům patří vystouplá zadní kola, která dotvářejí agresivitu parádního vozu ve stále živé červené barvě.
Parádní interiér
Nečekal bych u deset let starého vozu s kořeny na konci osmdesátých let tak moderní architekturu interiéru. Základem jsou sportovní sedadla vpředu i vzadu, palubní deska s bravurní ergonomií a kombinace měkčených plastů a černé kůže.
Po otevření dveří posádku čekají pohodlná přední sedadla v kůži s mechanickým nastavením sklonu opěradla ale i výškovým nastavením. Jejich ergonomie je příkladná a i po letech pasažéry hýčkají tak jako vozy Volvo.
Dvojice cestujících vzadu mají relativně dost místa, pokud si cestující vpředu posunou sedačku. Trochu nám vzadu ale scházely hlavové opěrky. Nechybí ani síťka na odkládání věcí na zadní straně opěradel předních sedaček nebo popelník pro cestující vzadu.
Palubní deska má vynikající architekturu, zároveň byla vyrobena z kvalitních měkčených plastů. Základ tvoří rozměrný přístrojový štít připomínající řešení palubek Saabů se středovým panelem natočeným směrem k řidiči. Střed tvoří přístrojový štít s tachometrem, otáčkoměrem, palivoměrem, teploměrem chladicí kapaliny a ručičkovým ukazatelem okamžité spotřeby.
Na středovém panelu se nachází značkové autorádio BMW s trochu podřadným výkonem, ovládáním topení a ventilace, pod ním se nacházejí přihrádky s analogovými hodinami. Před spolujezdcem se kromě airbagu nachází také malá přihrádka. Středový tunel nese ovládání elektrického stahování oken, plus jedno tlačítko pro stáhnutí všech oken před sejmutím plátěné střechy. Dále jsou zde odkládací přihrádky a středová loketní opěrka s koženým polštářkem.
Střechu lze sundat několika pohyby. Nejprve odjistíte střechu u sloupku čelního skla, poté vzadu malou kličkou. Odklopíte střechu vzadu, otevřete plastový dílec nad úložným prostorem pro plátěnou střechu. Tu pak jednoduše sklopíte do tohoto prostoru a zaklapnete krycí díl.
Zavazadlový prostor má základní objem 230 litrů a na rozdíl od moderních coupé-cabrioletů není možné jej zvětšit po natažení střechy. Ale i tak je oněch 230 litrů vcelku dobře přístupných a pro dvojici cestujících docela stačí. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází rezervní kolo a na pravé straně akumulátor, který zde místo našel pro dokonalejší vyvážení hmotnosti vpředu a vzadu.