Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Teprve před nedávnem prošla nejmenší mnichovská modelová řada citelným rozšířením nabídky verzí. Vyzkoušeli jsme vznětové provedení 120d v kombinaci s pohonem všech kol xDrive.
Seznam kapitol
  1. (Skoro) jediná čtyřkolka, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Stojí xDrive za to?, Nastupujeme, Dost místa pro zavazadla
  3. Chybičky se vloudí…, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

(Skoro) jediná čtyřkolka

Nejlevnější řada BMW 1 (F20) slavila svoji premiéru coby pětidveřový hatchback již před dvěma lety, přesto má stále co nabídnout. V rámci výše zmíněného rozšíření možností volby se loni představila nejen třídveřová karoserie, ale také základní provedení 114i a naopak špičková verze BMW M135i. A aby toho nebylo málo, objevila se také možnost připlatit si za pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 120d xDrive

BMW 1 je jako „čtyřkolka“ zatím k mání pouze v provedení 120d xDrive (špičkové BMW M135i xDrive zatím v ceníku není), a právě to nyní prošlo naším redakčním testem. Soustava xDrive je tím málem, co vůz na snímcích odlišuje od verzí, které jsme již testovali. Připomeňme, že jsme pro vás zkoušeli ve své době základní BMW 116i, poměrně svižné BMW 125d a v polovině července pak špičkovou verzi BMW M135i xDrive.

Testy | Sportovní auta | BMW

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Posledně zmiňovaný stroj se od všech ostatních variant BMW 1 liší daleko výrazněji, než byste čekali, a zanechal v naší redakci ty nejlepší dojmy. Tentokrát zkoušené BMW 120d xDrive však bylo i po stránce sestavy příplatkové výbavy takřka stejné jako BMW 125d, proto zájemce o podrobnější seznámení s řadou BMW 1 odkazujeme spíše na výše zmíněné testy a v následujících řádcích se budeme věnovat specifikům vozu na přiložených snímcích.

Nabídka verzí

V řadě BMW dnes najdeme celou řadu variant, kterých je jen v pětidveřovém provedení deset a sahají od dostupných typů 114i a 116d ED s průměrnou spotřebou 3,8 l/100 km přes silnější 118i či 120d až po špičkové verze 125i a 125d korunované BMW M135i s výkonem 320 koní. Co se motorů týče, je však skutečnost poněkud prozaičtější: je jich jenom pět a liší se různým nastavením výkonu.

Mezi vznětovými i zážehovými motory jde výhradně o čtyřválce s objemem 1,6 a 2,0 l, které jsou (stejně jako špičkový „třílitr“ M135i) opatřeny ve všech případech přeplňováním. Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, s výjimkou základních verzí 114i a 116d ED si lze přiobjednat osmistupňový „automat“ Steptronic.

Testy | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | BMW | Premiéry

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

Základem pro všechny verze jsou soustava řízeného (a také odpojitelného) zhášení motoru start/stop a jistým (a s ohledem na obvyklé servisní náklady oficiálních servisů prémiových značek nikoli zanedbatelným) benefitem je standardní záruka na 5 let, resp. 100 000 km.

Zkoušený vůz

Jak už to tak bývá, i v tomto případě jsme zkoušeli vůz opatřeny celou škálou prvků příplatkové výbavy. A té je v ceníku k řadě BMW 1 opět ohromné množství. Na výbavové stupně se u BMW nehraje, výbava je již ve standardu rozsáhlá a zákazník si může připlatit jen za to, co opravdu chce a zač je ochoten zaplatit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Největšími položkami u auta na snímcích byly M Sportovní paket (+ 88 975 Kč) a paket Advantage Plus. Ten první zahrnuje například sportovní přední sedadla, specifické hliníkové obklady interiéru, volant M, sadu aerodynamických doplňků nebo černý strop. Sada Advantage Plus pak znamená především předozadní parkovací asistent, automatická světla a stěrače, lepší klimatizaci či bi-xenonové světlomety s denním svícením skrze dobře známé „andělské oči“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je to auto pro novináře, proto snad ani M paket a kola M Sport chbět nemohly...

Suma sumárum, po započtení této výbavy a všech poplatků, výsledný účet byl vystaven na částku 1 065 975 Kč. To rozhodně není za takto malé auto málo, navíc stojí za připomenutí, že vrcholné BMW M135i se zadním pohonem vás vyjde jen o nějakých 40 000 Kč dráž.

BMW 120d xDrive
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1065 975 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)560 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, DSC, DTC
Centrální zamykáníAno, na DO, transpondér
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnítextil/Alcantara
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno, Bi-HID
Denní svíceníAno, LED
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků