Jsem majitel tohoto typu BMW a musím říst, že pogumavaná madla se loupou díky dotekům kolen při řízení (sezení) a je možné tento stříbrný nástřik setřít i nehtem - jednoznačně chyba v technologii zpracování. Upevnění síťky v kufru je samozřejmě možné, ale to by musel pan redaktor odstranit plastové krytky v kufru, které háčky zakrývají. Jinak i stímto motorem jede dobře a .dvoustovku vytáhne celkem na pohodu.
Podle popisu má auto ve skutečnosti najeto minimálně o 100 000 km více. Spíše je to ale o víc.To znamená zfalšovaná serviska a stažený tachometr. Osobně bych to tipoval tak na 1/4 skutečného stavu najetých km.
Souhlasím . A stačí se podívat na nabídku AAA, jsou tam další takové lahůdky se zajímavým stavem tachometru. Někde jsem tam viděla i Fiat Punto (2001) s 15000 km, apod.
On to ale takový nesmysl být nemusí - táta mého kamaráda cca před půl rokem prodával asi, nebo 8 let starého Fiata Brava (5 dveří) a měl najeto cca 16.500 km - je to už starší pán a tak skoro nejezdí - občas jen na nákup atd. Jen je samozřejmě otázka, kolik je na tom z podobných nabídek stejně
Jelikož jsem e46 měl, tak vím, že po 50tkm vypada temer jako nova uvnitr .... tohle ma tak 150 min.
no tie kila su hruza otras... potom nech inzinieri vymyslaju valvetronic do 1,8 ked najlahsie auto do ktoreho to daju ma nad hodne nad 1300kg... smiesne, ale keby to ma tak okolo 1100 kg tak su tie stvorvalce 1,8 pekne trhace aj spotreba by stala za nieco len smola, ze si to zabili kilami.
boze to jsou teorie:-D jeste cca pred necelym rokem k nam jezdil pan na servis s 316ti compact a mel najeto poctivych 29tkm jelikoz to byl 1. majitel, tak je to i jistych 29tkm. A madla mel oloupana stejne jako tento (bmw to vysvetlije agresivnima pripravkama na mazani rukou). Kompacovy bych km i veril, preci jen vetsinou to nebyla auta kupovana na dalky, ale do mest.
mimochodem osoupana madla jsou i na x5 e53 a co je mega bolest na novych volantech v e53lci, x3 se loupou ozdobne kryty na volantu a uz po 20tkm nektere byvaji na vymnenu. Stejny duvod jako madla u kompace (agresivni pripravky na ruce) PREJ.
No tak nevím, co kdo čeká od AAA auto...já bych si tam teda v životě auto nekoupil :-P
Jo i na omlazovací kůru musí být odborníci, to platí ve všech oborech...
Dobrý den, vždy ocením názor skutečného odborníka, který po přečtení diskuse k testu a případném zhlédnutí přiložených fotek nabyde o historii a stavu konkrétního vozu výrazně přesnějších znalostí než náš redakční tým po týdenním ježdění... Odpusťte mi tu ironii, jsem ale člověk svojí náturou veselý a občas se neudržím :-) A jen tak mimochodem, po zběžném proběhnutí netu zjistíte, že skutečný stav tachometru u většiny vozů BMW snadno zjistíte přes BC. Pokud v okolí máte někoho, kdo automobil této značky alespoň chvíli jezdil, jistě vám rád poradí. Pravděpodobně budete opět namítat, že jsme "placení" od těch, kdo nám auta k testům půjčují, tedy i od AAA Auto (ojetiny), CanoCaru (Suzuki), RenoCaru (Opel, Chevrolet), CARentu (Ford) apod., ale soudný člověk si svůj obrázek jistě udělá. Opravdu tomu tak totiž není. Proto zřejmě nebudete věřit, že jsem před několika dny dostal dopis od zástupce importéra vozů Ford, který mi za dosti kritický test Fiesty děkoval a potvrdil, že se zmíněnými nedostatky plně souhlasí.Co se ojetých aut týče, to si rozumný čtenář jistě uvědomí, že pokud na voze zjistíme závadu (viz např. test Opelu Omega) nebo pochybnosti o původu či kilometrového nájezdu (např. Ford Mondeo TDCI Combi), tak je zcela bez skrupulí napíšeme. Při testech nových i ojetých aut se stále a upřímně snažíme být co nejobjektivnějšími a nejpřesnějšími. Určitě chápete, že tyto dosti náročné testy nepíšeme sami pro sebe, ale pro vás. Doufám, že jsem se nikoho nedotknul, ale snažme se prosím být ve prospěch nás všech racionálními...
Pane redaktore, ctenar nemusi byt zrovna odbornik na ojete vozy, aby mu toto bawo pripadalo podezrele (a vsadim se ze vam taky!): 6 let, jenom 50 tisic, hucici lozisko, stopy opotrebeni v interieru (madlo dveri, nake knofliky). Vidim to na 2 moznosti: bud je to vylozene problemovej kus (vyjete lozisko po 50 tisic? tak to snad ne!) a pak ruce pryc od neho, nebo tam nektere udaje nesedi (zejmena ty kilometry). A pokud jde o ten stav tachometru, zmenit najete kilometry v BC s vhodnym kabelem a softem je jeste lehci, nez je stacet na mechanickem tachometru ve staricke 120tce.
No a co, že je to BMW? 3dv. vůz s benzínovým základem a prestižní značky si nekupují manažeři s kilometrovým náběhem desítek tisíc ročně, ale daleko spíš je to druhé auto pro manželku/přítelkyni, popř. si jej kupuje lépe situovaný mladý pár či žena co nepotřebuje velký vůz. Klidně může najet za rok 10tis. km, ve městě to není problém a na dovolené či víkendy se používá větší vůz. Odhlédnu od tohoto auta, ale kilometrový průběh je u nás neskutečnej fenomén: ať už kvůli lidem, kteří tacho stáčí, nebo těm, co paušalizují a dá se říct skandalizují všechna auta co mají najeto méně než 100tis. A podotýkám, že se to týká i tolik zmiňovaných sl. aut, znám ze svého okolí případy vozů, které jsou ve firmách jako benefit a průběh nemají vysokej: třeba můj přímý kolega má 3 roky S-MAXe a najel 40tis. km, to je z jedné strany segmentu, ze druhého pak 4 roky stará Fábia naší kolegyně měla 60tis., opět jako služebák. Spousta lidí žije v představě, že auto diesel nebo auto střední třídy najíždí ročně 50 a více tis. km, já zase znám případy, kdy buď slouží auto jako soukromé (klidně Passat/Mondeo/Octavia) a najede za 20tis., nebo jako služební, kdy prakticky funguje jen pro přepravu do práce a zpět + jednu dvě sl. cesty za měsíc. Představa manažera, kterej tráví valnou část týdne je obecně mylná, to by toho moc neudělal: daleko spíš se to týká obchoďáků a těch zase tolik není. Jinak každý národ má svá specifika, podle mě zrovna u nás mají extrémní náběh auta u kterých by to jinde nikdo nečekal, třeba Fabie.
Nevim jak vase manzelka/pritelkyne, ale ta moje spis chce mensi auta. Pro jezdeni po meste na nakupy a zejmena parkovani je tohle porad dost veliky vuz. Ovsem kdo byl majitelem tohodle bawa, to se da zjistit, ze ano...Druha vec, nerikam ze je to specielne jen pripad tohodle bmw. Presne naopak: vuz, ktery ma najeto skutecne jenom 50tisic nesmi mit v interieru vubec zadne stopy opotrebeni. Jezdim obcas takovou fabii co ma 50k, a kdybych ji poradne vycistil, uvnitr nezjistite zadnou stopu, nic neni osoupano, ohmatano, odreno, prosedeno. Zvenku jo, sem-tam naky oderky od pryskajicich kaminku, to se po tech kilometrech uz nazbira. Ale uvnitr? Neexistuje. Nebo hucici lozisko po 50 tisic? To bych cekal snad u loganu, ale ne u bmw. A vlastne u zadneho normalniho auta.Strucne a jasne: interier je opotreben neprimerene k udajnymu nabehu 50tisic, navic hucici lozisko (opet jen po 50 tisic?), to auto je mi podezrele. Rozhodne bych ho nekoupil, alespon ne bez opravdu dukladne prohlidky.
Vidíte a já loni zdědil půl roku starou firemní Octavii s 31tis. km: odřené potahy od dětské autosedačky, ošoupaná loketní opěrka, bouchlý podběh a podvozek u rezervy, vymlácené repro, auto vůbec nechtělo jet, dvoje dveře mají evidentně volný chod od mlácení s nima, špína všude. A konkrétně právě u madla dveří jsou šílené škrábance, vůbec netuším od čeho: patrně předchozí uživatel měl nějaký náramek či prsteny a odkládal si tam loket. Odvézt to někam na posouzení, tak kromě volantu, pedálů a řadící páky každý řekne, že za sebou má tři roky náročné služby. A zrovna u OII zde byla recenze autora který s ní najel prvních 30tis. km: táhlo otevírání dveří spolujezdce mělo oloupaný povrch a to přesto, že s ním manipuloval minimálně protože většinu jízd absolvoval sám. Je to hodně o tom jak se kdo k autu chová, jsou experti co auto odrovnají za 100tis. a naopak, po někom i deset let služby nezanechá viditelnější vady na užívání. To samé platí o jednotlivých kusech, nezřídka se i u renomovaných značek najdete uživatele, kterému se na autě vysralo kompletně všechno. Chápu, že je druhá část odpovědi je pro Vás asi fráze, ale podle mě takové výjimky existují a na základě jich pak nechci paušalizovat.
Ja bych rekl, ze je dosti podstatny rozdil mezi "opotrebenim" (vznikle prevazne normalnim pouzivanim, bez pusobeni neceho ostreho) a "poskozenim" (nahodne, umyslne, kazdopadne ne beznym pouzivanim). Taky u noveho auta muzu vzit kudlu a rypnout do madla dveri, a ejhle, uz to neni vonafka protoze tady ma ryhu!Pri trose snahy a pozornosti se da poskozeni zabranit (nekdy), treba tim ze nebudu rypat prstenem do palubni desky. Jenze opotrebeni (treba osoupani volantu, radicky, madla dveri) se jakzi uz zabranit neda. Ten volant musim drzet porad, ruce po nem posouvam, radit si musim sam, a z auta taky nepolezu ven kufrem, takze vezmu za madlo. Opotrebeni oterem, ohmatanim, prolnuti sedaku - to u vozu s 50 tisic km nemuze byt. Drobne poskozeni (sem-tam naka ta ryha), to je vicemene normalni, to uz opravdu zavisi na tom, jak se kdo k svemu vozu chova...
Dobře, souhlasím. Jen jsem na tomto kusu od BMW shledal ta madla dveří. Jestli je to na posouzení celého stavu, tak bych se zajímal, jestli se to nemůže být důsledek nestandartního použítí nebo vady materiálu - třeba jako kdysi u Mondea. Každopádně se tu teď bavíme hypoteticky, myslím, že bychom oba měli jasno pokud by se vůz dostal na plošinu, madla nemadla. Přeji hodně šťastných kilometrů a pokud budeme někdy vybírat ojetinu, tak ať máme oba šťasntou ruku na neošoupaném madle:-)
Podle me si to tam nejaky parecek mega rozdaval:)
Sorry, ale problém recenzovaného kousku je, že takhle selektivně odrbaný interiér by po 50 tyčkách za normálních okolností neměla Fóbie, Mazda, Toyota ani Mercedes - a nejspíš tedy ani BMW... (osobně bych to tipnul na volant vyměněný po bouračce - ten jediný totiž vypadá na "sotva 50 tisíc" ;-) )
Vždyť jsem psal, že odhlédnu od tohoto auta. Mě vadila ta premisa: bmw -> pár let staré = 100% stočený tachometr.
Předek janý Rover a zadek Bora, což ale nemá tak daleko ke Golfu jak je psáno v nadpisu.......
ten design kompaktu z rouvru 45 už dělal zfetovanej Bangle?
Sestilete bawo, co ma natoceno jen 50 tisic km? Tak to se mi nechce verit, panove. Takovy vuz se obvykle neporizuje na nedelni nakupy v delvite. K tomu to predni lozisko, to je snad nakej vtip ne? To musi vydrzet podstatne dele! Do 100 tisic necekam ze budu menit neco vic, nez olej a sterace...
A proc by to nemohlo byt? Znamy ma doma 4 auta. Dve z nich podobna jako toto a najezdy maji tak do 5000 km rocne. Co se tyka zavady. Ja mel funglofku Mondeo. V prvnim roce odesel posilovac rizeni a cepy rizeni. Proste se stane.
Auťáky s takovou historií se na plac v autobazaru vůbec nestaví ty jdou z ruky do ruky dokud nemaj odlítáno.A chlap s přehledem o autech co si koupí mondeo - to je fakt dobrej fór
Ale todle je báwo rozumíš... to není nějaké šizené mondeo... tohle je echt auťák... rozumíš..., tady jen leješ benzin a někdy (ale málo) měníš olej a filtry... tohle je báwo...
jo tohle je báwo 316 co neudělá 200kmh ani když ho hodíš z letadla:-P
Otázka je, prečo by nedalo 200 :-) Motor 1.8, hatchback karoséria...Cez 200 km/h som hravo išiel s 1.6tkou v Civicu VTi, s menším kruťákom +- rovnakou váhou... takže myslím, že bezproblémov to dá aj to báwo .. :-D
Ten Civic VTi mel ale o "zanedbatelnych" temer 40% vyssi vykon, coz je determinujicim faktorem maximalky. Takze z toho, ze o 45 koni silnejsi auto udela v poho 200 bych zrovna neusuzoval na to, jestli to stejne zvladne i auto slabsi. Soucasne ale na 200 tacho se dala dostat i Corolla 1.4 16V/66 kW, takze verim, ze sice tezsi, ale o neco silnejsi "trojka" to da taky.
Taky myslim, že to musi dat... moje obyč 1,6 16V Fiat Brava dala 195kmh ve 4ech lidech... tak 1,8 to musi dat i kdyby nechtěla
Neni podstatne, jaky ma ten motor objem, nebo kolik ma ventilu. Dokonce ani hmotnost vozidla i s nakladem (pokud neni opravdu extremni). Kroutici moment taky neni dulezity, ten se totiz sprevodovanim nezachovava.Pro maximalku jsou dulezite 2 faktory: vykon motoru, a jizdni odpory (zejmena aerodynamicky, a v mensi mire take odpor pri odvalovani kol, straty v prevodech, atd.). Obzvlaste u vyssich rychlosti (rekneme nad 100km/h) je vliv aerodynamiky rozhodujici. Tam uz je dulezite, jestli ten vuz ma Cx 0.3, nebo 0.32, a samozrejme jaka je pricna plocha vozidla.
Nezapomněl jsi na něco? Co takhle převodovka a omezovač otáček?Pokud bude mít motor např. na 6500 ot. omezovač a současně by na pětku na 200 km/h měl točit 6600, pak není příliš reálné, že té rychlosti skutečně dosáhne.
Teoreticky mas pravdu. Jenze prakticky jenom u velice vykonneho autaku te zastavi omezovac pri zarazenem nejvyssim prevodovem stupni. Pri tech rychlostech kolem 180-200 uz je aerodynamicky odpor opravdu veliky. Muj vuz je o neco vykonnejsi, ovsem na sestce muzu mit plyn na podlaze a po omezovac se stejne nedostanu, jedine snad kdybych jel dolu z kopce. Mozna na petku, to sem jeste neskousel...
Do omezovace na posledni kvalt z beznych vozu jsem dostal jenom Alfu 156 2,5V6 jinak nic.
Opravdu nevim, jakej odpor má Brava, ale pokud se odchylka tacho nezmění s vyšší rychlostí, tak sem mohl reálně jet tak 190 nebo 185 km/h
Kvapil: no jelikoz nema bravo/brava elektronicky tachometr, pak je odchylka procentni a konstatni a to ve vysi cca 9%. Tudiz si od 200 odecti tech 20 a vidis realitu.
já myslím, že bravo elekronický tacho má...bovden jsem naposledy viděl u Tipa. Ale můžu se plést, potvrdí/vyvrátí to někdo ?
Ja bych rekl, ze je to putna. bowden, nebo plne elektronicky tacho, porad je tam naka odchylka. Obvykle tacho ukaze tak o 5 az 10% vic, nez auto doopravdy jede. Pokud chces radove vyssi presnost, zustava ti jenom gps. Na akceleraci to neni, je tam dost spozdeni v prepocitavani rychlosti. Ovsem konstantni rychlost tim zmeris tak na +/-1%
Ten naklad nema zadny vliv na tu maximalku, pouze na to, za jak dlouho ji dosahne. Ovsem v praxi vetsi naklad zmeni rozlozeni hmotnosti, zatizeni a tedy ony jizdni odpory se zvetsi.
Konecne rozumny prispevok B-]
Ano, ale tachometrovych. Pri odecteni odchylky tech 10% jsme razem nekde na 178 kmh real a to odpovida.
Pri odecteni jake odchylky, prosim??? Co s tim furt vsichni mate? Je to MAX. odchylka, tzn. tacho klidne muze ukazovat presne. Jste jak jeden policajt, ktery presvedcoval, ze tacho musi ukazovat nepresne, ze presne to byt nemuze ;-) To, ze tacho ukazuje presne, je vsak dilem nahodneho rozdeleni, nikoliv nejake vyssi presnosti.
jestli si někdo chce změřit odchylku tachometru,tak si stačí koupit nebo půjčit přenosnou navigaci a zhruba víte na čem jste B-]
Pro Mr. Ondrášíka: Odchylka tachometru musí být z výroby v dané toleranci, nikde není dáno že je do mínusu, může být i na nule (např digitální rychloměr v manželčině Picassu vs. GPS: odchylka při ustálené rychlosti +/- 1km/h). Jinak odchylky mezi skutečnou a "tachometrovou" rychlostí v mnoha případech způsobuje jenom menší obvod fyzicky použitých pneumatik (viz např. http://www.maxim-pneuservis.cz/kalkulator.php ), protože se všemi rozměry uvedenými v TP musí udávaná rychlost zůstat v toleranci...
Tak ja treba Nissanem Almerou 1.4(63kW) valil z kopce a na tachaci mel 210km/h.. ale myslite ze jsem tim jel 215?:-)) Kdyz jsem si pozdeji koupil navigaci, tak jsem zjistil jaka odchylka na tom tachaci opravdu je.. kdyz ukazuje cca 60 tak jedu 50, na dalnici na tachaci lehce nad 150, navigace ukazuje 130.. nejvic jsem podle navigace jel asi 177, samozrejme na tachaci rucicka ukazovala pres 200... Myslím že ta odchylka tam neoddiskutovatelně je. Dukaz ze navigace ukazuje správně (aspoň při rychlosti kolem 50ky) budiž ty radary/tabule co ukazují kolik jedete ve městě..Mimochodem, nove pneumatiky+kola jsem si vymeroval v excelu abych nemel velkou odchylku, take kvuli tachometru, rozdil byl asi nekde v radu setin, maximalne desetin procent (průměru kola).
Analogové tachometre zvyčajne majú vačšie odchýlky napr. používam jednu navigáciu vo viacerých autách a pri 200km rychlosti najvačší rozdiel bol octávke1- 172km/h, seat 180km/h a napodiv cit c4 bolo presne 200!
Tak já na našem formanu podle radaru v obcich naměřil +- o 5km menši rychlost (na tacho 50, ve skutečnosti 43-45), na Bravě to bylo to samé, kupodivu u 605 (ano, mám tam 16" kola a 60% profil, takže jsou to docela balony) ten radar změřil rychlost na kilometr přesně...
Otázka je, vůči jakému "základu" se ty kola počítaly...
Corolla 1.4 16V/66 kW tak ted si mě rozesmál 200kmh si děláš kozy sem stim jel 150kmh a byla ráda že se nerospadla prober se z tý diskotéky :-D
Kolikrat jsi tu Corollu ridil?Mimochodem, na 190 se dostala i O1 Combi 1.9 TDi/66 kW a to je tezsi, nez Corolla, takze nejak nevidim problem, ty jedna diskoteko:-P
O1 hatchback 1.9TDi 66 kW ma maximalku nekde kolem tach. 205-210. Odzkouseno parkrat na rovine na nem. dalnici, ale temer za hranicemi schopnosti auta, tudiz neradno s timto autem takto jezdit (velka kastle na slabem podvozku). Ale mozna to bylo dane jenom slusne zajetym motorem, nevim. Precipovane to nebylo a byl to zanovni (cca 20.000 najeto) sluzebak.
No vsak rikam, ze 66 kW je pro 200 tacho dost. Samozrejme nerikam, ze kazde auto s 66 kW "udela dve kila", ale jak O1 TDi, tak Corolla mezi ne patri. Ze s tim ma "dyskoteka Alex" problem, za to nemuzu:-)
Niekde som čítal peknú definíciu: Torque: "Can it do it?"Horsepower: "How fast will it do it?"Čiže objem (príp. prepĺňanie) a sprevodovanie bude primárne rozhodovať o maximálke vozu. Potom nastupuje samozrejme atmosferický a valivý odpor, hmotnosť, atď. Ale primárne je to o kruťáku (objem/prepĺňanie) a sprevodovaní.
Lozisko, bourany predek, osoupane madlo. Ale jinak je to vonavka pane, koupil si ho nemecky duchodce co s nim vyjel jednou za rok na dusicky...Od "profesionalu" bych cekal trochu jiny pristup.Njn, ale co jineho cekat od reklamy na AAA:O)
+1 :-D
Mi z článku přijde ze autor očekával od 85kW 1,8l 4válce projev 6-ti válcového 3,0l s 210kW a pak byl ,,nečekaně´´ zklamán že je to opravdu jen 18-ti stovka :-)
Nevím jak to u BMW dělají ale zdá se, že poslední dobrý čtyřválec měli v E30 M3. Přitom ve vyšších objemech a počtech válců jsou jejich motory premianty ve své třídě.
Co se ti nezda na současném 2litru ... je to skvely motor ... 125kW nebo pak perla z 320is e90 a maximem kolem 8 tisic. BMW tezko muzes vycitat, ze nema dobre ctyrvalce. jenze k BMW, tak nejak patri sestival ... S54 nebo M54 jsou i dnes naprosta spice.
ne, ještě existuje výbornej motor M42, 1.8 16V, 100kW, nabízen v E30 318is a E36 318is.
Ano, tenhle agregát ukazuje trochu charakteru ale zase je náchylný na zacházení a má jen průměrnou životnost a průměrný výkon, kor na dnešní těžká auta je to passé. Řadí se navíc do stejně dřevní doby jako již zmiňovaná M3 E30 a nic to nemění na tom, že čtyřválcové motory v BMW již dlouho nemají ani za mák charakteru. V podstatě se jen čeká až BMW konečně přijde s nějakými slušnými přeplňovanými čtyřválcovými benzíny pro běžné ježdění, koncern tady má takový motor už skoro patnáct let a v poslední reinkarnaci jsou jejich přeplňované 1.4 - 2.0 motory opravdu jinde.
Jů, to je ale hnusný BMW. Zepředu skoro jako Alfa Romeo a zezadu celá stará Astra. Jak se mi BMW jinak moc líbí, tak toto je opravdu divný výkřik do tmy...a za 220 tyček ? No...:-D
Tak to by mě zajímalo co hulíš, jestli ti ta ošklivka zepředu připomíná Alfu ...
červený petry:-)
Ten recenzovaný "červený" kousek vypadá opravdu mimořádně hnusně a podezřele (schválně jsem se byl podívat na sousedovic na parkoviště, jestli mě nešálí zrak) - nejspíš se na něm vyřádil jistý "pan Prase" ( http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008061502 ), ještě než se ta stará nabouraná vražda dostala do dalšího frcu a tuhle panu redaktorskýmu k recenzi...
PS: Podle těch poctivě odrbaných madel a ovladačů na tunelu (stahování oken, bufet...) bych to rozhodně netipoval na AAAčkově přetočených "rovnejch 50 tisíc pane - však s tim podle papírů jezdila ŇÁKÁ ŽENCKÁ), ale spíš na 200 tisíc a nevybouřenýho kuřáka...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.