Test autonomního kamionu: Do cíle dopravil 50.000 plechovek piva

Někdy si už přijdeme jako v budoucnosti, kde řídit vůz bude už jenom oldschoolovou vzpomínkou. Za pár let možná přijdou o práci i profesionální řidiči kamionů…

Postarat by se o to mohl kamion s autonomní technologií od amerického start-upu Otto. Ten minulý rok za více než 16 miliard korun koupila známá společnost Uber. Společnost ze San Francisca do kamionu aplikovala hardware a software za statisíce korun, aby mohl pracovat v autonomním režimu bez pomoci člověka.

Po dlouhých přípravách se kamion vydal na svou první oficiální cestu, a to rovnou s cenným nákladem – 50.000 plechovkami piva Budweiser. Kamion zvládl trasu dlouhou 193 kilometrů bez jakýchkoliv potíží. Samozřejmě na hladký průběh dohlížel i inženýr společnosti. Ten ze začátku seděl za volantem a odřídil první úsek cesty. Když ale s kamionem vyjel na dálnici, přesedl si na místo spolujezdce a o zbytek cesty se postaral kamion sám. To vše díky instalaci různých snímačů a kamer. 

Už teď se nechali zástupci společnosti slyšet, že to byl jenom začátek. Mají vyrobených 6 trucků a už teď připravují další testy v ostrém provozu. Vývojáři budou na technologii i nadále pracovat a v průběhu několika let by měl být autonomní kamion schopen zvládnout jakékoliv podmínky na silnici.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků